+ קטגוריית המאמרים

נהוג לחשוב כי מנועי החיפוש מושפעים בעיקר מהטקסט שכתוב בעמוד ומהכותרות המודגשות באזורי התוכן השונים של עמוד. מסתבר שטקסט לבדו אינו מספיק.

במסגרת מאמצם להביא לגולש את המידע הטוב ביותר הזמין באינטרנט , החלו מנועי החיפוש לתת משקל לעיצוב העמוד ולחוויות הגלישה כחלק מהמדדים שלפיהם הם מדרגים את התוצאות.

להלן מספר עקרונות שמומלץ להקפיד עליהם בעיצוב אתרים:
 

התאמת האתר לדפדפנים נפוצים
עם התרבות דפדפני הגלישה החדשים, יש להקפיד על התאמת האתר לסטנדרט העיצוב W3C, שכן סטייה ממנו עלולה לגרום לאתר להיות מוצג בצורה מעוותת בקרב חלק מהגולשים.

מומלץ להקפיד על התאמה לפחות לדפדפנים הבאים:
1. הצגה של גרסת אינטרנט אקספלורר פופולארית ( 6+).
2. הצגת גרסה נפוצה של FIREFOX 
3. הצגת גרסה נפוצה של OPERA  .
4. הצגת גרסה נפוצה של SAFARI 

תפריטי ניווט
תפריט טקסטואלי (שאינו בפלאש) ו/או בר ניווט הינם מרכיב חשוב שממנו מנוע החיפוש לומד על היררכיית התוכן באתר , ומבין את ההקשרים והחשיבות של עמודי המידע השונים עפ"י מיקומם בתפריט.
 
מומלץ להקפיד על:
1. תפריטי ניווט ברורים שמורכבים מטקסט ולא מתמונות/פלאש.
2. בר ניווט (מכונה גם "פרורי לחם"), המבציע על מיקום העמוד הנוכחי בהיררכיית האתר, לדוגמא : עמוד הבית > קטלוג מוצרים > קטגוריית מוצרים 1 > מוצר 1
תוספת בר ניווט כזו קיבלה חשיבות רבה בתקופה האחרונה, ומנוע החיפוש של גוגל, מציג אותה כבר בתוצאת החיפוש שלו בעמוד התוצאות שלו.
3. עזרי ניווט, כגון: מפת אתר, וקישור למידע משלים בעמודים אחרים בתוך האתר, מאפשרים למנוע החיפוש להבין את התמונה המלאה של המידע באתר. 

צבע וגרפיקה
לשימוש בצבעים ולגודל גופנים, יש חשיבות מביחת משקל החשיבות שמנועי החיפוש נותנים לטקסטים בעלי גודל/צבע שונים, אשר להם הם מייחסים תכונה של הבלטה שניתנה להם ע"י מחבר הטקסט.
1. שימוש בצבעים שונים בטקסט או ברקע . כאשר טקסט מופיע בצבע הרקע, מנועי החיפוש מבינים כי זהו טקסט מוסתר ומתעלמים ממנו.
2. גרפיקה שנמצאת בתמונות/פלאש, לא מקבלת פרשנות ע"י מנועי החיפוש.

הצגת תוכן
1. יש להקפיד על שימוש בגופנים הנפוצים במרבית המחשבים כגון: ARIAL , או TIMES NEW ROMAN .
2. עיצוב הסגנון /סטיילינג של הטקסט יעשה באמצעות CSS ולא בתוך התוכן. במקרים רבים בהם טקסט המקור הועתק מתוך תוכנת WORD, ישנם עיוותים בתצוגה, כאשר צופים בעמוד בדפדפנים שונים. עובדה זו נובעת מכך שסגנונות העיצוב של WORD אינם מוטמעים בצורה טובה בחלק מהדפדפנים , ולכן טקסט שנוצא ב WORD, עלול להיות מוצג בסנון שגוי.
3. התוכן מספק מידע מועיל עדכני ומשמעותי.
4. התוכן מאורגן באופן עקבית - שימוש בכותרות, פיסוק, חלוקה לפסקאות.
5. התוכן חף מכל טעויות דקדוקיות וטיפוגרפיות- שגיאות כתיב.
6. התוכן מספק קישורים לאתרים מועילים אחרים - יש לוודא כי זמינות הקישורים נשמרת לאורך זמן, שכן במידה והכתובת אליה הופנה הקישור שונתה/הוסרה, הרי שהדף מכיל קישור "שבור" שיפגום באיכות המידע בעמוד.

לסיכום
מנועי החיפוש לומדים על איכות הדף מתוך זמן השהיה של גולשים בכל דף. ההנחה היא שעמודים שאינם מכילים מידע עדכני וטקסט עם שגיאות כתיב/שגיאות פיסוק /שגיאות תצוגה בשל אי תאימות לדרישות הדפדפן, יזנחו ע"י הגולשים במהירות, כך שמדד ה bounce rate - ( שיעור נטישה) שנאסף לגבי כל עמוד עלול לגרום למחיקת העמוד הספציפי ובמקרים קיצוניים למחיקת האתר כולו מאינדקס מנוע החיפוש. 

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276