+ קטגוריית המאמרים

קידום אתרים היא מתודולוגיה בתחום השיווק באינטרנט, שמטרתה לשפר את המיקום של אתר אינטרנט  בתוצאות החיפוש של ביטוי מפתח בעלי משמעות סמנטית.

הבנת היסודות לקידום אתרים חשובה לכל מי שעוסק בבניית אתרים ובעיקר למי שכרגע מקים אתר  חדש. באופן כללי ניתן לומר, שאתר אינטרנט מקודם מאחר ועמודי הטקסט שלו עונים בצורה המקיפה ועשירה ביותר לצירוף המילים שהגולש חיפש.  קידום אתרים  נכון הוא תהליך שנועד להשפיע על החשיבות שמנוע החיפוש מייחס לעמוד אינטרנט ביחס למילת חיפוש מסויימת.
האלגוריתם של גוגל סורק את הדף ובוחן את כמות ההופעות ואת חשיבות שמיוחסת לכל צירוף מילים בטקסט (למשל שימוש בהן בכותרות העמוד). התוצאה של הסריקה משווה לאתרים אחרים וה דירוג של העמוד נקבע בהתאם למידת המיקוד ביחס לאתרים אחרים.

 האלגוריתם בו משתמשת גוגל נשמרים בסודיות רבה, ומשתנה מעת לעת. מאמר זה נוגע בקצה המזלג ברשימת הגורמים שנחשבים לבעלי ההשפעה הרבה ביותר. יחד עם זאת, נדרשת סבלנות ואורך רוח גם לאחר הטמעת השינויים באתר לפני שמגיעות התוצאות. הסיבה לכן היא שהאינדקס של גוגל מתעדכן לאחר סריקה של כל רשת האינטרנט בממוצע אחת לחודש. המשמעות היא שכל שינוי באתר יתעדכן במקרה הטוב רק כחודש מיום השינוי.

איך מגיעים למיקום גבוה בתוצאות החיפוש? 

מחקר מילים -
מחקר מילות מפתח היא פעולה של חיפוש ומציאת צירופי מילים שבהם משתמשים גולשים כדי למצוא תוכן ספציפי באינטרנט. החשיבות של ניהול מחקר מילים היא למטב את אתר אינטרנט סביב הביטויים הנפוצים ביותר על פי תוצאות המחקר כדי למשוך את התנועה הגדולה והרלוונטית ביותר. מחקר מילות מפתח בוחן את שכיחות השימוש בצורות ניסוח שונות של שאילתות החיפוש , על פי השימוש שנעשה בהן בתקופה של החודשים האחרונים, על מי מידע שכלי מחקר שונים מספקים. כלי חינם מצויין להערכת הפוטנציאל של ניסוחים שונים הוא ה Traffic Estimator של גוגל. הערכה נכונה ויישום תוצאות המחקר עוזרים כאמור למנהל האתר להתמקד במילות המפתח ריווחיות יותר בעמודי האתר. בפועל מחקר המילים הוא תהליך אינסופי שכן צורות החיפוש של הגולשים בכל תחום הן עצומות. כל גולש משתמש בשאילתא שמתאימה לצרכים הספציפיים שלו, וכאשר מזהים צורת חיפוש חדשה שנעשה בה שימוש על ידי מספר גולשים, יש צורך לתת לה מענה באתר.

אופטימיזציהלאחר סיום מחקר המילים יש להטמיע את את הביטויים לכותרות העמודים, לתגי ה-meta, בתיאורי הטקסט של התמונות בעמוד, ולשבץ אותם כמובן בתוכן בעמוד באמצעות חזרה על אותו ביטוי לפחות פעם אחת בכל פסקה אחת- שתי פסקאות.. 

יצירת דפים נוספים באתר - ככל שיש יותר עמודים באתר , כך גדלה התנועה לאתר, הסיבה היא שיותר דפים משמעותם יותר תוכן ויותר צירופי מילים שיכולים להתאים לצורות חיפוש של יותר גולשים. בממוצע כל עמוד אינטרנט בעל תוכן מקצועי מושך 0.5 - 1 גולשים ביום, ללא כל פעילות קידום אקטיבית.

הגדלת כמות הקישורים נכנסים - קישורים נכנסים לאתר הם חלק משמעותי של תהליך קידום האתר. כל אתר צריך ליצור לעצמו רשת של אתרים גדולה ככל האפשר שיוצרים אליו קישורים. כל שותף עסקי , לקוח, ספק הוא יעד להחלפת קישורים , שלמעשה טובים לטובת שני הצדדים. החשיבות של קישורים היא למעשה סוג של הצבעה דימוקרטית , ככל שיותר אתרים "מצביעים" עליך, האמינות והסמכות של האתר גדלים בעיני מנוע החיפוש.

הפעלת בלוג באתר - בלוגים מטבעם הם אזורי תוכן שמתעדכנים בתדירות רבה. כל תוכן חדש הוא פוטנציאל לצירופים של מילים ומשפטים שיכולים למשוך גולשים לאתר. בנוסף אתרים רבים יוצרים סינדיקציה לתכנים של בלוגים איכותיים כך שההפצה של התוכן בבלוג יכולה להגיע רחוק מאד ומהר גם בלי מאמץ של קידום אתר. עניין נוסף הוא כתיבת תגובות על ידי הגולשיםשהם בבחינת יצירת תוכן "אוטומטי", ככל שהמאמר מעורר יותר תגובות , כך עבודת הקידום תהיה אפקטיבית יותר, כמובן שיש למחוק תגובות שחורגות מהטעם הטוב. החלק החשוב בכתיבת בלוג הוא המחוייבות ליצור תכנים חדשים מידי שבוע. מדיניות שכזו היא קריטית להצלחה בקידום אתרים.

שיווק מחוץ לאינטרנט - לכל חלוקת כרטיס ביקור יש משמעות על קידום האתר, שכן היא בבחינת הזמנה של גולש "חדש" לבקר באתר. מנועי החיפוש יודעים להעריך כניסה של גולשים חדשים שאינם מגיעים דרך מנועי החיפוש, שכן זה מוכיח שמדובר בעולם ה"אמיתי" ושיש לאתר קיום והצדקה גם אלמלא היה מדורג היטב בתוצאות הדירוג של מנוע החיפוש.

הודעות לעיתונות נהדרות עבור קידום אתרים. הודעות לעיתונות שמתפרסמות באתרי חדשות עוזרות לתהליך קידום אתרים בשני מישורים : הראשון הוא כמובן משיכת גולשים שמתוודעים לפעילות החברה ומגיעים לאתר כגולשים "חדשים". השני הוא יגוע , אבל חשוב במידה גדולה יותר. פרסום ידיעה בפורטל חשוב שבתוכה משובץ קישור לאתר של הכותב, היא למעשה קישור נכנס באיכות הטובה ביותר שיש, ולכן בעלת השפעה גדולה על היכולת לקדם את האתר.  

  איך מודדים אפקטיביות של קידום אתרים?
מדידת ההחזר על ההשקעה בקידום אתרים חשובה משום שהיא מחייבת הקצאת משאבים שיווקים שבאים על חשבון מאמצי שיווק אחרים. להלן שלושה רעיונות למדידת ההחזר על ההשקעה.

1. קביעת מדדי הצלחה - קביעת מדדים הצלחה כגון כמות גולשים, מיקום בתוצאות הדירוג, הוזלת העלות של משיכת גולש לאתר. מדדים אלו קל יחסית למדוד באמצעות תוכות כגון Google Analytics או תוכנות ססטיסטיקה אחרות.

2. הוצאות לעומת הכנסות - כמה מכירות מבצע האתר או לחלופין כמה פניות התקבלו ממנו? כמה עולה להשיג פניה מלקוח פוטנציאלי ממקורות פרסום אחרים? השוואת מרכיבי ההוצאה להכנסה היא דרך מצויינת להצדיק או להפסיק את המשך הפעילות לאורך זמן.

3. עמידה ביעדים עסקיים - מה היקף המכירות שמגיעות מהאתר לעומת סך המכירות של העסק? מה יחס הוצאות השיווק של העסק לעומת ההוצאות שמוקצות לאתר?

סיכום
לכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט ברורה הנחיצות של פעילות קידום אתרים בהחלט והשפעתה הרבה על השורה התחתונה של המכירות דרל האתר. ברור שככל שדירוג גבוה יותר ביותר מילים , כך תגדל החשיפה וגדל ההחזר על ההשקעה של מאמצי הקידום. תן ללקוחות פוטנציאליים דרך למצוא את האתר שלך , ועקוב אחר כמות המכירות שחשיפה זה מניבה.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276