+ קטגוריית המאמרים

אחד האתגרים העומדים בפני מנהלי שיווק באינטרנט היא למדוד את אפקטיביות של פעילות קידום אתרים שהם מבצעים בעצמם או באמצעות חברת קידום אתרים.

להלן מספר כלים מקובלים :

הוזלת עלות משיכת גולשים רלוונטים לאתר
ככלל ניתן לקבוע כי המטרה העיקרית של פעילות קידום האתרים היא משיכת תנועת גולשים/לקוחות פוטנציאלים לאתר באמצעות הופעה בדירוג גבוה של ביטויי מפתח בתחום הפעילות העסקית של החברה.

למשיכת גולשים לאתר יש עלות אלטרנטיבית כגון : תשלום עבור פרסום בבאנרים באתרי חדשות/בלוגים/רשתות חברתיות ו/או לחלופין עלות לקליק בקמפיינים ממומנים בגוגל. אם מחלקים את עלות קידום האתרים החודשית בכמות המבקרים שמגיעים דרך ביטויי המפתח המקודמים מקבלים "עלות לגולש" שניתן להשוותה לדרכי הפרסום האחרות. 
   
מדידת האינדקס
אינדקוס/רישום של עמודי האתר באינדקס האתרים של מנועי החיפוש הוא הצעד החיוני הראשון להצלחה בקידום אתרים אורגני. שכן דפים שאינם מאונדקסים, לא ימצאו באף חיפוש  במנועי חיפוש. ככל שיש יותר עמודים מאונדקסים יש יותר מידע שמנוע החיפוש יכול לייחס לאתר ובכך גם יותר צירופי ביטויים שהאתר יאונדקס בהן.
בנוסף, המשמעות של אתר המכיל הרבה עמודים תיתן לאתר קרדיט של מקור מידע מקיף ועשיר לעומת אתרים עם מספר מועט של עמודים.

 

יחד עם זאת, אתר המכיל כמות גדולה של עמודים בעלי כותרות זהות ו/או תוכן זהה עלול להיפגע בדירוג של מנועי החיפוש כתוצאה מחשש של "שכפול תוכן", שנחשב כניסיון הטעיה ע"י האלגוריתמים של מנועי החיפוש.
כאשר באתר מסויים יש פוטנציאל של עמודים גדול, למשל אתר מסחר אלקטרוני שמכיל 1000 מוצרים , ומאידך מספר העמודים המאונדקסים הוא פחות מ-500, ייתכן וישנה בעיה של מנוע החיפוש לקרוא חלק מהעמודים, בשל מפת אתר חסרה ו/או בעיה במנגונים פנימיים באתר. לעומת זאת אם באותו אתר יש מעל 1500 עמודים מאונדקסים , ייתכן ויש שכפול לא חוקי של תוכן באתר כתוצאה מתקלה בדרך הפעולה של מנגנון קטלוג המוצרים. 

ניתן למדוד את מספר העמודים באתר  ע"י שאילתא בסרגל החיפוש של הביטוי" :site" בתוספת שם האתר, למשל :   site:yourdomain.com
 
בדיקת קישורים נכנסים.- ( BACKLINKS ).
מדידת קישורים המצביעים על האתר שלנו מאתרים חיצוניים , " BACKLINKS " , הינה מדד של פופולריות האתר ברשת האינטרנט. ככל שיותר אתרים/פורומים מכילים קישורים ( hyper links ) אל האתר שלנו, כך גדל קרדיט האמינות שהאתר מקבל במדדים של מנועי החיפוש.

מדד זה הוא מעט בעייתי שכן מסיבות שונות קישורים רבים אינם נספרים ע"י מנועי החיפוש גם לאחר שהם מצביעים מספר חודשים על האתר. יתרה מזו ישנם מקרים שבהם רק 1% - 2% מסך הקישורים שמצביעים על האתר מקבלים התייחסות וקרדיט ממנועי החיפוש. כך שהשינוי במספר הקישורים שמצביעים על האתר אינו מיצג את מספר הקישורים האמיתי שחברת קידם האתרים הוסיפה לאתר, גם מועד הוספת  backlink חדש  אינו מיידי.

ניתן למדוד את מספר העמודים באתר  ע"י שאילתא בסרגל החיפוש של הביטוי": link " בתוספת שם האתר, למשל :   link:yourdomain.com
 
באופן דומה ניתן להשוות את כמות הקישורים המצביעים על אתרי מתחרים , כדי לבחון את ההבדלים בין פופולריות האתרים ואת אפקטיביות תהליך קידום האתר. 

תוצאות הדירוג במילות המפתח 
אחד המדדים שנחשבים בעיקר ע"י הלקוחות, להצלחת תהליך קידום האתר, הוא ההצלחה להיות בתוצאה גבוהה בביטויי מפתח תחרותי במיוחד בתחום הפעילות שלהם. מיקום בתוצאות חיפוש ספציפיות הוא מבחן טוב ושקוף לבדיקת יכולתה של החברה לקדם אתר ולגרום לו להיות פופולרי. יחד עם זאת במרבית המקרים דירוג טוב בביטויים ספורים , אינו מביא איתו את הגידול המקווה בתנועת גולשים לאתר ו/או יצירת קשר ע"י לקוחות פוטנציאלים חדשים.  בנוסף, קידום בביטוי תחרותי יכול לקחת שבועות ואף חודשים במקרה של אתר חדש. על מנת למנוע מחלוקות וחוסר שביעות רצון מצד הלקוח מומלץ לקבוע בתהליך קידום אתר רשימה מוסכמת של 20-30 ביטויים בעלי רמות קושי קלה, בינונית וקשה על מנת שאתר הלקוח יוכל להתחיל להינות מתנועה מסויימת בזמן קצר.

סיכום
המודל הנכון למדידת אפקטיביות הקידום צריך לכלול מרכיב של כדאיות כלכלית, שמשקלל את העלות הכוללת של קידום האתר במספר רחב של ביטויים, ביחס לכמות הגולשים שמגיעה  לאתר כתוצאה מקידום לעמוד הראשון בביטויים אלו. כאשר מדובר בביטויים קשים במיוחד לקידום, ניתן לבחון את פעילות קידום האתר ע"י מעקב אחר מגמות השינוי במספר העמודים המאונדקסים ובכמות הקישורים המצביעים על האתר מאתרים חיצוניים. בכל מקרה, מומלץ לקבוע רשימה מוסכמת של ביטויים ברמת קושי מדורגת , שבה יקודם האתר , ולהתחיל לבחון את הגידול ההדרגתי במספר הכניסות לאתר מביטויים אלו  לאורך זמן .

 
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276