+ קטגוריית המאמרים

בעלי אתרים רבים עושים ימים כלילות כדי לפענח את סודות קידום האתרים (SEO). זהו תהליך מתמשך של ביצוע שינויים באתר , על מנת להשיג תוצאות גבוהות בתוצאות של מנועי החיפוש. הנה מספר עובדות שכדאי לדעת :

קידום אתרים הוא תהליך ארוך
קידום אתר בגוגל הוא עניין מתמשך, הדורש תשומת לב קבועה ואינו פרויקט חד פעמי. לאחר התחלת התהליך השינויים הראשונים בדירוג בגוגל מתרחשים בין 3 שבועות ל 6 שבועות, ולאחר מכן ההתקדמות היא איטית יותר ויכולה לקחת מספר שבועות בין שיפור לשיפור.

כל התורה על רגל אחת היא בביצוע מחקר מילות מפתח טוב
קידום אתרים משמעותו מתן דגש מיוחד למילות המפתח הנבחרות ברחבי האתר על מנת להפוך את האתר לבעל קשר סמנטי לביטויים שגולשים מחפשים בהם תוכן שרלוונטי לתחום הפעילות של החברה. לכן, החשיבות של מחקר מילים היא להבין את מירב צורות החיפוש בהן קהל המטרה עשוי להשתמש בהן. מחקר מילות מפתח מתחיל בסיעור מוחות ורישום של כל המילים והביטויים הקשורים לפעילות של האתר והחברה. לאחר מכן ניתן להעשיר את הרשימה על ידי כלי מחקר אינטרנטיים שיודעים להציע צורות ביטוי נפוצות שקשורות לאותם תחומים של המילים הראשוניות בהתאם למידע שנאגר ב Data Center של מנועי החיפוש. דוגמא לכלי כזה, היא כלי המחקר של Wordstream.

מנועי החיפוש משתנים כל הזמן
מנועי החיפוש משתמשים באלגוריתמים מתימטיים לניתוח ולדירוג של אתרי האינטרנט . אלגוריתמים אלו משתנים כל הזמן מתוך כוונה לשפר את דיוק התוצאות שהגולש יקבל. אתרים שאינם מתאימים את עצמם לשינויים אלו, עלולים למצוא את עצמם מחליקים במורד התוצאות. לכן חשוב להתייעץ עם חברת מקצועית לקידום אתרים על מנת לשמור על עדכניות האתר והטכנולוגיה , ולמנוע הפתעות פתאומיות בדירוג של האתר.

קידום חכם לא משתמש בטכניקות פסולות שהרבה פיקחות לא תעזור כדי להציל את האתר מהנזקים שלהן
גוגל היא למעשה תוכנה, שמידי פעם אפשר להערים עליה באמצעות התחקות אחרי פרמטרים שמשפיעים על הדירוג כגון הצגה פיקטיבית של כמות עמודים גדולה באתר, או הצגה מלאכותית של תוכן פיקטיבי באתר. טכניקות כאלו אכן יכולות להועיל לטווח קצר, אך עד מהרה מנועי החיפוש מזהים מרמה שכאלו, ואתרים שמשתמשים בשיטות כאלו עלולים להנזק קשות בדירוג, ולעיתים אף להימחק כליל ממנוע החיפוש.

תוכן איכותי הוא המפתח להצלחה
מנועי החיפוש ניזונים מטקסטים. ורצוי שהטקסט יכיל מספר חזרות של ביטויי המפתח שבהם רוצים לקדם את האתר, יחד עם האתגר הוא איך ליצור תוכן מאוזן בין הצרכים של מנועי החיפוש ובין הצרכים של המבקרים באתר, שעבורו , חזרה מוגזמת על מילת המפתח בטקסט, תראה כמו טקסט לא מקצועי והם ייטו לעזוב את האתר, ובכך יגרמו דווקא לפגיעה בדירוג של האתר. האתגר הוא להשתמש במילות מפתח במינון הגיוני ולא מוגזם. מרבית מקדמי האתרים מדברים על כל שהשימוש במילת המפתח העיקרית צריך להיות כ 3% מסך הטקסט.

עדכון האתר באופן קבוע יגרום לו להיות ידידותי יותר בעיני מנוע החיפוש
כאמור, קידום אתרים הוא לא משימה חד פעמית. אחד הפרמטרים שמנועי החיפוש בוחנים על מנת לקבוע רלוונטיות של אתר היא מידת העדכניות שלו. נקודת המוצא של מנוע החיפוש היא שתוכן עדכני מהשבועות והחודשים האחרונים הוא טוב יותר מתוכן שנכתב לפני שנים. לכן יש צורך לעדכן ולשפר את התוכן באת כל הזמן על ידי הוספת תכנים חדשים , ו/או שכתוב שכתוב התכנים הקיימים. עדכניות התוכן צריכה להבטיח כי גם בתכנים ישנים יעשה שימוש טוב יותר במילות המפתח , כך שגם הדירוג שלהם ישתפר עם הזמן.

קידום שיתופי פעולה עם אתרים אחרים (אפילו עם מתחרים) הוא חיוני
כתיבת תוכן איכותי ושיבוץ מילות המפתח הנכונות הם רק חצי הדרך לקידום האתר. החלק השני שצריך להשקיע בו הוא יצירת שיתופי פעולה עם אתרים , כך שהם יוסיפו קישור את האתר שלך. מנועי החיפוש מייחסים חשיבות גדולה כשהם מוצאים קישור מאתר אחד לשני, יש בכך לתפיסתם סוג של המלצה או הצבעה לטובת האתר המקושר. כמובן שככל שהאתר המקשר יותר ותיק ורלוונטי לתוכן של האתר המקושר , איכות הקישור נחשבת טובה יותר. החלפת קישורים היא עבודה סיזיפית אבל שכרה בצידה. הדרך הטובה ביותר להשיג קישורים טובים היא להציע לפורטלים חשובים תכנים מקצועיים תוך הסכמה להשארת הקישורים בתוך המאמר. הדרך השניה היא הצטרפות לבלוג או פורום פעיל ולהוסיף הערות שמידי פעם כוללות גם הפניות לאתרים שונים ובינהם האתר שלכם. בכל שיתוף פעולה עסקי כדאי לתת את הדעת גם לאפשרות לקידום הדדי של האתרים באמצעות הוספת קישורים הדדית.

סיכום
העקרונות הנ"ל הם כמובן הבסיס לתיאוריה של קידום האתרים והפעלתם בכל אתר נדרשת במינון שונה, יחד עם זאת מאמר זה מתאר על קצה המזלג את עולם קידום האתרים. כל אחד מהעקרונות ניתן ליישם בטכניקות שונות. למי שאוהב אתגרים יכול להתחיל לשפר את האתר שלו בעצמו , ולמי שמחפש חברה מקצועית , יכול להשתמש במידע כבסיס לשאול ספקים פוטנציאלים את השאלות הנכונות.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276