+ קטגוריית המאמרים
היכולת לחפש מידע בקלות היא ללא ספק צורך קיומי של כל אחד מאיתנו. מידע הוא צורך בסיסי למטרות לימודים וקריירה, בילויים, ובניית קשרים חברתיים. זה נראה שהיכולת לחפש ומידע ולהתעדכן הפכה לחלק מהאישות של האדם המודרני. אנחנו תמידמקוונים, ומבלים שעות באתרי מידע ובמנועי חיפוש. האדם הממוצע בארצות הברית מעביר 32 שעות בחודש כשהוא מקוון, ו-20% מתוך הזמן הזה הוא עסוק בחיפוש. 


מה ואיפה אנשים מחפשים?
כדאי לתת את הדעת על כך שכן גם לקוחות פוטנציאלים שלכם מחפשים מידע. הם, כמוכם, תמיד כמהים לדעת יותר. כדי לספק את תשוקתם לידע נוסף, אתם חייבים לתת להם מידע נוסף. מחקר שנעשה על ידי גוגל מצא שהנושאים הטרנדים ביותר שאנשים חיפשו היו : מידע על אנשים אחרים, אירועים, תשובות לשאלות "מה זה, "איך ל..", וחיפוש של מידע מקומי אוגם עסקים ושירותים בסביבתם.

כדי לבחון האם אתם מתמקדים מספיק בסוגי הידע המסוימים שהלקוחות העתידיים שלכם רוצים אותם וחושקים בהם, בצעו את המבחן הקצר הזה:
• כמה זמן אתם מעבירים ב-Google Insights, Google Keyword Tool, WordStream או בכלי מלות מפתח אחרים?
• כמה זמן אתם מעבירים ב-AdGooroo, SEMRush, comScore או בכלים מתחרים של מודיעין חיפוש?
• באיזו תדירות אתם מדברים עם לקוחות על הנושאים הגדולים ביותר שהם חושבים עליהם?
• באיזו תדירות אתם מדברים על זה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?
• באיזו תדירות אתם מכבים את כל המכשירים האלקטרוניים, מדברים עם אנשים בתעשייה והופכים לספוג למידה?

תוכן, תוכן, תוכן
אבא שלי תמיד אמר "מיקום, מיקום, מיקום," מה שאכן היה המפתח להצלחתו של עסק. זה עדיין נכון. אבל בעולמנו היום זה גם "תוכן, תוכן, תוכן."
שיווק תוכן זכה לפופולריות בשנים האחרונות, ושנת 2013 תהיה זמן טוב לקחת את התוכן שלכם לרמה חדשה לחלוטין. להפוך אותו לייחודי. אל תייצרו סתם תוכן לשם התוכן. עדכוני האלגוריתם פנדה ופינגווין של גוגל הבהירו מאד מהו הכיוון העתידי שלה – הכול עניין של איכות (כפי שזה היה צריך להיות מלכתחילה, כמובן) וגוגל תתגמל בהדרגה את התוכן הטוב ביותר באיכותו במקום את התוכן שעבר "אופטימיזציה", ותקדם אותו.
אז בצעו סיעור מוחות ומצאו משהו חדש לגמרי. אל תכינו סתם אינפוגרפיקה כי זה מה שהמתחרה הכי גדול שלכם עשה בדיוק בשבוע שעבר. גלו מה יגרום לקהל היעד שלכם להשתגע לגמרי בטירוף! זה יכול להיות מחקר בהזמנה. או ניסויים מיוחדים שתבצעו. זה יכול להיות תיעוד של ניסוי אינטראקטיבי. זה יכול להיות מדריך שיאפשר ללקוחות שלכם להשיג משהו חדש לגמרי. מה שזה לא יהיה, 2013 היא השנה שבה, אם תרצו למקסם את תוצאות החיפוש שלכם, תשחררו את היצירתיות שלכם.

שילוב SEO, מדיה חברתית ויחסי ציבור
בעבר לכל אחד מהמרכיבים הללו היה את תחום המחיה שלו עם גדרות יפים, וספקי שירות נפרדמים. התלות של עסקים בתוצאות החיפוש והסינרגיה של הפעילות האלו על תוצאות החיפוש טרפו את הקלפים. מנועי החיפוש החלו כבר די מזמן לשלב יותר ויותר סיגנלים חברתיים בתוצאות שלהם, וזה נכון עכשיו יותר מתמיד עם הצגתו של Google Knowledge Graph ו-Google+.
התרחשה אבולוציה. בשנים האחרונות, מומחה יחסי ציבור אולי חשב בטעות שה-SEO הוא רק עניין של סימון מלות מפתח, ומומחה SEO אולי חשב בטעות שיחסי ציבור הם רק עניין של התארחות באתרים. מומחים מטופשים.
בשנת 2013 החברות שבאמת מצליחות ברשת הולכות לשלוט בשילוב המלא של SEO עם שיווק חברתי ויחסי ציבור. לדוגמה, בקידום של תחרות עסקית שאחד הלקוחות שלנו ביצע, כללנו באחרונה את כל השלושה (SEO, מדיה חברתית ויחסי ציבור) כמניעי הקידום העיקריים. התוצאה הסופית הייתה (מעבר לאתרי החדשות של מנועי החיפוש וסוכנויות הידיעות) מיקומים וקישורים מאתרי יעד עם סך כול של יותר מ-10.5 מיליון מבקרים ייחודיים בחודש (MUV). מיקומי יחסי הציבור עצמם הביאו אפילו יותר שיווק חברתי, ועוד יותר קישורים מרחבי הרשת, מה שיצר מגוון דירוגים במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. אם משווקים ב-2013 יתמקדו רק באחד האזורים האלו, הם יפסידו הזדמנויות אדירות להשיג תוצאות שיווק טובות יותר.

4. מנועי חיפוש. יש יותר מגוגל
גוגל, יאהו, בינג. אלו היו תחנות כוח. אבל האם ידעתם שיוטיוב הוא היום מנוע החיפוש השני בגודלו, עם יותר מ-800 מיליון משתמשים חודשיים ייחודיים בחודש? לפי comScore, קהל האינטרנט כולו בארצות הברית צפה ב-39 מיליארד סרטונים בספטמבר 2012, ומשתמשי האינטרנט בארצות הברית צפו בסרטונים מקוונים במשך 23.3 שעות בממוצע בחודש. לפי יוטיוב, יותר מ-4 מיליארד סרטונים נצפו באמצעות הפלטפורמה שלהם בכל יום. בנוסף, 22 שעות של סרטונים נטענות ליוטיוב בכל דקה.
אבל אפילו עם כזו פופולריות עצומה, הלקוחות שלכם הם בררנים. הם דורשים סרטונים איכותיים, סרטונים שיעודדו הקלקות וסרטונים מעצימים. אם כך, שיקלו מחדש את אסטרטגיית הווידאו שלכם – איך תוכלו לא רק להבטיח שהסרטונים שלכם יהיו מוערכים ויופיעו בתוצאות החיפוש, אלא גם איך לגרום לכך שהם יהיו מעולים ובועטים, כך שאפילו המתחרים שלכם יתאהבו בהם?

זיכרו לנצל את היתרון של הסרטונים שלכם באמצעות יצירה של מפת אתר בסרטון, טיוב עמודי הווידיאו שלכם עם תגיות עשירות במלות מפתח, קונפיגורציה של ערוץ יוטיוב, כולל תעתיק של האודיו בכל מקום שמתאפשר, שימוש בסרטונים בקמפיין ה-PPC שלכם, בפרסום תצוגה ובדפי הנחיתה בשיווק בדוא"ל. בסופו של דבר, התמקדות בייצור סרטונים שהלקוח שלכם יאהב היא הדרך הבטוחה ביותר לשיפור ביצועי החיפוש שלכם.

5. מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט, סלולרי. אנשים מחפשים בכל מקום בכל מני סוגים של מכשירים
כולנו יודעים שעולם הניידים התפוצץ, אבל הטאבלטים במיוחד צמחו במהירות ב-2012 – וזוהי רק ההתחלה! כדי להכניס את הדברים לפרספקטיבה הנכונה, אמר באחרונה טים קוק, מנכ"ל אפל: "שנתיים בלבד אחרי שהשקנו את האייפד הראשוני, מכרנו 67 מיליון. לשם השוואה, נדרשו לנו 24 שנים למכור כמות כזו של מחשבי מאק, 5 שנים לכמות כזו של אייפודים ויותר מ-3 שנים לכמות כזו של אייפונים." (האייפד הוא מוצר הטכנולוגיה הנמכר במהירות הגבוהה ביותר בהיסטוריה, דרך אגב.)

הטאבלטים הם דבר גדול! הלקוחות שלכם נמצאים בכל המכשירים, ומבלים 20% מזמנם בחיפוש בהם. איך משתמש הלקוח שלכם בכל מכשיר ומחפש בו?
לדוגמה, לפי Flurry Analytics, משתמשי טאבלט עושים בהם שימוש יותר מבמכשירים חכמים בשעות הערב, 19:00-22:00. הסיבה לכך ברובה היא פעילויות מסך דואליות, או במלים אחרות, שימוש בטאבלט בזמן צפייה בטלוויזיה. טאבלטים משמשים למשחקים 67% מהזמן בממוצע, לעומת 39% בלבד בסמארטפונים. בידור הוא פעילות שהיא פופולרית פי שלושה בטאבלט מאשר בטלפון חכם. באופן דומה, כניסה על אפליקציה (במונחים של משך זמן בכל כניסה) הוא ארוך פי שניים בטאבלט לעומת טלפון חכם.

מצד שני, 24% מהשימוש בטלפונים חכמים הוא לרשתות חברתיות, בעוד שהשימוש בטאבלט צונח ל-10% בלבד. והטלפונים החכמים משמשים לשירותים פי ארבעה יותר מאשר הטאבלטים במונחים של אחוז הזמן שמשתמשים במכשיר. בנוסף לכך, אנשים נוטים להשתמש בטלפונים החכמים שלהם לפעולות הקשורות לבריאות ולרווחה, בעוד הם נוטים לא לעשות זאת בטאבלטים שלהם.

אם כך, שיקלו מחדש את פרסומי החיפוש שלכם ברמת המכשיר, ובדקו האם עליכם להתאים את השיווק שלכם למכשיר. הלקוחות שלכם עושים שימוש שונה במגוון המכשירים שלהם, וגם השיווק שלכם צריך לשקף את זה.

שנת 2013 תהיה מהירה ומרגשת. כדאי שתתייחסו לחמשת הטרנדים בחיפוש הנ"ל, כדי למקסם את תוצאות השיווק הדיגיטלי שלכם בשנה הבאה!

 
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276