+ קטגוריית המאמרים

 

קידום אתרים שנעשה על ידי בעלי מקצוע שאינם מיומנים , עלול לסבך את האתר בטעויות משמעותיות שמסתכמות באובדן תנועה יקר ובתסכול לא קטן.

להלן הטעויות הנפוצות ביותר:
 

1) בחירת שגויה של מילות המפתח

השלב הראשון בכל קמפיין קידום אתרים הוא לבחור את מילות המפתח שעבורן תתבצע אופטימיזציה במטרה לשפר את דרוג האתר בהן.
 

בחירה של מילות מפתח כלליות מידי ו/או תחרותיות מידי , עלול להוריד לטמיון את כל הזמן והמאמץ שמושקע בקידומן. 
 

א) בחירת מילות מפתח כלליות מידי

מרבית בעלי האתרים מעדיפים להיות מקודמים במילה בעלת נפח תנועה גבוה, על פני מילים ממוקדות שיניבו תנועה נמוכה יותר, אך גם ממוקדת ואיכותית יותר. זה מסתכם לעתים קרובות בניסיונות לקדם מילות מפתח אשר אינן ישימות עבור האתרים שלהם. לדוגמה, אתר צימר קטן שמנסה לקדם את עצמו במילה "תיירות" , ככל הנראה מבזבז זמן ומשאבים יקרים, שכן גם אם תיאורטית יתקדם האתר לתוצאה טובה,הרי מי שמחפש מילה זו מחפש דברים רבים אחרים מלבד צימרים. כך שעבור מרבית הגולשים שיגיעו לאתר המידע אינו רלוונטי ולכן הם ינטשו אותו בתוך זמן קצר, דבר שיתורגם בהמשך לירידה בדירוג האתר במנועי החיפוש בשל חוסר עניין לגולשים.

ב) בחירת מילות מפתח תחרותיות מידי

באופן טבעי יש לכולנו נטייה לקדם את האתר בביטוי הפופולארי ביותר שמייצג את תחום הפעילות של האתר. אם נחזור לדוגמאת הצימר הקטן שלנו, באופן טבעי בעליו ינסו לקדם אותו בביטוי "צימרים" שנחשב לאחד התחרותיים ביותר מנועי החיפוש בישראל. זה אמנם יהיה מצויין להגיע לשם, אולם באיזה מחיר ובתוך כמה זמן, כאשר מולך מתמודדים פורטלים ענקיים עם תכנים עשירים ותקציבים גדולים לקידום האתר. לכן, הסיכוי להתקדם בביטוי שכזה הוא קרוב לקלוש. והמאמצים שיושקעו בקידומו ככל הנראה יהיו לשוא.
 

2) הגזמה בכמות המילים שמנסים לקדם בעמוד אחד

לעיתים קרובות מנהלי אתרים כוללים עשרות מילות מפתח בתגי מטא , בתקווה כי עצם כתיבת מילות המפתח בתגי המטא, הם יוכלו לקבל דירוג גבוה עבור כל המילים האלה. למען האמת , ההיפך הוא הנכון. בניגוד לדעה הרווחת, תגי מטא איבדו כמעט לחלוטין את חשיבותן בעיני מנועי החיפוש, וגם אם ישנה חשיבות שכזו, הרי העיקרון צריך להיות מיקוד של כל עמוד בביטוי אחד או שנים ובוודאי לא במספר גבוה של ביטויים.
 

3) יצירה של עמודי סרק רבים כדי להגדיל את נפח האתר

עוד מיתוס נפוץ בקרב העוסקים בתחום הוא שהאלגוריתם של מעריך אתרים גדולים יותר מבחינת היקף העמודים . אמנם זה נהדר בתיאוריה, אך קשה מאד לייצר כמויות תוכן אמיתיות בפועל. ועל כן משוכפלים העמודים הקיימים עם שינויים קוסמטים שבסופו של דבר לא מצליחים ליצור באמת תוכן חדש. בסופו של דבר מנועי החיפוש במרבית המקרים מסוגלים לזהות יצירה של עמודים דומים כאלו, עובדה שעשויה להעניש או אפילו להחרים את האתר מהאינדקס שלהם.
 

4) שימוש בטקסט מוסתר

שימוש בטקסט מוסתר, נועד להציג עמוד עמוס במילות המפתח אולם בגלל חוסר ההיגיון בכתיבה חוזרת של אותה מילה מספר רב של פעמים באותה פסקה, הטקסט מוסתר מהגולשים על ידי צביעתו בצבע זהה לצבע הרקע של העמוד. לדוגמה, צביעת הפונט בצבע לבן כאשר הרקע של הדף הוא גם לבן . טקסט שכזה נחשב כטקסט חבוי.

מנועי החיפוש עשויים להעניש אתרים אשר משתמשים בטקסט מוסתר. שכן מדובר בניסיון הונאה שמטרתו למשוך גולשים לעמוד שהתוכן בו הוא פיקטיבי.
 

5) יצירת דפים המכילים הרבה גרפיקה ומעט טקסט

מנועי חיפוש מבינים רק הטקסט - הם לא מבינים גרפיקה. לפיכך, אם האתר שלך מכיל הרבה גרפיקה אבל מעט טקסט, זה ככל הנראה לא יספיק כדי לקבל דירוג במנועי החיפוש.
 

לסיכום

קידום אתרים דורש לפעמים שיטות שהן בבחינת ניסוי וטעיה. יחד עם זאת, ישנן טעויות שתועלת רבה לא תצמח מהן. בסופו של יום קידום אתרים הוא רק אחת השיטות להגדיל את היקף התנועה לאתר , ולכן מלבד השקעה של זמן ומשאבים לנסות לשפר את מיקום האתר במנועי החיפוש, כדאי להשקיע זמן גם באיכות המוצרים והשירותים שהעסק מוכר, שדירוג במנועי חיפוש לבדו לא יוכל לשפר.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276