+ קטגוריית המאמרים

האסטרטגיה הנכונה לשיפור הדירוג בגוגל מחייבת לשלב גורמים שונים על מנת למטב את תוצאות הדירוג לאורך זמן. בחירה נכונה של מילות מפתח, נתפסת בדרך כלל כאבן הפינה של אופטימיזציה למנועי החיפוש. לכן נדרש תהליך עקבי ומתמשך של בחינת האפקטיביות של כל מילה על תנועת הגולשים שמגיעה אל האתר ובהתאם להמשיך ולנסות ולבחון צורות חיפוש נוספות שיכולות למשוך גולשים חדשים.

אלגוריתם דירוג הדפים של גוגל
גוגל מדרגת עמוד בתוצאות החיפוש בדרך כלל על פי איכות התוכן ואיכות הקישורים המובילים אל אותו עמוד. למי שמתעניין יותר גוגל פרסמה בהרחבה מידע על אלגוריתם הדירוג שלה באתר האינטרנט שלה: http://www.google.com/technology/.

להלן מספר טיפים לשיפור דירוג האתר הגוגל :

1. בחירת את מילות המפתח הנכונות
נהוג לחלק את מילות המפתח לארבעה סוגים עיקריים:

- מילות מפתח מותגיות - מילות המפתח שכולות את שם העסק , תיאור העסק, או מותגים בולטים שיש בעסק כגון : נייק , קוקל קולה, מקדולנדס וכו.

- מילות מפתח גנריות - מילות המפתח אשר מתארות את תחום הפעילות של העסק כגון : בגדים, חולצות, שמלות , ציוד ספורט וכו.

-מילות מפתח בתחומים שאינם בעלי זיקה רלוונטית קרובה - אתר המוכר מכוניות יוקרה , ירצה לפרסם את עצמו לקהל רלוונטי ולכן ירצה לפרסם בביטויים שקשורים ל כלכלה , עסקים , וכן במותגי יוקרה של המתחרים. פרסום זה אפשרי בדרך כלל רק באמצעות קידום ממומן בתוצאות בתשלום של גוגל.

- מילות מפתח המאפיינות ספציפיקציה של המוצר / העסק - מספרה ברמת גן, נעלי ספורט לילדים , וכו. טיפול בקידום של ביטויים מובחנים אלו מושך בדרך כלל קהל לקוחות שיודע מה הוא מחפש ובעל נכונות קניה גבוהה יותר.

2. להגדיל את מספר וכמות הקישורים הנכנסים
יצירה של קישורי בין שני אתרי אינטרנט חשובה כדי להבטיח תנועה הדדית. קישורי גומלין בין אתרי האינטרנט הוא חלק חשוב של תהליך קידום במנועי חיפוש. קישורים שמגיעים מאתרים בתחום תוכן קרוב , הם אפילו בעלי חשיבות גבוהה יותר, מאחר וגוגל שמה דגש רב על על רלוונטיות הקישורים לצורך דירוג אתרי אינטרנט .

3. כותרת העמוד
גוגל נותנת משקל רב לכותרת של עמודי האתר. תג ה title בקוד ה HTML של דף האינטרנט שלך. תגית הכותרת הייתה - וכנראה תמיד תהיה - אחד הגורמים החשובים ביותר להשגת דירוג גבוה במנועי החיפוש. למעשה, רק מתיקון של תגי הכותרת של הדפים ניתן ליצור הבדלים מהירים בתוצאות הדירוג. מאחר והמילים שמוגדרות בתג הכותרת הם גם מה שמופיע בשורה הראשונה של הקישור שמופיע התוצאות של מנועי החיפוש , הרי שיצירה של טקסט מותאם יותר למה שהגולש מחפש יגרום למשיכה של יותר קליקים.

4. צפיפות מילות מפתח
הניסיון מראה כי גוגל נותנת משקל רב לצפיפות מילות המפתח, יותר ממנועי חיפוש אחרים. צפיפות מילות מפתח נמדדת באחוזים של ביטוי המפתח מתוך המספר הכולל של מילים בדף אינטרנט מסוים. מקובל כי צפיפות מילות מפתח אופטימלית היא בין 2 ל 5 אחוזים . זה עשוי להשתנות בין מנועי החיפוש השונים, אבל מדובר בכלל אצבע שאפשר להתקדם איתו. עם זאת, יש להיזהר משימוש מוגזם של מילות המפתח שכן מנועי החיפוש עשויים "להעניש" את האתר בגלל שימוש יתר שמעל רמת צפיפות של 5%.

5. מעקב ובקרה של תהליך שיפור התוצאות בגוגל
מעקב ובקרה חשובים מאוד בכל תוכנית לקידום התוצאות בגוגל. הסיבה היא שפיתוח וייושם של תוכנית קידום אתרים, אינה מסתיימת בפעילות חד פעמית. חשוב לתזמן עם הלקוח מעקבים חודשיים. יחד עם זאת, בחלק גדול מהפעמים לוקח לפעמים עד 3 חודשים כדי להתחיל לראות תוצאות.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276