+ קטגוריית המאמרים

תהליך קידום אתרים במנועי חיפוש יכול להיות ארוך ומתסכל . להלן  כמה טיפים שיעזרו לכם בתהליך. 
 
עיצוב האתר
למרבה הצער, בחלק לא קטן מהאתרים ישנן טעויות בסיסיות שיכולות להקשות מאוד על מנועי החיפוש להבין את האתר ולתייג אותו באינדקס שלהם. 
הבעיות הנפוצות ביותר בעיצוב אתרים הן: אתרים המשתמשים ב iframe, אתרים שאינם משתמשים בכתובת URL דינמית לכל עמוד. אתרים שמשתמשים בתפריט שנבנה בפלאש ו/או בתמונות, אתרים שמשתמשים ב  Javascript בתפריט הניווט, אתרים שאין בהם הגדרות של תגי title ו description שונים לכל עמוד.
 
בחירה נכונה של מילות מפתח
באופן טבעי השאיפה של כל בעל אתר היא לקדם אותו בביטויים שיש בהם נפח חיפוש גבוה, על מנת  למשוך כמות גדולה של גולשים לאתר. 
מומלץ לעבור לחשוב במושגים של "מילות מפתח ספציפיות" ולא "מילות מפתח" כלליות . למה? בשל התחרות העצומה שיש בכל ביטוי, ככל שמילות מפתח שלך כלליות מדי, כך יהיה קשה יותר לקדם אותם לתוצאות גבוהות בעמוד הראשון.  יש סיכוי הרבה יותר טוב לקדם בדירוג ביטויים ספציפיים שבהם קיימת תחרות פחותה. היתרון של קידום ביטויים ספציפיים היא משיכת תנועה ממוקדת יותר של גולשים, שבהסתברות גבוהה יותר תהפוך ללקוחות פוטנציאלים. 

נסה לחשוב כמו קהל היעד שלך. מה הם מחפשים? מה המידע שחשוב להם למצוא בהקשר למוצרים שלך : צבעים, מותגים, אביזרים, וכו. 
ככל שתוכל לחשוב על יותר וריאציות ספציפיות של ביטויי חיפוש בהם ישתמשו גולשים רלוונטים שלך כן ייטב. 
מומלץ לבקר באתרי מתחרים כדי להתחיל לגבש רשימה ראשונית של ביטויים , וכן בכתבה רעיונות לביטויי מפתח.
לאחר בחירת הביטויים מתחילה מלאכת השיבוץ של המילים בקוד האתר. את קוד האתר ניתן לראות כאשר לוחצים קליק ימני בעכבר ובוחרים "הצג מקור".

אופטימיזציה נכונה של הדפים
כדי לתת למנועי החיפוש את המידע המתאים לגבי תחולת התוכן שכל עמוד אינטרנט מכיל, נדרשת הגשה נכונה של המידע הזה באמצעות שילוב של תמצית התוכן וביטויי המפתח שמסכמים אותו באזורים מיוחדים בקוד האתר.

אופטימיזציה של כותרת העמוד - title tag
ללא ספק תג הכותרת של הדף שלך הוא הגורם החשוב ביותר שיש להביא בחשבון בעת ביצוע אופטימיזציה לאתר שלך במסגרת תהליך קידום אתר. רוב מנועי נותנים חשיבות מרכזית למילות מפתח אשר נמצאות בתג הכותרת של העמוד.

איך זה נראה:

<title> תג הכותרת שלך - ללמוד לבצע אופטימיזציה תג הכותרת שלך </ title>


ההמלצה שלנו היא לרכז את התוכן של תג הכותרת ב 50-80 תווים - כולל רווחים. זהו גודל המומצע שמנועי החיפוש מקצים למידע שנמצא בכותרת, ולכן חריגות יכולות שלא להתקבל כמו שצריך.
אנו ממליצים לכלול בכותרת  1-2 ביטויי מפתח + שם האתר. כותרת ארוכה מידי עם עומס של ביטויי מפתח עשויה להתפרש כמידע סרק שעלול לפגוע בדירוג שלך.

אופטימיזציה של תגי meta שלך
תגי Meta נוצרו במקור כדי לסייע למנועי החיפוש לגלות מידע חשוב על הדף שלך. בעבר היה נהוג לחשוב כי ככל שהוסיף לעמוד יותר ביטויים, כך ניתן יהיה לקדם אותו בכולם.  היום ברור כי גישה כזו היא בבחינת "תפסת מרובה - לא תפסת". הרצון של מנועי החיפוש לספק לגולשים מידע מדוייק ככל האפשר, מחייבת דווקא למקד כל דף ב 1-2 ביטויים לכל היותר.  
ישנן 2 הגדרות של meta שנחשבות כמשפיעות ביותר על הדירוג : meta description, meta keywords 


 meta desciption - תג המכיל תקציר מילולי קצר של התוכן בעמוד. תקציר זה מוצג ביו היתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש מתחת לתג <head> 
אנו ממליצים Meta מילות המפתח שלך לא יעלה על 250 תווים כולל רווחים.
איך נראה הקוד של התג?

<META NAME="description" Content="תאור העמוד הכולל תקציר קצר שלהתוכן המופיע בעמוד" >



meta keywords - תג המכיל את ביטויי החיפוש שמגדירים את העמוד.
אנו ממליצים תיאור מטא תג שלך לא יעלה על 50 תווים כולל רווחים. כלול 3-4 הביטויים החשובים ביותר שלך מילת המפתח. בעיקר בביטויים שמופיעים גם בתג הכותרת של העמוד.
איך נראה הקוד של התג?

<META  NAME="keywords" content=" ביטוי מילת מפתח 1, ביטוי 2">

  


טיפים לתגי מטא:
- מנוע החיפוש רואה בתגי המטא בגדר המלצות ולעיתים אינו מקבל אותם. לכן כדאי להשתמש באזורים אלו בחוכמה ולא להגזים בתכנים שמוכנסים אליהם.
- נסה להיות עקבי בשימוש במילות המפתח החשובות בכל אזורי ה מטא : title, description, keywords. העקביות מביאה לתוצאות טובות יותר.
- אל תפריז בביטויים ואל תחרוג מאורך הטקסט הממומלץ לכל תג.
- מומלץ להשתמש בכל עמוד , הן בצורת היחיד והן צורת הרבים של כל מילת המפתח. לדוגמה, מילת מפתח באתר תיירות יכולה להיות גם "צימר בצפון" וגם - "צימרים בצפון".
 אם ידוע לכם על שגיאת כתיב נפוצה פופולרית של מילת המפתח  , אפשר להוסיף גם אותה. למשל ג'קוזי - גקוזי -גאקוזי.
- לא מומלץ לחזור יותר מ-3 -4 פעמים על ביטוי מסויים. במקרה של צימר בצפון, צימרים בצפון - המילה "בצפון" חוזרת על עצמה. מעל 3-4 פעמים זה עלול להתפרש כניסיון לזרוע ספאם באתר ולכך יש השלכות לא נעימות מבחינת הדירוג.

כתיבת תוכן  
לניסוח התוכן בעמוד נודעת חשיבות רבה לתוצאות הדירוג. אנו ממליצים כי כל דף באתר יכיל לפחות 200 מילים , אשר מתוכם 3%- 5% יאזכרו את ביטויי המפתח שהדף נועד לקדם. למרות האילוץ לחזור מספר פעמים על ביטויי המפתח חשוב שהטקסט יישאר הגיוני וקריא.

- בכל אתר מומלץ להוסיף עמודים נוספים הכוללים מאמרים מקצועיים , הדרכות, טיפים מקצועיים , אשר יסייעו בקידום הכללי של האתר, וגם ייסייעו להציג אותו לגולש כאתר מקצועי שניתן לסמוך עליו.
- שימוש בצבע לטקסט שדומה לצבע של רקע העמוד - לדוגמט טקסט לבן על רקע לבן. עשוי להחשב כטקסט מוסתר שעונשו בצידו.
- חזרות על קטעי טקסט שלמים בין עמודים , עויות להחשב כשכפול של תוכן שנחשב אסור ועלול לפגוע בדירוג האתר.
 
אופטימיזציה של תמונות שלך באמצעות תג "alt" 
גם לתמונות בעמוד נודעת חשיבות בתוצאות הדירוג.  על גבי כל תמונה בדף שלך מומלץ להוסיף תיאור המכיל ביטוי מפתח אחד או שניים מתוך המילים שאתה מנסה לקדם בעמוד הספציפי.
תג ה "Alt " הוא גם מקום טוב עבור שגיאות כתיב , והצגת ביטויי מפתח ברבים.

מה לא לעשות !
בכל מקרה לא כדאי להתחכם עם מנועי החיפוש ולחפש קיצורי דרך בדמות תכנים שמשוכפלים שוב ושוב, או על ידי חזרה מרובה וסתמית על ביטויי מפתח,  יצירת עמודים פיקטיביים וכו.
מנועי החיפוש מתמודדים מידי יום עם טכניקות פסולות שכאלו, ומענישים בחומרה, לעיתים בצורה בלתי  הפיכה את האתרים ה"עבריינים".
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276