+ קטגוריית המאמרים

לכל מי שעוסק בתחום השיווק דיגיטלי ישנה נקודת מבט שונה לגבי תחום קידום האתרים, עבור חלק מדובר באתגר טכנולוגי מרתק ועבור אחרים במטרד יום יומי.

בהתאם למעורבות בתהליך ולביצוע של קמפיין לקידום אתרים בגוגל. עם שפע העצות הטקטיות הזמינות, גוברת החשיבות הרבה לתכנן פרויקטים של אופטימיזציה למנועי חיפוש בצורה אסטרטגית. להלן שבעה כללים מעשיים שכדרי ליישם בכל ארגון:

1. כלול אופטימיזציה במנועי חיפוש בשלב מוקדם בתהליך תכנון האסטרטגיה השיווקית של הארגון. לנסות לבצע אופטימיזציה במנועי חיפוש לאחר שלארגון כבר יש אתר זה כמו לנסות לשים סוכר בעוגה שכבר נאפתה. אופטימיזציה למנועי חיפוש צריכה להתבצע החל מהשלבים המוקדמים ביותר של עיצוב מחדש של אתר. קשה מאד ליישם תהליכי אופטימיזציה באתר עסקי לאחר שהוא הוקם ולצפות שתהיה לה את מלוא ההשפעה הפוטנציאלית על תוצאות הדירוג של האתר במנועי חיפוש. קידום אתרים היא קודם כל ביצוע של אסטרטגיה מחושבת לטווח ארוך שצריכה להתבצעה לפני ששורת הקוד הראשונה של האתר נכתבה.

2. יש להמנע משינוי בהגדרות של URL ללא סיבה ממש טובה! במהלך עיצוב מחדש, זה די מפתה לשנות את כל כתובות ה URL לכתובות שהן יותר google friendly . זו יכולה להיות טעות קריטית, במידה וזה מתבצע בצורה לא נכונה. במידה והאתר הקיים כבר השיג טובות טובות בדירוג של ביטויי מפתח משמעותיים ו/או שנעשה בעבר תהליך של יצירת קישורים לעמודים קיימים, מומלץ מאד למהנע משינוי של כתובות עמודים אלו, ללא נקיטת צעדי זהירות מקדימים. לכתובות URL שהתייקמו לאורך זמן, ישנה חשיבות מבחירת הדירוג של גוגל ומחיקתם ללא ביצוע הפניות מסודרות יכולות לגרום לנזק משמעותי לדירוגים שהושגו עד לאותה נקודת זמן. 

3. בצע ניתוח עלות-תועלת של מילות המפתח המקודמות. מידע על אפקטיביות מילות מפתח זמין באופן נרחב בכלי מחקר של גוגל ובאתרים אחרים. כדאי גם לבחון את ההתאמה של מילים אלו באמצעות קמפיין ממומן בגוגל שיצביע על התאמת האתר לביטויים בהם הוא מפורסם על מנת לקבוע את אסטרטגיית המטרה של מילות המפתח. בחירת מילות מפתח על הרלוונטיות שלהם לכל עמוד באתר , תגביר את מדד האמינות שלהם ביחס למנועי החיפוש ובהכרח גם את הדירוג שלהן. המדיניות של מנועי החיפוש כיום היא להגביר את חווית המשתמש שלהן ולכן הן עושות ככל שביכולתן לסנן עבורו את האתרים הרלוונטים ביותר מבחינת ההתאמה שלהם לשאילתת החיפוש אך גם את האתרים שזוכים לרמת מהימנות רבה יותר בהיבטים של תוכן עשיר בתוך האתר ובשיעור נטישה נמוך יחסית. חוסר מודעות ועשיית טעויות פשוטות יכולים לגרום לבעיות גדולות לעיתים קרובות ולהזדמנויות מפוספסות במה שלעיתים קרובות צריכה להיות אסטרטגיה לטווח ארוך.

4. סדר את ארכיטקטורת המידע שבאתר שלך לפי סדר עדיפויות של מילות מפתח. ארכיטקטורת מידע היא אחד הכלים החשובים ביותר לשליחת "סיגנלים" למנועי חיפוש לגבי האזורים החשובים של אתר האינטרנט שלך. ארגון האתר שלך, ארכיטקטורת המידע ומבנה לינקים פנימי צריכים להיות מבוססים סביב סדר העדיפויות של מילות המפתח הללו, והרבה לפני שתרשימי הזרימה והמסכים השלדיים נוצרו לראשונה.

5. אל תמעיט בערך הכוח של תגי הכותרות שלך. תגי כותרות תמיד ימצאו במקום גבוה ברשימת החובה של תהליך האופטימיזציה לקידום האתר. כותרות ברורות ותמציתיות חשובות כדי לשפר את אחוז ההקלקות בתוצאות החיפוש. בדוק ובדוק מחדש את הכותרות הללו. פצל את אפשרויות הבדיקה על ידי תשלום עבור קליק וברר מה מניב את אחוז ההקלקות הגבוה ביותר. שיפור של אחוז ההקלקות אפילו בכמה אחוזים יכולה להיות השפעה חשובה על הדירוג הכולל והיקף התנועה האורגנית הכללית לאתר.

6. אל תאמין לזה שאפשר להיות מדורג בביטוים תחותיים בלי קישורים חיצוניים. לינקים פנימיים ובעיקר חיצוניים תמיד היו ויהיו חלק נכבד מאלגוריתם החיפוש של גוגל (בין 50-70 אחוזים, לפי מומחי חיפוש מובילים). עושר (סביר) של לינקים הוא בהחלט יתרון. בעידן של הרשתות החברתיות, שיתוף של תכנים באתר ע"י גולשים יכול מתחיל להוות מרכיב רלוונטי וחשוב ביכולת של אתר לזכות בלינקים "אמיתיים" ומנועי החיפוש משנים את דרכי פעולתם שכן שיתופים חברתיים הם מדד לאוטנטיות ולאיכות של תוכן.

 אופטימיזציה למנועי חיפוש היא הבנת התנהגות הלקוחות של החברה לפני שהם מגיעים לאתר האינטרנט שלה. חיפוש הוא לעיתים קרובות הצעד הראשון והאחרון בתהליך קבלת ההחלטות של הצרכן, ובגלל זה , אופטימיזציה למנועי חיפוש הפכה לחלק חיוני מאסטרטגיית השיווק.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276