+ קטגוריית המאמרים

מכירה באינטרנט היא משימה מורכבת יותר מאשר מכירה בחנות רגילה. היעדר קשר העין עם הלקוח וקושי להבין בזמן אמיתי את הצרכים שלו , עלולה להוסיף חסמים נוספים בתהליך המכירה מעבר קושי הטבעי לבנות יחסי אמון ואמפטיה דרך מסך מחשב.  אם במאמרים האחרים באתר ניתחנו את הקשיים במשיכת גולשים לאתר דרך מנועי חיפוש ופרסום באינטרנט, הרי הפיכת המבקרים לקונים היא משימה מורכבת יותר.

שלב 1: עיצוב האתר 

באופן טבעי מראה אטרקטיבי מעורר ענין ומשיכה. השקעה בעיצוב מאפיינת את תרבות הצריכה בכל בתחום. עיצוב אתרים אינו שונה בהיבט הזה. באופן טבעי המבקרים באתר שלך ביקרו גם באתרי המתחרים.  לכן על האתר לעמוד בסטנדרטים שמאפיינים את הענף הספציפי שלך. המטרה העיקרית של עיצוב האתר היא ליצור אווירה נעימה בזמן הגלישה. המטרה השניה והלא פחות חשובה היא להפוך את הגלישה והניווט באתר לנוחים לשימוש ולסייע למבקרים למצוא את מה שהם מחפשים. 

שלב 2: התמקד בגולשים המתאימים לך 

לא כל הגולשים נולדו שווים. פילוח לקוחות והבנת המכנה המשותף בין הגולשים שהופכים ללקוחות בפועל, היא קריטית על מנת להגדיל את צמיחת המכירות מהאתר.

פילוח לקוחות הוא למעשה תהליך של  חלוקת בסיס הלקוחות לקבוצות של אנשים הדומים עפ"י פרמטרים שיווקיים מדידים כגון : גיל, מין, תחומי עניין, הרגלי ההוצאות, וכן הלאה.

הפילוח&

להתחיל להשקיע בתוכן כבר היום!

 בעידן שבו הצלחת אתר נמדדת לפי הדירוג שלו במנועי החיפוש , המשפט "התוכן הוא המלך" - הפך להיות נכון מתמיד.

הסיבה היא פשוטה למדי פשוט: כאשר משקיעים בקידום אתר, התוכן הוא הדבר שבסטפו של דבר מושך לקוחות ומחזיק את תשומת לבם. לכן אין מקום להתפשר על איכות התוכן באתר. 

היתרונות של תוכן איכותי באתר :

1. הגדלת משך השהות באתר והקטנת ה Bounce rate - מנועי החיפוש נותנים משקל רב למשך הזמן שהמבקרים שלך נמצאים באתר. ככל שזמן זה ארוך יותר מנועי החיפוש מייחסים לאתר תכונות של עניין ורלוונטיות וממליצים עליו גם לגולשים אחרים. השקעה בתוכן איכותי היא לפיכך מפתח להגדלת משך השהות באתר ותמריץ לביקורים חוזרים.

2.מיתוג ותדמית - כתיבת מאמרים מקצועית ואיכותית תציג את מחברם כמומחה. לפיכך השקעה בתוכן איכותי תסייע להגדיל את אמינות האתר ולהעלות את הסבירות המבקר יהפוך ללקוח.

3.תוכן איכותי והשכונה האינטרנטית - תוכן איכותי הוא גורם משיכה גם לפורטלים ולאתרי חדשות שמחפשים כל העת תוכן חדש להציע לגולשים שלהם. פרסום תוכן איכותי עשוי לקדם שיתופי פעולה עם אתרים שיציגו אותך ואת האתר שלך כמומחה ויסיעו לקדם את יחסי ציבור של העסק שלך. בנוסף הופעה באתרים אחרים תגדיל את כמות הקישורים החיצוניים שמפנה אל האתר שלך, דבר בעל חשיבות עליונה בתהליך קידום אתר במנועי החיפוש.

4. ספגטי של מילים - ככל שיש יותר תכנים כך גדלה ההסתברות לקלוע לצורות חיפוש שונות של גולשים. מנועי החיפוש יודעים ליחס הקשר של ביטוי חיפוש שנמצע בתוך עמוד טקסט, גם אם הוא מפוזר על פני מספר פסקאות. כך שככל

 5. פרסום וקידום אתרים באמצעות הפצת תכנים - השקעה בתוכן איכותי, תסייע לקידום האתר באינטרנט על ידי  אתרי סינדיקציה של מאמרים חופשיים. דרך זו נחשבת אפקטיבית מאד כאחת הטכניקות המקובלות לקידום אתרים באינטרנט.

אם אתם לא מרגישים בטוחים מספיק לכתוב את התוכן של האתר בעצמכם , יש כיום עשרות קופירייטרים מצויינים שיכולים לעשות עבודה טובה מאד. מומלץ לשאול האם יש להם ניסיון בכתיבה שמתאימה לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).  

לסיכום

השקעה בתוכן איכותי, היא ההשקעה המשתלמת ביותר בתחם השיווק באינטרנט. תוכן איכותי יסייע למשוך גולשים חדשים לאתר באמצעות מנועי החיפוש, וכן יסייע למתג את האתר והחברה שמאחוריו כחברה מקצועית ומובילה בתחומה. 

מאפשר לחברות להקצות משאבי שיווק בצורה יעילה יותר . בעבר פילוח הלקוחות התמקד בזיהוי קבוצות של לקוחות על פי נתונים דמוגרפיים ופרופיל פסיכולוגי. פילוח לקוחות מודרני  לעומת זאת, מסתכל על קבוצות של לקוחות מבחינת ההכנסות שהם מייצרים לעומת עלויות הקמת ואחזקת מערכות היחסים איתם.

 

נקודה נוספת שחשובה מאד בכל תהליך קידום אתרים היא הצורך לנתח את  מילות מפתח שדרכם מגיעים הלקוחות האיכותיים לאתר. הניסיון מראה שדווקא פרסום במילות מפתח כלליות מידי שמאופיינות בנפח חיפוש גבוה , אינם בהכרח המקור הטוב ביותר ליצירת לקוחות הפוטנציאלים, שכן דווקא הגולשים שמחפשים באמצעות ביטויים ממוקדים יותר נמצאים בשלב מגובש יותר בתהליך הקניה שלהם וקרובים יותר לבצע החלטת קניה. אחד הכלים המתקדמים ביותר  באינטרנט לניתוח הפניות שמגיעות לחברה ולבדיקת מילות המפתח שדרכם הגיעו הפונים לאתר הוא מערכת הCRM החדשה  -leadya

שלב 3: נקודת הכניסה

עמוד הבית הוא בדר"כ שער הכניסה לאתר שלך. אולם בעידן מנועי החיפוש ,שסורקים ומדרגים את כל הדפים באתר, כל דף יכול להיות עמוד כניסה פוטנציאלי.

ניתוח הביטויים שדרכם מגיעים הגולשים דרך מנועי חיפוש לאתר, הוא הזדמנות להתחקות אחר נתיב הגלישה של הגולשים באתר. בדוק במערכת הסטטיסטיקה של האתר והכן רשימה של 10% מהביטויים הפופולאריים ביותר שמופיעים ברשימת הביטויים שדרכם מגיעים גולשים לאתר.  בצע חיפוש בגוגל ומצא את מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש. כניסה לכל אחד מהעמודים שנמצאו בעמוד ראשון/שני - תחשוף בפניך את העמודים הראשונים שרואים הגולשים כשהם נכנסים לאתר שלך.

הנקודה בה הלקוח נכנס לאתר האינטרנט משפיעה על סיכוייו להפוך לקונה פוטנציאלי. הסיבה העיקרית לכך היא שאם הוא לא מוצא בתוך כמה שניות את מבוקשו הוא פשוט ממשיך לאתר הבא.

כל דף נחיתה צריך להציג לגולש אפשרויות להגיע לתוכן מקצועי נוסף כגון טיפים ו/או סקירות מפי מומחים, בנוסף מומלץ להציג גלריה עשירה של תמונות של המוצר וכן אופציה מודגשת לניווט וחיפוש מוצרים דומים , כך שגם אם המוצר שהוצג בעמוד הספציפי לא יהיה בדיוק לטעמו של הגולש, תהיה לו אפשרות להמשיך ולחפש באתר את מבוקשו לפני שינטוש.

מומלץ מאד למקד את מילות המפתח שבאמצעותן מקודם האתר הן בתוצאות האורגניות (SEO ) והן באמצעות קישורים ממומנים (adwords ) בביטויים הרלוונטים ביותר לתוכן של כל עמוד. לדוגמא :

אתר המוכר פרגולות - עמוד הבית צריך להתמקד בביטויים :פרגולות | פרגולות " בלבד. עמוד אודות צריך להתמקד בביטוי "חברה לפרגולות | חנות לפרגולות", ואילו עמוד המוצר צריכים להתמקד בביטוי החיפוש בהתאם לשימוש המתאים ביותר " פרגולה לגינה" , "פרגולה לגג", "פרגולה לחניה" וכו.

לסיכום החלק הזה ההינו ממליצים לכל בעל אתר לשאול את עצמו את השאלות הבאות :

- מהם הביטויים שדרכם מגיעים מרבית הגולשים לאתר?

- מה רואה הגולש כשהוא מגיע לעמודים אלו? האם התוכן שמוצג לו רואה מתאים למה שהוא מחפש בעצם?

- האם מוצג לגולש תפריט ניווט וחיפוש נוח בכל עמוד?

- האם הוגדרו ביטויי מפתח נכונים לכל עמוד בהתאם לרלוונטיות הגדולה ביותר של שימוש המוצר/שירות שהוא מכיל?

- מה שיעור הגולשים שהמשיכו מכל עמוד נחיתה שכזה ליצירת קשר עם החברה? והאם שיעור זה דומה לממצוע יחס ההמרה באתר כולו?

שלב 4: מחיר וערך
לא משנה מה החברה שלך מוכרת, הצגת מחיר באתר כמוה כאבן גבול מבחינת הלקוח, בה הוא מחליט להמשיך או לסגת. מטבעה של תחרות מחירים, ובוודאי בעידן האינטרנט בו השימוש באתרי השוואת מחירים נפוץ  כ"כ ,המחיר הוא ללא ספק גורם משיכה ללקוחות חדשים. אבל המחיר לבדו לא יכול לעזור לך להמיר את התנועה של הגולשים ביעילות ולהפוך אותם ללקוחות חדשים. במקביל למחיר תחרותי חייבת להיות עבודה גם על הערך הנתפס בעיני הלקוח. גם כאשר המחיר אינו הנמוך ביותר בתעשייה אנשים יודעים להעריך ולתמחר אמינות, שירות, ומקצוענות.

באתר אינטרנט אמנם נעדר הקשר האישי שיש בחנות רגילה, אולם היתרון הגדול שלו הוא בהצגת מגוון גדול של מלאי שקשה להחזיק בחנות רגילה , במתן שירות מקצועי 24 שעות, וביכולת להרגיש חלק מקהילה גדולה של קונים אחרים שמשתפים אחד את השני ברעיונות ובפתרון בעיות בפורום של החברה.

שלב 5 : מחשבות על עגלות קניות

למרבה ההפתעה, מחקרים מראים כי חלק גדול מתהליכי המכירה מופסקים בשלב עגלת הקניות.

אין אמנם תקן בינלאומי שמגדיר כיצד עגלת קניות צריכה להופיע, אולם ברור שככל שהיא תהיה פשוטה ומובנת יותר, כך נצליח להקטין את שיעור הנטישה.

בין השיפורים הפשוטים שניתן להציע : הצגת תמונה קטנה של המוצר בעמוד המסכם את ההזמנות באתר, יכולה פשוטה לשנות כמויות ו/או למחוק מוצר מהעגלה. אפשרות קלה לשכפל את פרטי כתובת המזמין לפרטי כתובת המשלוח, אפשרות תשלום במרבית כרטיסי האשראי וכן באופציה אינטרנטית כגון pay-pal / echeck, סימון ברור של שדות בעייתיים שלא מולאו ו/או מולאו בפורמט שגוי, הצעה אופציונאלית של משלוח במחיר סמלי או בחינם ו/או לחלופין הצעה לאיסוף מסניף החברה הקרוב ללא עלות משלוח.

לסיכום

בעידן שבו העלות למשיכת גולשים הולכת ומתייקרת, כדאי להשקיע את תשומת הלב המתאימה במיצוי הפוטנציאל של כל גולש. הפיכת האתר לידידותי לגולש, ממוקד בגולשים הרלוונטים יותר, ובעל ערך נתפס גבוה בעיני הגולש, היא הדרך להגדיל את שיעור המכירות בצורה אפקטיבית.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276