+ קטגוריית המאמרים

אם בבעלותכם אתר בעל רמת עדכוניים נמוכה יחסית ייתכן והבחנתם לכמה שינויים לרעה בחלק מהמיקומים של האתר שלכם בדירוג תוצאות החיפוש בחודשים האחרונים של שנת 2012. להלן תיאור של כמה מהעדכונים המרכזיים שהאלגוריתם של גוגל עבר במהלך השנה האחרונה אשר סביר שיהיו בעלי השפעה מתמשכת עלתחום קידום האתרים בעתיד הנראה לעין.

פברואר 2011: גוגל משיקה את אלגוריתם פנדה
מאז פברואר 2011 כשגוגל הציגה לראשונה את אלגוריתם דירוג תוצאות החיפוש החדש שלה - פנדה, התרחשו כמה תנודות מאוד דרמטיות. לדוגמא, הרבה אתרי חדשות ורשתות חברתיות ראו גידול בהיקף התנועה ובעליה במיקומים מעל אתרים יותר סטטיים הכוללים הרבה פרסום. עם העדכון הראשוני של פנדה בשנה שעברה, השינוי השפיע על בערך 12% מכל תוצאות החיפוש.

נובמבר 2011: תוכן רענן משפר את הדירוג
בעקבות שינויי הראשוני של גוגל פנדה, הוסיפה גוגל במהלך השנה הוסיפה עדכונים משניים לצורך שיפור נוסף של איכות תוצאות החיפוש. העדכון המשמעותי ביותר הוכרז בחודש נובמבר 2011. גוגל הכריזה כי האלגוריתם החדש אשר יתגמל רעננות ישפיע על עד כ 35% מכל שאילתות החיפוש. שינוי זה הביא לכך שאתרים רבים החלו לפתוח בלוגים , על מנת ליצור תכנים חדשים ולהגביר את האינטראקטיביות עם המבקרים באתר.
ינואר 2012: העדכון מתמקד בקישורים הנכנסים (backlinks)
קישורים נכנסים לאתר היו בעבר מהסממנים החזקים לרלוונטיות ולפופולאריות של האתר, האלגוריתם כרגע יודע טוב יותר להבחין בין קישורים אמיתיים ואוטנטיים לבין קישורים מלאכותיים.

פברואר 2012: גוגל מתגמלת גורמי איכות טובים יותר באופטימיזציה בתוך האתר (Onsite)
דגש גדול יותר ניתן להגדרות נכונות ולמבנה הטקסט בגוף העמוד/ גוגל כעת מודדת איך משתמשים "מרגישים" לגבי התוכן באתר מבחינת הרלוונטיות והעניין שבהם. גוגל מודדת כמה זמן נשאר גולש באתר, האם הוא בוחר לבקר בעמודים נוספים באותו האתר, וכן מהי מהירות טעינת הדף. כל אלו הינם גורמים שמקבלים משקל רב יותר בהיבט של הדירוג בגוגל. בסופו של דבר המשמעות היא שאתרים שרוצים להגיע למקום גבוה יצטרכו כעת ליצר תוכן יותר טוב ורלוונטי בדרך שהיא יותר אטרקטיבית ומושכת את עניינם של המבקרי באתר. בנוסף, גוגל הציגה גם עונשים עבור אתרים אשר מכבירים בקישורים צפופים בגוף העמוד. אתרים כאלה הרגישו ירידה כלשהי בדרגה על פי עדכון זה.

3 באפריל 2012: ניקוד טקסט עוגן (Anchor Text)
גוגל הכריזה על שינוי נוסף באפריל שישפיע על הדרך שהיא מנקדת קישורי טקסט עוגן. זהו מעבר משמעותי משום שקישורי טקסט עוגן היו בצורה מסורתית רכיב חזק מאוד שנועד לדרג את האתר גבוה יותר במילות מפתח נבחרות.

סיכום
השינוי של גוגל פנדה נועד בסופו של דבר לדרג גבוהה יותר אתרים עם תוכן רלוונטי יותר וגם כאלו שהגולשים נהנו מחווית ביקור חיובית בהם. בהיבט של קידום אתרים - חברות קידום אתרים תצטרכנה יצטרכו להתאמץ יותר על מנת לגרום לאתרים של לקוחותיהם "לנצוץ" יותר בהיבט של הפרמטרים החדשים. השינויים שנדרשים הם לכאורה חיוביים שהם יחייבו לנער את האבק של אתרים ישנים , ישפרו את חווית המשתמש, וידרשו להשקיע יותר בתכנים איכותיים. נכון. זה נכון שנפילה בדירוג היא אירוע טראומטי, אבל תהליך השינוי המתחייב יועיל הן לגולשי האינטרנט ובסופו של דבר גם לאיכות האתרים.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276