+ קטגוריית המאמרים

קידום אתרים הפכה להיות המילה החמה ביותר בתחום השיווק באינטרנט והתחרות על כל מילה הופכת להיות קשה מיום ליום. להלן מספר המלצות לשיפורים באתר שניתן ליישם באתר בתוך זמן קצר יחסית.

1. כותרות ייחודיות לכל עמוד - כותרת הדף היא הטקסט שמופיע בחלק העליון של הדפדפנים, על גבי המסגרת של חלון הדפדפן. תג זה המכונה בשפת האיטרנט title tag , הוא החשוב ביותר על מנת לקדם את האתר בתוצאות של מנועי החיפוש. חשוב מאד לתת לכל דף שם ייחודי שמכיל את מילת המפתח שמאפיינת את העמוד.

2. בחירת מילות המפתח - בחירת מילות המפתח הנכונות היא משימה שדורשת שיקול דעת רב. קיים דיון רחב בענף קידום האתרים לגבי סוגיית בחירת המילים לקידום. עיקרי הדיון הוא על המיקום בציר : כללי - ממוקד. ככל שהמילה היא כללית יותר גדל מספר החיפושים שלה. ככל שמילת החיפוש ספציפית וממוקדת יותר יש בה פחות חיפושים אבל היא מייצגת גולשים מגובשים בדעתם שנמצאים בשלב מתקדם של החלטת קניה. הפיתוי ללכת דווקא על קידום הביטויים הכלליים הוא גדול מאד בשל פוטנציאל התנועה שלכאורה יש בו. יחד עם זאת ככל הנראה התחרות על ביטוי זה היא גדולה מאד. מצד שני כאמור הביטוי הכללי לא משקף בדיוק את המוצר או השירות של העסק. ל Google יש כלי מצוין שיכול לספק אינדיקציה לגבי התחרותיות של מילות מפתח לעומת מידת החיפושים שיש בהם.

3. גוף הטקסט - התוכן של האתר אמור לגרום למבקר באתר להבין כי הוא הגיע למקום הנכון. כל אתר אינטרנט צריך למקסם את תועלת הביקור בו ללקוח הפוטנציאלי. בין אם מדובר בהצעה של מאמרים מקצועיים , טיפים שימושיים, מחשבונים שימושיים, וכו., ככל שנצליח לגרום לגולש להשאר באתר יותר זמן ולצפות ביותר תכנים, כן ייטב לקידום האתר.

4. תג התיאור של האתר - מוצג מתחת לכותרת הדף בעמוד תוצאות החיפוש . תג התיאור עוזר למשתמשי האינטרנט את תמצית התוכן שיש בתוך העמוד . שימוש במילת המפתח בתג זה יעזור לבמקרים להבין שהעמוד עוסק במה שהם מחפשים, וכמובן יעזור לקידום העמוד בהקשר לאותה המילב.

5. קישורים פנימיים - קישורים פנימיים, הן באמצעות : מפת אתר, תפריטים, "פרורי לחם", וקישורים בתוך הטקסט לעמודים נוספים, חיוניים מאד הן לסריקה הנכונה של כל עמודי האתר, והן על מנת "ללמד" יותר את מנועי החיפוש באשר לתוכן של כל עמוד ולהקשר שלו לביטוי מפתח ספציפי.

6. לשאוף בתקני אינטרנט מקובלים- תגי HTML כגון H1 - H6, alt ו תג Title , אי סגירה של נכונה של פקודות בתוך הקוד, או שימוש בפקודות שאינן סטנדרטיות , עשוי לגרום לכך שהעמוד לא יובן נכון על ידי מנוע החיפוש, שפועל לפי כללים מוסכמים. חשוב לוודא שהאתר נבדק ועומד בסטנדרטים של W3C.

7 עדכון קבוע - אין דבר גרוע יותר מאשר לראות את תאריכי עדכון החדשות והמאמרים באתר, שנוצרו לפני מספר שנים אחורה. המשמעות היא ששום דבר לא השתנה באותו התחום במשך שנים. מאחר ובעידן המודרני, אין תחום שאין בו חדשות תכופות, חוסר עדכון האתר הוא רמז למנוע החיפוש - "יש פה תוכן לא מעודכן". כמובן שאם מדובר במאמר קלאסי שהגולשים מחפשים דווקא אותו, יהיה מנגנון "פיצוי" שידע לגלות זאת. אולם במרבית המקרים חוסר עדכון האתר הוא חדשות לא טובות לעתיד הקידום של האתר.

8. בניית קישורים - יצירת קישורים נכנסים (וגם ויוצאים) היא חלק חשוב של תהליך האופטימיזציה. הגדלת ה"מגע" עם אתרים חיצוניים מגליה את התנועה שזורמת דרך האתר. גם אם חלק מהתנועה זרמה החוצה בעקבות קישור יוצא, הרי שככל הנראה מקישור שקילת בחזרה בעבודה הקישור היוצא, תקבל בעתיד את ה"פיצוי". כמה מהטכניקות החדשות להשגת קישורים באופן יעיל וחסכוני עושות שימוש ברשתות חברתיות כגון : LinkedIn, Twitter ו Facebook . על ידי עידוד הגולשים לשתף מידע מתוך האתר עם החברים שלהם, נוצרים קישורים שעוזרים לשפר את החשיפה של המותג בקרב חבריהם של הגולשים, אבל גם מגדילים את מספר הקישורים המיוחסים לאתר ותורמים רבות לקידומו בתוצאות החיפוש.

דרך נוספת לקבל קישורים היא לכתוב מאמרים מקצועיים ולהפריץ אותם בקרב פורטלים מקצועיים ו/או בקרב אתרים שעיסוקם הוא פרסום מאמרים בחינם. בגוף המאמר חשוב לשתול קישור קרדיט שמפנה לאתר ויישמר לאחר פרסום המאמר בפורטל.

Google Analytics - "אם אתה לא יכול למדוד את זה, אתה לא יכול לשלוט בזה!" , העצות שהוזכרו יובילו לשינויים במיקומי המילים, ובמספר הכניסות לאתר דרך המילים שיתקדמו. אבל אם לא ניתן למדוד את ההשפעה, קשה להצדיק את ההוצאה להמשך היישום של התהליך. ישנם כלי סטטיסטיקה שמאפשרים למדוד את התנועה שמגיעה לאתר, את תפקוד עמודי התוכן והעניין שהם יוצרים בקרב הגולשים, וכמובן להבין את הפניות שמתקבלות באתר ומה המקור שהניב אותם.
הכלי שאנחנו ממליצים עליו הוא Google Analytics , שהוא למעשה תוכנת חינם שניתן להטמיע בכל אתר, ולהכנס אליה ע"י חשבון Gmail שברשותכם. התוכנה מאפש גם הפקת דוחות מסודרים, שניתן להפיץ בקרב כל המעורבים בניהול ושיווק האתר.

סיכום
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא מונח המשמש למגוון תהליכים וכלים המסייעים להבטיח שאתר האינטרנט יימצא בדף הראשון של תוצאות החיפוש. העצה הטובה ביותר, לשיפור הדירוג במנוע החיפוש היא להשקיע בתכן מעניין מקצועי ורלוונטי. תוכן איכותי גורם למבקרים באתר לצפות בכמות גדולה יותר של עמודים באתר, ולגרום להם לרצות לשתף אותו עם חבריהם באמצעות קישורים לרשת החברתית שלהם, והרי זה בדיוק תמצית הקריטריונים של אלגוריתם מנועי החיפוש , שמנסה בסופו של דבר - להביא לגולשים את התוכן שהכי מעניין אותם.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276