+ קטגוריית המאמרים

השאלה איזה ספק שירותים לשכור לביצוע עבודת קידום אתר של חברה מסחרית, תלויה במידה רבה בגודל העסק , בכמות התנועה הנדרשת לאתר כדי לקיים את הפעילות המסחרית הנדרשת, וכמובן במגבלות התקציב.

למען האמת, מיומנות בסיסית של קידום אתרים, היא מסוג הפעילויות שכל בעל שכל ישר יכול להבין וליישם באתר שלו. הצורך בחברה מקצועית הוא בעיקר על מנת לבצע את התהליך בצורה מסודרת, ליישם טכניקות בדוקות שעובדות שחוסכות את זמן הניסוי והטעיה. החשיבות הגדולה של חברת קידום אתרים היא בעיקר לנהל נכון את התהליך ולנתח את התוצאות שלו בכלים מקצועיים יותר על מנת ליצור אפקט שיפור מתמשך.

אם ברשותך עסק קטן, הרי שמומלץ להתחיל לנסות לקדם את האתר באופן עצמאי, כך שרק לאחר מיצוי המאמץ האישי, תדע להעריך טוב יותר את התמורה לעלויות של חברה מקצועית. גם לצורך קידום אתר באופן עצמאי יש צורך בסיוע של שני גורמים : חברת בניית האתרים שבנתה את האתר וקופירייטר טוב שמבין בכתיבת טקסט למטרות קידום אתרים.

מה צריך לבקש מחברת קידום האתרים? חברת קידום האתרים, צריכה לוודא את האתר עומד בסטנדרטים של W3C וכי אין שגיאות בקוד האתר. בנוסף, עליה לוודא כי בכל העמודים מנהל התוכן יכול לשלוט בתגי המטא, כותרת העמוד, וכמובן בהזנת תכנים חדשים.

מה לצריך לבקש מהקופירייטר? קופירייטר טוב צריך להבין בתחום הפעילות העסקית, ולהיות מסוגל לפתח טקסטים מקצועיים על המוצרים והשירותים של החברה, טיפים עבור המשתמשים במוצרים/שירותים וכן מגמות עתידיות של התחום. בנוסף הוא צריך להבין בתחום קידום אתרים, ולהבין את החשיבות של אזכור מילות המפתח במינון הנכון בתוך הטקסט.

התקשרות עם חברת קידום אתרים
בעסק גדול, ככל הנראה יש צורך בעבודה על כמויות תוכן גדולות יותר, וכן באופן טבעי הוא צריך לשרת תנועת גדולה יותר של גולשים בעלת צרכים מגוונים של תוכן . זו הסיבה שנדרשות מתודולוגיות ושיטות עבודה מעט יותר מורכבות.

קידום אתרים מקצועי הוא לא זול, אולם יחד עם זאת מדובר ביצירת סוכנות מכירות וירטואלית שאמורה לתת מענה 24 שעות לגולשים שנכנסים לאתר, ולייצר הכנסות שגבוהות פי כמה מאלו של איש מכירות ממוצע. חברה מקצועית תצדיק את ההוצאה בתוך פרק זמן קצר. יחד עם זאת לא מדובר בקסם, לפעילות קידום אתרים נדרש פרק זמן של 2-3 חודשים עד ששינויים שנעשים באתר ומחוצה לו מקבלים את הביטוי שלהם בשיפור בדירוג של תוצאות החיפוש.

מה כדאי לשאול את חברת קידום האתרים לפני ההסכם?
כמו בכל הוצאה אחרת בעסק יש לבחון אותה אל מול תרומה לרווח ואל מול אלטרנטיבות אחרות.
חברה מקצועית לקידום אתרים, תבצע שינויים ותבנה נכסים "וירטואלים" (כמו קישורים בני קיימא שאינם עבור תשלום חודשי) שיוכלו לשמש את האתר חודשים ושנים קדימה, גם לאחר שיסתיים הסכם קידום האתר.

לעולם אין להעסיק מישהו שמבטיח ניסים, או תוצאות מהירות. קידום אתרים הוא תהליך איטי. המשפט שכדאי לזכור בהקשר זה הוא: "מה שעולה לאט - יורד לאט". לוקח זמן לצבור אמינות בעיני מנוע החיפוש, אבל שהיא מושגת היתרון התחרותי שיושג ישמר לתקופה ארוכה קדימה.

הנה רשימת שאלות שתעזור לכם להכיר קצת יותר טוב את הספק הפוטנציאלי :

1. מיהם חברי הצוות שיקדמו את האתר? מה הרקע והניסיון שלהם? מי יהיה מנהל הפרויקט שמולו תתבצע העבודה השוטפת?
2. האם לחברת קידום האתרים ישנה הבנה עסקית בתחום הפעילות שלך?, האם הם מכירים את המושגים המקצועיים המקובלים בתחום של העסק שלך?
3. כדאי לבקש מהחברה רשימת ממליצים ולבחון מולם את משך זמן התגובה של החברה, זמינות בטלפון, האם מדובר בחברה שיוזמת תהליכים או שהם מחכים שיגידו להם מה לעשות ואילו ביטויים לקדם?
4. בקשו דוגמאות של אתרים שהם קידמו? כמה זמן לקח תהליך הקידום? מי החליט על הביטויים שקודמו? כמה ביטויים קודמו? בכמה גדלה התנועה לאתר בעקבות התהליך?
5. האם לחברה יש טריקים ו"סודות מסחריים" שבהם היא משתמשת כדי לקדם את האתר? אם כן זה צריך להדליק לכם נורה אדומה שמדובר בטכניקות פסולות שעשויות לקדם את האתר בטווח הקצר, אך לגרום למחיקתו מגוגל בטווח הארוך. בתחום קידום אתרים אין סודות! מדובר בעבודה סיזיפית שאפשר וצריך לראות בעין את כל מרכיביה.
6. אילו סוג של דוחות החברה מספקת, מה תדירות הדיווח/ הפגישות שהם מציעים?
7. האם הם הולכים לעבור על כל עמודי התוכן ולבצע אופטימיזציה לכל אחד מהם?
8. מהי אסטרטגיית יצירת הקישורים שלהם, האם כשייגמר ההסכם הקישורים יוסרו והאתר ייפגע?
9. מהם מדדי הצלחה שבהם ימדד התהליך? קידום בביטויים ספורים, גידול בסה"כ תנועה לאתר? האם יש קשר בין שיטת התגמול לעמידה ביעדי הצלחה?
10. האם הם מציגים את עצמם כשותפים או נציגים של גוגל? אם כן מדובר בשרלטנים. גוגל לא עובדת באמצעות שותפים וגם לא עוסקת בפעילות קידום אתרים אורגני בתוך המנוע שלה.
11. מחיר - איך מורכב המחיר? האם ניתן לכמת את כמות הגולשים אל מול העלות החודשית? מה העלות האלטרנטיבית של כמות גולשים דומה שניתן לרכוש ב adwords ?

מחיר גבוה אינו מבטיח איכות גבוהה. מחיר זול בתחום קידום אתרים, לא יביא אותך לאן שאתה מצפה.
קידום אתרים אפקטיבי דורש עבודה של מינימום 20 - 15 שעות בחודש, והמחיר צריך לשקף את השעות האלו.
12. משך ההסכם הראשוני - מקובל לחתום על הסכם ראשוני ל 3 - 4 חודשים, ולחדש אותו ל-12 חודשים . בכל מקרה צריך לקבוע מדדים שאי עמידה בהם יכולה להוות נקודת יציאה מוסכמת מההסכם.

סיכום
בחירת ספק קידום האתרים, היא לא פחות מבחירת שותף אסטרגטי, מדובר ביחסים שהם בדר"כ לטווח ארוך, ( חלק לא קטן מהלקוחות שלנו ב Dreamview נמצאים איתנו מעל 3 שנים ) ודורשים יחסים די אינטימיים עם הלקוח, להבין את הצרכים והתחרות מולה הוא עומד, ולחפש עבורו הזדמנויות חדשות למשיכת לקוחות פוטנציאלים לאתר. במערכת יחסים שכזו, חשוב מאד לקבוע מערכת תגמול שמרביתה מבוססת על הצלחה (תגמול לפי מספר פניות בחודש / לפי מספר כניסות לאתר וכו.) .
בכל מקרה תמיד טוב לקבל המלצות מחברים ושותפים עסקיים , לקבל תמונה מלאה של התהליך ובעיקר לסנכרן את תיאום הציפיות.
 


חברת Dreamview מקדמת כיום עשרות אתרי אינטרנט והיא אחת מהחברות המובילות את התחום בישראל.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276