אסטרטגיית קידום האתרים של אמזון
לא מפורסם
אמזון היא הקמעונאית הגדולה בעולם בתחום המסחר באינטרנט. למרות זאת היא ינה מיישרת קו עם המוסכמות בכל הנוגע לפעילויות השיווק באינטרנט ובפרט בנוגע לקידום האתר שלה.
להלן מספר דוגמאות :
- אמזון מהמרת על מונחי PPC שאינם רלוונטים עבורה גם היכן שהיא לא יכולה להשלים את ההזמנה. כלומר גם במקרים שהמוצר אזל במלאי, או אפילו שהוא כבר לא מוצע למכירה בחנות בכלל.
- ביקורות המוצר מראות פעמים רבות דעות שונות ומנוגדות באותו העמוד, בהרבה מקרים ישנן יותר ביקורות שליליות מאשר חיוביות. האם זה אכן מקדם את החלטת הקניה של הגולש?
- מידע על המוצר נמצא תמיד בחלק התחתון של העמוד ודורש גלילה של המסך כדי שניתן יהיה להגיע אליו. גם הניווט המסורבל שדרש גלילה אין סופית בדף הבית הוחלף רק לאחרונה ולמרות זאת עדיין נדרשים ארבעה או חמישה קליקים לפני שהגולש מגיע לדף המתאים לו.
אמזון היא הקמעונאית הגדולה בעולם בתחום המסחר באינטרנט. למרות זאת היא ינה מיישרת קו עם המוסכמות בכל הנוגע לפעילויות השיווק באינטרנט ובפרט בנוגע לקידום האתר שלה.
להלן מספר דוגמאות :
- אמזון מהמרת על מונחי PPC שאינם רלוונטים עבורה גם היכן שהיא לא יכולה להשלים את ההזמנה. כלומר גם במקרים שהמוצר אזל במלאי, או אפילו שהוא כבר לא מוצע למכירה בחנות בכלל.
- ביקורות המוצר מראות פעמים רבות דעות שונות ומנוגדות באותו העמוד, בהרבה מקרים ישנן יותר ביקורות שליליות מאשר חיוביות. האם זה אכן מקדם את החלטת הקניה של הגולש?
- מידע על המוצר נמצא תמיד בחלק התחתון של העמוד ודורש גלילה של המסך כדי שניתן יהיה להגיע אליו. גם הניווט המסורבל שדרש גלילה אין סופית בדף הבית הוחלף רק לאחרונה ולמרות זאת עדיין נדרשים ארבעה או חמישה קליקים לפני שהגולש מגיע לדף המתאים לו.
- מוצרים רבים תלויים בספקים שלהם מבחינת תוכן המתאראת המוצר. בהרבה מקרים זה מוביל לתיאורים מועטים שאינם מותאמים לדרישות קידום אתרים. בדרך כלל הם גם אינם כתובים בשפה ידידותית למשתמש והסגנון הוא לעיתים מאד דל.
- מנוע ההמלצה להצעה של מוצרים נוספים דורש כוונון רב לפני שהוא מתחיל להציע תוצאות רלוונטיות. רק משום שקניתי מתנה ליום הולדת בחודש שעבר לא אומר שאני רוצה שיציגו לי עוד מתנות לימי הולדת בכל פעם שאני נכנס לאתר. השינוי בהמלצות דורש הגדרה מחדש על ידי הגולש.
- תהליך החזרת מוצרים הוא מסובך ומשתנה באופן מהותי בין ספק לספק.
- אזור הקופה עמוס בטקסט. תהליך הקניה נראה מסובך ומסורבל. וכל זאת מחברה שטוענת להיות הכי מרוכזת-לקוח ופעולות בעולם.
איך אמזון יוצאת מזה בשלום?
- מגוון המוצרים הינו בעל רוחב עצום. כמעט תמיד יש להם את מה שגולש מחפש. גם אם אין את המוצר הספציפי תמיד יש משהו קרוב חדש או משומש שניתן למצוא באתר.
- עבור לקוחות שיודעים מה הם רוצים, החיפוש הפנימי של האתר הוא מצויין ומייצר תוצאות רלוונטיות במהירות.
- המחירים נמוכים בהשוואה לחנויות רגילות (אם כי לא תמיד נמוכות בהשוואה למתחרים באינטרנט).
- הודעת המשלוח קלה להבנה ומשלוח הטובין עצמו אמין להפליא.
- היא הייתה הראשונה שפרצה לשוק בתחום מוצרי הבידור.
-2. יצירת טונות של תוכן
Takeaway שיווק: להפסיק לחשוב על עיצוב אתרים, ובמקום זאת להתמקד בהפיכת אתר האינטרנט שלך יעיל. במקום לבזבז הזמן והכסף על הפיכת האתר שלך נראה יפה, להוציא אותו על אופטימיזציה של דפי האתר שלך, יצירת תוכן מדהים שמושך אליו מבקרים, ואופטימיזציה של האתר ודפי נחיתה שלך ליצירת לידים. האתר שלך יכול להיות האתר הכי היפה בעולם, אבל אם זה לא ליצור מוביל ולקוחות לעסק שלך, מה הטעם?
בפעם הבאה שאתם מקבלים עצה על הפרקטיקה הטובה ביותר למסחר באינטרנט, במקום לבלוע את העצה בלי לחשוב, שווה להיזכר בדוגמא של אמזון.
המסקנה היא שלקוחות ותיקים של אתרים מתרגלים להשתמש בה ולא משנה כמה היא מסובכת. כל שינוי של עיצוב או ניווט באתר יכול לשנות את הנוחות של הגולשים הקיימים. לכן השאלה היא השינוי יקדם לקוחות חדשים?
לפעמים שבירת הכללים היא הדרך הנכונה ללכת...