חברות בענפים שונים בוחרות להפנות את פעילות השיווק שלהן לחו"ל ולכן מומלץ להתאים גם את האופטימיזציה של האתר לשפות השונות.
 

רוב מנועי החיפוש העיקריים משכפלים את בסיסי הנתונים שלהם למספר שפות בדיוק למטרה זו, אך ניתן רק לעיתים רחוקות למצוא אתר שמציג את עצמו ביותר משפה אחת. לדעתי, זהו בזבוז של הזדמנות שיווקית מקוונת נהדרת.
 

ננסה לבחון זאת מנקודת המבט של המבקרים: הם נכנסים לאינטרנט כדי לתכנן את החופשה בח"ול. הם מחפשים יעד, סידורי לינה ופעילויות במקום בו בחרו. הם לרוב ינסו קודם כל למצוא את המידע הזה בשפת האם שלהם, לפני שהם עוברים לגרסה האנגלית. האם אתה או מישהו שאתה מכיר דובר שפה אחרת מלבד אנגלית, אז מדוע שלא תיתן לו לתרגם דף של מידע רלוונטי מאתר האינטרנט שלך? יש כמה סיבות טובות לכך שהתהליך הפשוט הזה יכול לקצור פירות. אתר, לדוגמה, דף שמתורגם לצרפתית או גרמנית או הולנדית, ימשוך את הדבר החשוב ביותר – את מנועי החיפוש עצמם.

לדוגמא, כדי לנהל אתר ב-3 שפות יש צורך לשכפל את ספריות התוכן שלוש פעמים, מה שלמעשה משלש את הנוכחות המקוונת של העסק. דבר זה כשלעצמו מהווה סיבה טובה כדי להכניס כמה דפים מתורגמים.

כמובן שללקוח פוטנציאלי עדיף לגלוש באתר בשפת האם שלו. זה עוזר לבנות אמון במהלך תהליך ההיכרות הראשונית עם החברה. ללקוח פוטנציאלי תהיה נטייה רבה יותר לרכוש מוצרים או שירותים ממישהו ש'מדבר בשפה שלו', מאשר ממישהו שלא עשה את המאמץ הזה. זהו גורם נוחות פסיכולוגי.
 

עוד תועלת מתרגום האתר היא ההרחבה של מילות ומשפטי המפתח שלך. אם האתר מתורגם רק לשפה האנגלית, קשה מאד ליצור בידול מול המתחרים.

בתעשיית התיירות, מיקום טוב במנועי החיפוש בביטויים במגוון שפות הוא נכס תחרותי מאד. תרגום התוכן לשפות נוספות מסייע לאופטימיזציה של האתר למנוע חיפוש ומקדם אותו בביטויי מפתח חדשים. הרחבת ביטוי המפתח המקודמים, פותחת דלת חדשה למאמצי השיווק הגלובליים של העסק.

להלן כמה נתונים סטטיסטיים שכדאי לזכור כאשר שוקלים את ההשקעה הכרוכה בתרגום האתר לשפות נוספות. בשנת 2011 היו יותר מ-280 מליון משתמשי אינטרנט אירופאים. זה גידול של 68% מהנתונים לעומת שנת 2005. באירופה יש את האוכלוסייה השנייה בגודלה בשימוש באינטרנט. 63% ממשתמשי האינטרנט האירופאים חיים בגרמניה, בריטניה, איטליה וצרפת. ל-42% ממשקי הבית בבריטניה יש נגישות לאינטרנט.


באמת היא שלכל מדינה באירופה יש את מנועי החיפוש המועדפים שלה. נכון, שהמנועים המובילים הם Bing ו-Google . אבל בדיוק כמו שלו יש את וואלה ו ynet - הצרפתים והבריטים אוהבים את : (http://www.wanadoo.com) . יש לו גם אתרים משוכפלים בצרפת, ספרד, הולנד, אלג'יר, מרוקו, ירדן, מדגסקר ומאוריציוס, כך שלא תמיד כדאי לבנות רק על גוגל בכל הקשור לשיווק באמצעות מנועי חיפוש - בחו"ל.