כבר שאלת את עצמך היום מיהם הלקוחות שמגיעים דרך האתר שלך? 

לדעת כמה מבקרים היו באתר שלך במהלך החודש האחרון ובאילו עמודים הם ביקרו זה ממש אחלה. לדעת לחלק אותם לפי קבוצות בעלות צרכים שונים ולמקד מסרים מיוחדים לכל קבוצה - זה כבר שיווק באינטרנט.

הגדרת פילוח שוק
פילוח שוק מוגדר בעולם השיווק כחלוקת הלקוחות הפוטנציאלים לקבוצות הומוגניות בעלות מאפיינים מוגדרים ומדידים. בסיס פילוח הלקוחות הוא גורם משתנה בין הקבוצות בתוך השוק, ומקובל לזהות ארבעה בסיסים עיקריים לפילוח לקוחות: פילוח גיאוגרפי (ערים, מדינות), פילוח דמוגרפי ( גיל, מגדר, השכלה, עיסוק, הכנסה, מצב משפחתי), פילוח פסיכוגרפי (ערכים, עמדות, ואורח חיים), פילוח התנהגותי (היקף שימוש במוצג מסוים, רגישות למחיר ולמבצעים, נאמנות למותג, וכו).

האסטרטגיה השיווקית של החברה היא קביעה של תמהיל השיווק הרלוונטי עבור כל אחד מפלחי השוק בהם היא בוחרת להתמקד. פילוח שוק מאפשר שמתמקד בקהל מטרה מוגדל, מאפשר פניה ממוקדת יותר ומענה טוב יותר ללקוחות המטרה.

פלח שוק צריך להיות: מדיד,  נגיש לתקשורת ייחודית או ערוצי הפצה יחודיים,  מובחן בשונות של תמהיל המוצרים שהוא צורך, יציב (לא משתנה בתדירות גבוהה מדי), בעל נפח יחסית גדול כדי שיהיה שווה את ההשקעה ביצירת פרסומים ומוצרים שמותאמים אליו.

 פילוח לקוחות באינטרנט
לקוח דיגיטלי כך יותר למדוד ולאפיין. כל מערכת סטטיסטיקה פשוטה מאפשר פילוח ראשוני של הגולשים למספר קבוצות בסיסיות :
- מבקרים באתר בפעם הראשונה
- מבקרים חוזרים
- מבקרים שהגיעו מקמפיין ספציפי באינטרנט
- מבקרים שהגיעו דרך קישורים מאתרי אינטרנט (Facebook, גוגל, אתרי שותפים עסקיים, וכו.)
- מבקרי שהגיעו דרך חיפוש מילות מפתח במנועי החיפוש

בשלב הבא, מומלץ להגדיר מהן התגובות שהיינו רוצים מכל פלח לקוחות. לבסוף, נדרשת התאמת תכנים לכל מקטע לקוחות בפני עצמו.

סיגמנטציה לפי ביטויי מפתח 
google analytics מאפשר לצפות ב"ביצועים" של כל מילת מפתח וכל משפט חיפוש שדרכה הגיעו אנשים לאתר.
כיום ניתן לעקוב בקלות אחר עמודי התוכן השונים שאליהם נכנסו גולשים דרך ביטויי מפתח שונים, מוצרים שקנו לקוחות שנכנסו דרך ביטויי מפתח שונים, וכו. למעשה קיימות בשוק כיום תוכנות שיודעות להפעיל תרחישי מכירה בהתאם למילות מפתח שדרכם נכנסו גולשים באתר. גולש שהגיע דרך ביטוי הכולל את המילה "מבצע" יופנה באמצעות באנר ייחודי לעמוד המוצרים המוזלים, גולש שהגיע דרך ביטוי "אמינות" יופנה באמצעות באנר מוצאם לעמוד רשימת הממליצים, תקנון האתר וכיוב. תיאורטית אפשר ליצור תרחיש מכירה לכל צורת ביטוי שהיא.
 

סימנטציה של לקוחות על פי משך שהיה באתר 
תובנה נוספת שכדאי לשים לב אליה היא של גולשים שמבקרים בשלושה ויותר עמודים במהלך הביקור שלהם. כאשר מזהים שלגולש יש עניין מיוחד באתר, אפשר ליזום מהלכים שיווקיים ובכך להפוך אותם ליותר רווחיים ע"י הפיכת יותר לקוחות פוטנציאלים ללקוחות בפועל. בנוסף כדאי גם לבחון מהם עמודי הנחיתה שמייצרים את המכירות הגבוהות ביותר. תובנות אלו יכולות לשפר אלוי עמודי נחיתה נוספים או לגרום להוספת / עדכון של תכנים בעמוד נחיתה אחרים.