לכל חברה יש אסטרטגיות שיווק באינטרנט, גם אם היא לא מוגדרת בסלוגן ובסיסמאות וגם אם היא אינה מנוהלת באופן פעיל. אפילו אם מעולם לא העברתם דקה בפייסבוק, טוויטר, פינטרסט או באתרים אינטרנט אחרים, דעת הלקוחות מתהווה על המותג שלכם על פי אזכורים של שם החברה שלכם – או על פי חוסר ההשתתפות שלכם. 
מכיוון שהנוכחות של החברה ברחבי האינטרנט היא רלוונטית יותר מתמיד (ולא רק כי כל פס"ד נגדה הופך לשורה בתוצאות החיפוש של השם שלה) , כדאי לכל הנהלה להקצות זמן בלוח הזמנים שלה, על מנת להעריך באופן את איכות האסטרטגיה שלכם. להלן מתוגולוגיה שכדאי לבחון :  

1. העריכו את מטרות השיווק באינטרנט של החברה. 
הצעד הראשון בכל הערכת אסטרטגיית שיווק הוא בחינת המטרות המסוימות שקבעתם לעצמכם בעבר. (כמובן, אם לא יצרתם עדיין מטרות כל שהן, זהו הדבר הראשון שאתם צריכים להידרש אלי!)
מטרות שיווק דיגיטלי כוללות פריטים כמו:
• מספר המבקרים באתר החברה, ובעיקר כאלו שנכנסים דרך רשתות חברתיות
• מספר השיתופים החברתיים שקיימים לפרסומים של החברה. 
• משך הזמן בו אנשים נשארים לקרוא באתר - bounce rate. 
• הם יש תוצאות שליליות כאשר מחפשים את שם החברה או את שמות המותגים שלה. 
• האם יש אזכורים חיוביים ושליליים בשיחות שמנוהלות ברשתות חברתיות

האם המטרות שקבעתם בעבר הן עדיין תואמות את הביצוע בפועל? האם יש צורך לשנות את היעדים ולהתאימם לשינויים שחלו במוצר או בשירות.

2. בחנו מחדש את פרופיל לקוח היעד
כל תכנית שיווק מיוסדת על פניה למספר מוגדר של פרופילי לקוח, שמגדירים את סוג הקהל שהייתם רוצים להגיע אליו באמצעות הקמפיינים שלכם. לפני כל קמפיין חשוב לאפיין את הדמוגרפיה של לקוחות היעד שלכם, על תחומי העניין שלהם ועל הפעילויות שלהם ברשת. בעידן האינטרנט ניתן להגיע לפילוח דמורגפי מדיוק מאד וגם לבחון את החתך השיווקי של הלקוחות שמגיבים לקמפיין.  

3. ניתוח הנוכחות הדיגיטלית 
בדיוק כפי שיש לבחון את סוגי הלקוחות שאתם מסמנים, כדאי לכם גם להעריך אחת לתקופה האם אתם אמצעי המדיה שבאמצעות נעשית הפניה ללקוחות מתאימים להשגת המטרות.  
לדוגמה, חברה שמעוניינת לפנות לגברים, בגילאים 30-40 , ומגלה שחלק המתנועה שמגיעה דרך תוכנית השותפים שנבחרה היא מאתרים שאינם מייצגים את קהל המטרה, או לחלופין מזהים בביטויי המפתח שדרכם מגיעים גולשים דרך קמפיין ה adwords ביטויים .שמייצגים קבלים שאין מתאימים לקמפיין הפרסומי, הרי שנדרשת עבודת בקרה ותיקון תוך כדי הקמפיין. 

4. בחינת אסטרטגיות המסר והקופירייטינג 
באופן כללי, כדאי תמיד לבנות מספר עמודי נחיתה עם קופירייניג דומה, אך מעט שונה מאחד לשני ולבחון את היעילות של כל אחד מהם, על מנת שלאורך זמן יעשה שימוש בעמוד המוצלח והיעיל ביותר. השינויים בין העמודים צריכים לבחון את הפרמטרים הבאים : 

• אילו סוגי מסרים מביאים לתוצאות הטובות ביותר אצל הקהל המטרה?

• אילו עמודים זוכים לשיתוף ויראלי טוב יותר בקרב המשתמשים?

אם המסרים השיווקים בנויים בצורה נכונה , שיעור ההמרה שהם יניבו צפוי להיות גבוה וכך גם שיתוף השיתוף שלהם ברשתות החברתיות. אם שיעורים אלו נמוכים יחסית, כדי לחזור לשולחן התכנון ולנסות משהו שיעורר יותר עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאלים.

5. בחינת ההחזר על ההשקעה 
הדבר האחרון שכדאי לבחון בנוגע להערכת הביצועיים של אסטרטגיית השיווק באינטרנט הוא כמובן - ההחזר על ההשקעה. קשה אולי לבחון את החישוב הנכון כי ייתכן וחלק מהמכירות אינן מיידיות, אבל השקעה של זמן בחישוב המדד שרללוונטי לכם בהחלט שווה את המאמץ.

בהיבט זה כדאי לחלק את המדידה לכל אפיק באופן נפרד. כמה עלה להשיג לקוח חדש דרך גוגל? פייסבוק? פרסום באנרים באתרים אחרים? פרסום כתבות במסגרת פעילות יח"צ? 

אם למשל עולה מהניתוח שמבקרים מאתר מדיה חברתית מסוים נחשבים ל-80 אחוזים מסך המכירות שהגיעו במהלך הקמפיין וההשקעה בו היתה 50% מהיקף הקמפיין , הרי שכדאי למקד מחדש את המאמצים בהזרמת תנועה שהוכחה כבעלת הערך הגבוה ביותר, או לשנות את המסרים והקריאטיב של הקמפיין באפיקים האחרים ולנסות להריץ אותם מחדש.