מאמר זה נועד להציג בקווים כללים את הקריטריונים שלפיהם מדרגים מנועי החיפוש הפופולארים את האתרים. אם אין לך זמן רב להשקיע בפסקאות הבאות - תמצית המאמר היא - תשקיע ברלוונטיות האתר כדי להתקדם במנועי החיפוש. אם יש לך קצת יותר זמן, בוא נתקדם...

סקר קצר. סקר שנעשה בארה"ב מעלה כי כ - 85% מהגולשים משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא אתרים. האחרים עושים זאת דרך ידיעה מוקדמת של כתובת האתר, או באמצעות קיצור דרך שנשמר ברשימת המועדפים וכו.

מההיבט השיווקי, מיצוב במנועי חיפוש יכול לייצר תוצאה טובה יותר של השקעה מאשר דרכים רגילות של שיווק, כגון: שיווק בדוא"ל ישיר, מודעות בעיתון, ותערוכות מקצועיות. איכות התנועה לאת רגדלה כאשר למעשה מגיעים אליך גולשם שיש להם ענין מודע בחיפוש מוצרים או בשירותים כמו שלך. כשאחד מהמוצרים שלך נמצא בדירוג העליון במנוע חיפוש עיקרי הרי שזו המודעה הכי טובה בכיכר העיר של האינטרנט - בכל עיר מרכזית בעולם.

גוגל היא המובילה הברורה בין מנועי החיפוש, כך שעיקר ההשקעה בקידום צריכה להיות במנוע של גוגל. יחד עם זאת, יאהו ו-MSN , נחשבים מנועי חיפוש שסביבם יש תכנים רבים וקהילות גולשים רבות. כך שלא מומלץ להזניח אותם לחלוטין. .

קידום אתרים הוא תהליך ארוך, חשוב לפקח ולשפר את האתר שלכם ברציפות  ולעקוב אחר מיקומי מילות המפתח כדי לשמור על יתרון לעומת המתחרים.

השוואה בין 3 מנועי החיפוש המובילים: 

Google
כל עדכון או הוספה של תוכן לאתר זוכה ל"ביקור" של תוכנת הסריקה של גוגל (אלה אם ביקשת למנוע זאת בקובץ robot.txt ). למרות שגוגל לא מדרגת אוטומטית עמודים חדשים בתוצאות גבוהות, היא כן נותנת חשיבות רבה לתדירות שבה מתעדכן האתר ולכמות המידע שכל אתר מכיל בנושא מסויים - מעבר לאופטימיזציה שנעשתה עבור דף אחד. 

* מנוע החיפוש הפופולארי ביותר. כמעט 75% משוק החיפוש העולמי עובר דרכו.
* מקפיד מאד בבחינת איכות הקישורים הנכנסים לאתר כפרמטר לקידום האתר. 
* כוחו של ואמינותו של קישור חדש צומח לאורך זמן.
* נותן משקל גדול יותר לאתרים ותיקים.
סומך דרך אתרים ישנים מדי
* הטיה משמעותית לעבר אתרי מידע ותוכן, פחות לאתרים מסחריים. 
* סינון אגרסיבי של תוכן דומה או כפול. 
 

MSN Search:

MSN = BING סורק בדרך כלל אתר האתרים מאשר גוגל. ובניגוד לגוגל מעדיף יותר לקדם תוכן "טרי" מאשר תוכן ותיק.

* נחשב "חדש" במשחק החיפוש
* לא מבחין בין קישורים חדשים וישנים שמפנים לאתר ולא נותן לכך חשיבות.
* נותן עדיפות גבוהה לאיכות התוכן בדף על פני קישורים נכנסים. 
* נותן הטיה משמעותית לעבר תוצאות מסחריות
* מתחשב בכל קישור חדש שנוסף לאתר. לפיכך מקדם במהירות אתרים חדשים.

יאהו!
מנוע החיפוש של יאהו,  עטוף בעולמות תוכן שלמים שנבנו בתוך הפורטל אולי הגדול בעולם. לכן כמעט בכל ביטוי, תנועה שתתבצע מתוך יאהו תהיה של אנשים שעושים זאת לאחר שקראו תוכן רלוונטי בתחום החיפוש שלהם ובשלותם לבצע עסקה גבוהה יותר מאשר בגוגל. יחד עם זאת משך הזמן של רישום אתר חדש יכול לקחת 3-4 חודשים. אולם לאחר שייסרק יוכל האתר בתוך זמן קצר להתקדם במהירות בדירוגים.

* מנוע חיפוש ותיק , נמצא בשוק כבר שנים רבות.
* טוב יותר מאשר ב-MSN, אבל לא מתקדם כמו ב-Google , בקביעת איכויות הקישורים שנכסים לאתר.
* תוכן איכותי של האתר עוזר מאד בקידום. בניגוד לגוגל בתוצאות החיפוש ישנה הטיה לכיוון תוצאות מסחריות

אמנם יש כמעט אין ספור מנועי החיפוש נוספים. התמקדות ב "שלושת הגדולים" מכסה למעלה מ - 90% משוק החיפוש, כך שזה מספיק טוב לאסטרטגיית קידום אתרים בת קיימא.