השנה האחרונה הייתה מלאה בשינויים רבים בסביבת השיווק הדיגיטלי. החל מהתחזקות ההשפעה של תוכן חברתי על התוצאות המוצגות במנועי החיפוש, התחזקות העליונות של גוגל בתחום החיפוש והסתמכות רבה על כלי שיווק דיגיטליים בתוך החברות המפרסמות. 

מה צפוי בשנה הקרובה?

• בשל הביקוש הגובר - יוכפל מספרן של סוכנויות השיווק הדיגיטלי
עסקים קטנים ובינוניים מתחילים היום להבין את הכוח של שיווק תוכן והם צריכים שירותי ייעוץ שיעזרו להם עם התרבות הכלים הזמינים. עם ההתרבות של פתרונות נקודתיים שיש לנהל, למדוד ולדווח במגוון פעילויות מקוונות וחברתיות, עסקים קטנים ובינוניים פונים לסוכנויות שיווק דיגיטלי שיעזרו להם להתגבר על המאמצים האלו. הדרישה חסרת התקדים תורמת לעלייה בסוכנויות השיווק הדיגיטלי – מסוכנויות המופעלות על ידי הבעלים, עד לסוכנויות יצירתיות המציעות יותר שירותים מקוונים. סביר להניח שמספר הסוכנויות יוכפל תוך 3-5 שנים.

• הדואר האלקטרוני גדל אפילו יותר
עם העלייה במדיה החברתית, בשיווק התוכן ובשימוש בסלולרי, שיווק בדואר אלקטרוני גדל גם הוא בשיעורים מדהימים. בשנת 2013, אנחנו נראה צמיחה אפילו גדולה יותר, כשעסקים יתחילו לאמץ את השיווק המקוון.

• לקוחות ירצו חליפות רחבות יותר – לא עוד פתרונות נקודתיים
ככל שתעשיית תכנת השיווק המבוססת על תכנות כשירות מתבגרת, אנחנו נראה חברות שמציעות פתרונות נקודתיים וכלים המשתלבים זה בזה, באמצעות שותפות אסטרטגית או רכישות, לכדי פתרונות משולבים, ככל שהמשווקים יחפשו יעילויות טובות יותר וניצול של מעקב ודיווח רב-ערוצי.

• כל חברות השיווק יהיו חברות שיווק משולבות
השנה שעברה הייתה עדה לפרץ באימוץ השיווק הדיגיטלי עם ייסודם של ערוצים כמו מדיה חברתית ושיווק תוכן, כמו גם עליית ערוצים חדשים כמו הסלולרי. אנו מצפים ששנת 2013 תהיה שנה של מסעות פרסום בערוצים משולבים, כשהמשווקים ישאפו למנף מסעות שיווק בין-ערוציים כדי לספק תוצאות בזמן אמת בעלות נמוכה יותר. לספקים שיכולים להחליף תנועה לא מוכרת בתנועה מוכרת באמצעות מינוף של קבוצת כלים משולבת יהיה יתרון גדול.

• חיפוש ממומן לחברות B2B יהיה פחות פופולרי, כשיעלו פלטפורמות פרסום חדשות, טובות יותר
בשנה האחרונה, כבר ראינו אינדיקציות ראשונות לירידה בחיפוש ממומן בקרב חברות B2B, כשהמשווקים זיהו ירידה בלידים וביעילות ממסעות פרסום ה-ppc שלהם בשל העלויות והגנת המידע. בשנה הבאה, אנחנו מצפים שטרנד זה יימשך בקנה מידה גדול יותר, כשחברות יזהו אלטרנטיבות יעילות יותר, בעלות טובה יותר שאפשר להשתמש בהן. גוגל, כתגובה, תנסה לתווך את הנושא הזה עם חיפוש ממומן לסקטור ה-B2B שיכלול שירותים משופרים, תובנות נוספות למידע על משתמשים וצוות מכירות חזק יותר.

• גוגל תתחיל לגבות כסף עבור הנתונים שהיא מציגה ועל גישה לגוגל אנליטיקס
בשנת 2012, גוגל השקיעה השקעות אדירות בפתרון האנליטיקס שלה, כמו גם באכיפה חזקה יותר של תנאי השימוש בממשק תכנות היישומים שלה. יחד עם נתונים מועברים שהולכים ונחסמים (יותר מ-40% מהנתונים המועברים מחיפושים אורגניים מופיעים כ"לא זמינים"), אנחנו צופים שגוגל עושה צעד לקראת גביית כסף על הנתונים שהיא אוספת ומאחסנת, ואנחנו עשויים לראות את זה קורה כבר בשנה הבאה.

• גוגל תמשיך לשלוט בשוק החיפוש B2B
במהלך השנים האחרונות, גוגל הקשיחה שרירים והשתלטה על שוק החיפוש. בשנת 2013 אנחנו צופים שמנוע החיפוש המפלצתי יגיע לנתח שוק של 95% ממגזר ה-B2B.

• עיתונאים ובלוגרים יוגדרו על פי תוכן, לא כותרות
בשנת 2013, הגבולות בין מדיה מסורתית לפורמטים חדשים של תוכן ימשיכו להיות מעורפלים, מכיוון שאנו צופים שעיתונאים ובלוגרים יובדלו על פי התוכן שהם יוצרים ומידת ההשפעה שלהם, לא על פי הכותרות שלהם.

• אחריות על מכירות תעבור לשיווק
כל המשווקים מחפשים דרכים לייעל את התהליכים שלהם. ככל שהמידע נעשה מהיר ומותאם יותר והגישה ללקוחות פוטנציאליים וללקוחות קיימים נעשית זמינה יותר, המודלים המסורתיים של "משפכים, לידים והזדמנויות" מאתגרים את הסטטוס-קוו. בחיפוש אחר אופטימיזציה, יותר חברות יעבירו את האחריות על מכירות "במעלה המשפך", כולל פעולות ניהול קשרי לקוחות, לידים והכשרת הזדמנויות – למחלקת השיווק. בשנה הבאה, אנחנו מצפים שהמודל ישתנה עוד יותר, כשהתנהגויות קהלי היעד יגיבו לשיווק תוכן ולמדיה חברתית ככל שסדרי העדיפויות והשיווק הדיגיטלי יצורפו ל"כפתור הקנייה" הזמין 24/7.

• תקציבי השיווק יצמחו כדי לעמוד בדרישות ה-IT
ככל שמנהלי ומחלקות השיווק משקיעים יותר בתכנות ובתשתיות, תקציבי השיווק והטכנולוגיה עומדים לפני מהלך שיתנגש עם ה-IT. מה אם אין דבר המחובר דרך האתר? תקשורת מקוונת המסונכרנת עם התקשורת הלא מקוונת ועם השינויים בזמן אמת תניע השקעות התואמות לאלו במחלקות ה-IT, שישנו את איזון הטכנולוגיה והתקציב.