לא מעט לקוחות מציבים בפנינו במהלך פגישות שאלה בסגנון : אם יש לנו תקציב שנתי של 30,000 ש"ח לשיווק באינטרנט, איך הייתם ממליצים לנו לחלק אותו בין ערוצי השיווק באינטרנט?  התשובה, שלנו היא : "תלוי".....
 זה תלוי בשאלות כמו : מה המטרות של החברה? איפה היא נמצאת היום ולאן היא רוצה להגיע?

לכל ערוץ מידע עלויות שונות ותרומה שיווקית שונה.

ערוצי השיווק הנפוצים האינטרנט:

פרסום באמצעות באנרים - 

פרסום באמצעות באנרים משמעותו הצבת מודעות באתרים  אחרים במטרה ליצור מודעות למותג ו / או למשוך תנועה לאתר המפרסם. היתרון הגדול של מודעות באנר הוא שהן לרוב בעלות אפקט חזותי מרשים. היכולת להשתמש ביכולות מולטימדיה הכוללות וידאו ואנימציה מתקדמות, הופכות את הבאנר לכלי שעוזר מאד למשוך את תשומת הלב של הצופים, ולתקשר את המסר של המפרסם ביעילות. למרות שהאפקט של העלאת קמפיין באנרים הוא מיידי. לוקח זמן רב לבנות את הבאנרים ולהתאים אותם לגדלים שונים שכל אתר מדיה מגדיר לעצמו. בחלק הקריאטיבי מושקעת עלות לא קטנה עוד לפני שהגולש הראשון נכנס לאתר. הגמישות לשינויים גם היא אינה פשוטה ומחייבת מעורבות של חברת האינטראקטיב שיצרה את הקמפיין. פרסומות באנר עשויות לעצבן חלק מהגולשים מאחר והן גורמות להסחת הדעת מהתוכן הממשי של האתר. בדפדפני אינטרנט חדשים יש היום אפשרות לחסום חלק מהבאנרים ע"י הגדרת ביטול של חלונות קופצים או לחסום באנרים באמצעות הגדרות proxy שחוסמת אותם.

שיווק באמצעות ניוזלטרס -
שיווק בדואר אלקטרוני הוא תרגום אלקטרוני של עולם השיווק הישיר , שאמצעי התקשורת הוא הדואר אלקטרוני. 
משלוח ניוזלטר נועד לשפר את היחסים בין האתר והלקוחות הקיימים שלו ולעודד נאמנות לקוחות. משלוח הניוזלטר יכול לפנות גם לקוחות חדשים או לקוחות קיימים ולעדכן אותם במבצעים.  מדובר באמצי שיווק זול מאד , אך יחד עם זאת בעל אחוז היענות נמוך. היום מומלץ להזהר מאד עם משלוח ניוזלטר ללקוחות שלא נתנו הסכמה לקח, בערבות שינוי חוק התקשורת האוסר על משלוח הודעות SPAM .

קישורים ממומנים - PPC -
קישורים ממומנים ( PPC  =  pay per click)  הינם מודל פרסום יחסית חדש שמבוסס על הרעיון של תשלום עבור "הצלחה".
התוכניות הידועות יותר שעובדות בצורה זו הינם Google Adwords , Facebook ads, Yahoo! Advertising . בקמפיין מסוג קישורים ממומנים המפרסם נדרש לשלם סכום מוסכם, בכל פעם שהגולש בוחר ללחוץ על המודעה שלו. זה שונה כמובן מהמודל של תשלום עבור "חשיפה" שבו אין קשר בין תוצאת הפרסום למחוייבות לתשלום. במסגרת תוכניות התשלום במודל PPC המפרסמים מגדירים מה המקסימות שהם מוכנים לשלם עבור כל קליק. בין המפרסמים השונים נערך מעין "מכז" והמפרסם עם ההצעה הגבוה יותר מוצג בתוצאות גבוהות יותר וזוכה ליותר חשיפות.
ניהול הקמפין מבוצע ע"י בחירת מילות מפתח, או תחומי התוכן הרלוונטי שבו רוצים להציג פרסומות. 

היתרונות של שיטת קישורים ממומנים הפכו אותה לפופולארית מאד, ולמעשה היא כיום מקור ההכנסה בעיקרי של גוגל ופייסבוק. ניהול הקמפיין נעשה באמצעות ממשק משתמש נוח שמאפשר שליטה בקצב ובתזמון הופעת המודעות, בתקציב היומי ובניסוח המודעות. ניתן להפעיל במקביל מספר מודעות כדי להגדיל את האפקטיביות. עם PPC אפשר להתחיל לקבל תנועה באופן כמעט מיידי. יתרון נוסף של PPC הוא הזדמנויות לחשיפה בינלאומית. מיקומים בתוצאות האורגניות של גוגל עשויים להשתנות באזורים גיאוגרפיים שונים, באמצעות פרסום ב PPC יש למפרסם שליטה מלאה באילו מדינות המודעה תופיע. 

קידום אתרים (SEO) -
קידום אתרים נחשב כחלק המורכב ביותר טכנולוגית בתחום השיווק באינטרנט. קידוום אתרים בגוגל דורש הבנה טכנולוגית עמוקה בקדד שבו נכתב האתר, וכן נדרשים יכולת  קופירייטנג איכותית לתוכן של האתר ויכולת ניתוח של מדדי הסטטיסטיקה של האתר.

באופן כללי, קידום אתרים דורש ביצוע שורה של פעולות לשיפור הקידוד של דפי האתר על מנת להפוך אותם יותר ידידותי למנועי חיפוש. הבעיה היא שגם אם אתה עושה את כל הדברים הנכונים, אין שום ביטחון להתקדם לדירוג בעמוד הראשון, שכן האלגוריתם לפיו מחליט מנוע החיפוש שאתר מסוים הוא הרלוונטי ביותר בביטוי מסוים אינו ממש ידוע וחברות קידום האתרים פועלות על בסיס ניסוי וטעיה.

יחסי ציבור באינטרנט
פעילויות יחסי ציבור ככלל נועדה להשפיע על התקשורת, ובאמצעותה על הציבור. יחסי ציבור באינטרנט עוסקים באותם נושאים ומשתמשים באותם טכניקות עבודה בדיוק כמו במדיה המודפסת, טלוויזיה ורדיו, כנסים וכו., רק שבאינטרנט אמצעי התקשורת שדרכם מועבר המסר הם : פורומים, קבוצות דיון, פורטלי חדשות , בלוגים ו רשתות חברתיות ופורטלים שונים. 

מלבד הפקת הודעות בשם הארגון ופרסומם באתרי חדשות ופורטלים, לפעילות יחסי ציבור באינטרנט נוסף אלמט חשוב של האזנה למה נאמר ונכתב על החברה, המוצר או המותג באתרי אינטרנט, בפורמים וטוקבקים שונים. כל אזכור של שם החברה בהקשר שלילי בפורום או בבלוג יכולה להיות מקודמת בתוצאות החיפוש של גוגל תחת שם החברה, ולגרום נזק תדמיתי לא קטן. חשוב לעקוב אחרי פרסום הודעות כאלו, להבין מה מקורם , מי בעלי האתר שבהם הם פורסמו ולפעול למחיקתם או לקידום תוצאות חיוביות אחרות שידחקו את הפרסום השלילי למיקום נמוך בדירוג. 
 
תוכניות שותפים -
תוכנית שותפים היא תוכנית שיתוף פעולה בין אתרי אינטרנט, שבמסגרתה הגוף המפרסם מקבל שטח פרסום באתר אחר (אתר המדיה) ומתגמל אותו בהתאם לתוצאות השיווק שהוא יצר עבורו. שיטת התגמול יכולה להיות תשלום עבור כל קליק, תשלום כ - % ממכירות שנוצרו משיתוף הפעולה, או תשלום קבוע עבור כל פניה שהתקבלה.

שחקן נוסף ביצירת שיתוף הפעולה , הוא מנהל תוכנית השותפים, שמנהל מטעם המפרסם את המגעים עם אתרי המדיה והוא אחראי גם אחראי לגבות את התמורה מהמפרסם ולשלם לבעלי האתרים. מנהל תוכנית השותפים, מנהל במקביל מספר רב של תקציבי פרסום, כך שלבעלי אתרים משתלם לעבוד איתו ולהינות מהיצע גדול של מפרסמים שאחרת לא היו מפרסמים אצלם. המפרסם נהנה מהיצע רחב של חשיפות באתרים שונים מבלי הצורך לנהל מו"מ והתחשבנות עם כל אחד בנפרד.
 

שיווק ברשתות חברתיות (SMM) -
שיווק ברשתות חברתיות משתרעת על כל הפעילויות של יצירת תוכן ופרסומו באתרים בהם הגולשים נוהגים לשתף מידע עם חברים, משפחה, שותפים מקצועים וכו. 

מדיה חברתית כמו Facebook,Myspace, Twitter, YouTube (ועוד רבים אחרים) הם אתרים שהתוכן בהם רובו ככולו נוצר ע"י הגולשים עצמם מתוך כוונה  לשתף, למשוך תשומת לב,לנהל שיחות ודיונים מקוונים וכו.  התוכן המשותף מתפשט ממשתמש למשתמש ויוצר תהודה. מאחר והתכנים עוברים ממקורות מהימנים (חברים אחרים ברשת) , התוכן זוכה למהימנות רבה. 

מדיה חברתית היא פלטפורמה נגישה לכל גולש אינטרנט, ומסייעת לארגונים להגדיל את המודעות למותג שלהם , ולשפר את הקשר עם הלקוח הסופי.

שיווק ויראלי -
שיווק ופרסום ויראליים מתייחסים לטכניקות שיווק המשתמששות בכלים של רשתות חברתיות כדי להעלות את המודעות למותג באמצעות יצירת מסר שמשכפל את עצמו בסיוע הגולשים ומועבר דרכם לגולשים אחרים.
 שיווק ויראלי דומה למסר שמועבר מפה לאוזן באמצעים שרשת האינטרנט מאפשרת כמו אי-מייל ושיתוף ברשתות חברתיות . המסר עשוי ללבוש צורה של וידאו קליפים, משחקי פלאש אינטראקטיביים, ספרים אלקטרוניים, תוכנות שימושיות בחינם בתמורה לחשיפה לפרסומת, תמונות ומצגות משעשעות , ועוד.

מה מתאים לחברה שלכם?
לכל חברה ישנם מטרות ותקציבים שונים. כל חברה צריכה לתעדף לעצמה את המטרות :
האם המטרה להעלות את המודעות למותג? האם המטרה להגדיל את תנועת הגולשים באתר? להגדיל את היקף המכירות? מה היקף תקציב הפרסום באינטרנט? האם נדרש חינוך שוק למוצר מאחר והלקוחות הפוטנציאליים עדיין אינם מבינים את הבעיה שהם זקוקים לפתור באמצעותכם?   


 אין נוסחה אחידה ולכל אחת מהטכניקות הנזכרות יש השפעה מסויימת על כל אחד מהפרמטרים הנ"ל. 
כאשר המטרות הן להגדיל את התנועה לאתר הרי ש PPC, SEO , פרסום בבאנרים ותוכניות שותפים יעשו עבודה טובה מאד. כאשר המטרות הן העלאת מודעות  למותג : שיווק ברשתות חברתיות, שיווק ויראלי ויחסי ציבור באינטרנט יעשו עבודה טובה יותר.