בקרב אנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט  ישנה הסכמה באשר לצורך לגוון את שיטות הפרסום של האתר, על מנת למקסם את כמות הגולשים שמגיעה לאתר באמצעות הקמפיין. להלן מספר נקודות למחשבה: 
 
לתת ערך מוסף בלי מחויבות
פרסום של תוכן בעל ערך בחינם היא דרך מצוינת למשוך מבקרים לאתר. פרסום מאמרים מקצועיים, פרסום של מחשבונים, כתיבת טיפים, הפצה של תוכנות עזר שימושיות, סרטוני וידאו מרשימים, מסייעת למשוך גולשים ב-2 אופנים : תוכן שמבוסס על טקסט, מאונדקס במהירות בגוגל ובמידה וגולשים מגיעים אליו ונשארים פרק זמן ארוך (מעל דקה) , מנועי החיפוש מייחסים לו איכות גבוהה שכן כאשר הגולש נתקל בתוכן שאינו איכותי הוא סוגר את העמוד אחרי מספר שניות. הדרך השניה היא המלצות שמתקבלות מגולשים ומאתרים אחרים. גולשים שנתקלים בתוכן מעניין נוטים לשלוח אותו לחבריהם. כך גם בעלי אתרים שרוצים לתת שירות לגולשיהם ותחושה כי באתר שלהם ניתן למצוא את המידע העדכני ביותר ו/או את הקישורים העדכניים ביותר לתוכן שיעניין את הגולשים שלהם. בעניין זה מומלת בכל אתר להוסיף כפתור "שלח לחבר" , בבחינת שלח לחמך על פני המים.
 
הפצה ויראלית של תוכן 

פרסום של מידע ברשתות חברתיות כגון Facebook , You-Tube ואחרים, מאפשר לתוכן מעניין להגיע למשתמשים שונים באופן ויראלי , על ידי העברת "השמועה" מפה לאוזן. כל גולש שיחשוב שהתוכן שלך מעניין ילחץ על כפתור Like או Share ומיד כל החברים שמקושרים לכרטיס שלו יקבלו הודעה כי ה"חבר" רוצה להעביר להם מסר וכי הוא מצא תוכן שיכול לעניין גם אותם. אסטרטגיות ויראליות מאפשרות להכפיל את יכולות השיווק שלך, מבלי להתאמץ יותר מידי, ובלבד שהתוכן הוא אכן בעל ערך , מהנה ובבחינת "חובה לראות" עבור גולשי האינטרנט.

מיקום האתר שלך במנועי החיפוש
קידום אתרים לעמוד הראשון של מנועי החיפוש, מניב במרבית האתרים מעל - 60% מהתנועה היומית שמתקבלת באתר. למעשה כל אתר נהנה מתנועה דרך מנועי חיפוש. הדוגנא הטריוויאלית היא גולשים שמחפשים את שם החברה ומוצאים את כתובת האתר שלה גם ללא שנעשתה עבודת קידום אקטיבית (אלא אם מדובר באתר שבנוי ממש גרוע). קידום אתרים במנועי החיפוש משתמעותו הגדלה מתמדת של כמות הכניסות לאתר שמגיעה דרך ביטויי מפתח (ולאו דווקא התחרותיים ביותר). למרבה הצער, מנהלי אתרים רבים מבלים זמן רב מדי על ניסיון קידום בביטוי ספציפי, בשעה שהוכח מתימטית שמרבית הגולשים מחפשים מידע תוך שימוש בשאילתות שמוכרבות מ-3 ומעלה ביטויי חיפוש, על פי קריטריונים שמעניינים אותם שנלווים לביטוי המפתח המרכזי. העצה הטובה ביותר, היא לפתח בהתמדה יותר ויותר תכנים באתר ויעזרו לקדם יותר צירופי מילים, ובמקבל לפעול להגדיל את כמות הקישורים הנכנסים לאתר, קרב על מקום ספציפי במילה מסויימת, היא מיותרת, כאשר ישנם עשרות ומאות קרבות קלים על ביטויים פחות תחרותיים שגולשים מחפשים דרכם מידע קונקרטי שבדר"כ מיוחס למי שיודע מה הוא רוצה וקרוב יותר לקבל החלטת קנייה.
  
פרסום בתשלום
פרסום בתשלום ב google adwords או ב facebook ads היא דרך מצויינת למשוך גולשים ממוקדים לאתר, במחיר שאינו סביר פר גולש. זה נכון שמהחיר לקליק בחלק מהביטויים הוא גבוה מאד, אך יחד עם זאת לי שרוצה למכור בשוק תחרותי , אין בדר:כ מדיה זולה אלטרנטיבית בכל מקרה. הכלל הוא מאד פשוט, כל ביטוי מפתח שיש פה פוטנציאל גבוה לקבל פניות מלקוחות פוטנציאלים , ראוי לפרסם גם במודעות בתשלום, במידה והאתר לא מקודם בתוצאות האורגניות של אותו הביטוי. במקביל כדאי תמיד לפעול לקידום אורגני של ביטויי המפתח היקרים שיש בהם שיעור המרה גבוה, ולחלופין לדאוג לקידום בכמות גדולה של ביטויי חיפוש מורכבים (3 מילים ומעלה) שבדרך כלל באמצעות אופטימיזציה טובה של האתר וקצת קישורים אפשר להשיג בהם תוצאות טובות.

הפצת ניוזלטרז בדואר האלקטרוני 
למרבה הפלא יש עדין הרבה גולשים שמוכנים להצרף לרשימת תפוצה של אתר או בלוג בעל תוכן מעניין וייחודי. יצירת תוכן ייחודי בצורה עיקבית , והוספה של מנגנון דיוור לאתר, תבטיח תנועה מרשימה של גולשים חוזרים לאתר , מעט ללא מאמץ.
  
תוכניות שותפים
תוכניות שותפים, שייכות לקטגוריית הפרסום בתשלום, אולם הייחוד שלהם היא שהן מפותחות מאד בהיבט של תשלום פר הצלחה. ישנן לא מעט תוכניות שותפים שמציעות תגמול פר ליד או פר מכירה.שיטות תגמול אלו, מורידות את הסיכון של המפרסם, לתשלום עבור חשיפה בלבד. יחד עם זאת התגמול עבוד הצלחה צריך להיות מספיק גבוה כדי לשכנע מספיק בעלי אתרים לקחת את הסיכון עליהם. ישנן כיום עשרות תוכניות שותפים ומארות חברות שפועלות בדרך זו כדי למשוך יותר גולשים לאתרים מסחריים ולחלוק ברווחים עם לקוחותיהם.
 
כתיבת מאמרים ויחסי ציבור באינטרנט

כאמור , תוכן טקסטואלי איכותי אחראי על חלק גדול של התנועה לכל אתר דרך מנועי חיפוש. זה אומנם דורש מחוייבות לפרסום מאמר פעם בשבוע/שבועיים , אך החזר ההשקעה יהיה עשרות מונים חודשים ושנים קדימה.
בכל תחום מקצועי וחברתי ישנן חדשות ואירועים שניתן לכתוב עליהן תגובה אישית ורצוי מנוסחת היטב ולפרסם בבלוג אישי באתר, או כמאמר מקצועי או באתרים שמאפשרים פרסום מאמרים חופשיים. היתרון של האחרונים הוא היכולת להוסיף קישור יוצא מהם אל האתר, ולסייע בכך בשיפור המיקומים בגוגל במילות מפתח עיקריות. ככל שהמאמר מעמיק ויסודי יותר, כך יש גם סיכוי לעניין פורטלים מקצועיים לפרסם אותו כחלק מאסטרגיית יחסי הציבור של האתר, ובכך לסייע הן בהיבט של קישורים איכותיים מפורטל רלוונטי והן מחשיפה ללקוחות פוטנציאלים שגולשים בו ולא מכירים את פעילות האתר שלך.

  
מיזמים משותפים ושיתופי פעולה
מיזמים שהתוצאה שלהם יותר חשיפה עבוד האתר, כגון תחרויות נושאות פרסים למי שמפיץ תוכן לכמות גדולה של חברים, שיתוף פעולה עם חברות מחקר סקרים לצורך יצירת תכנים איכותיים שניתן להפיץ לאתרי חדשות חשובים, הקמה של אתרי תוכן "ניטרליים" לטובת שיתוף תוכן לקהילה העסקית שלכם, הפצה הדדית של תכנים ברשימות דיוור של אתרים שיש בינהם מכנה משותף, החלפת באנרים הדדית , ציון הדדי של שותפים עסקיים באתר וכו.
ישנם רעיונות רבים שפלטפורמות האינטרנט מאפשרות  כדי להשיג תנועה רלוונטית בין אתרי אינטרנט. האמת שאין כמעט בעל אתר שלא ירצה לשתף פעולה אם תראו לו שניתן יחד להגדיל את העוגה המשותפת, וכמובן כל מיזם שהצליח צריך לשמש כמנוף לשיתופי פעולה נוספים.