בניית תוכנית שיווק לאינטרנט

קביעת מדדי הצלחה לאתר אינטרנט הינה תהליך קריטי שאינו מקבל את מלוא תשומת הלב הראויה. פעמים רבות, מאמצי שיווק מסתפקים בדיווח על נתוני גידול בתנועה לאתר, ללא ניתוח מעמיק יותר. המלצתינו היא להכין תוכנית מפורטת של מטרות ויעדים וכלים למדוד אותם במסגרת התוכנית העסקית והשיווקית שנובעת מההיערכות לתהליך השיווק באינטרנט.
הכנת תוכנית שיווק לפעילות החברה באינטרנט היא כלי מצויין לבניית תחזית הוצאות והכנסות וכן לתעדוף אמצעי הפרסום םהשונים על מנת להפיק קמפיין שיווק אפקטיבי ורווחי.

ניתוח השוק - ראשית, כמו בכל תוכנית שיווק כדי להכיר היתרונות ובמגבלות. התמקדות בהבלטת היתרונות שחשובים ללקוח תעזור לקבל את מרבית התשובות שיעזרו לכם להתכונן לשלבים הבאים. האם הלקוח רגיש למחיר? האם הלקוח מעדיף מותגים חזקים ? איפה המוצר שלכם עומד בגרף מחיר / איכות נתפסת?

מה עושים המתחרים? - מיהם המתחרים הבולטים בשוק מה חלקם בנתח השוק? אילו קמפיינים הם ניהלו בזמן האחרון? מה המסר שהובלט בקמפיינים? אילו פעילויות הם במצעים בתחום קידום אתרים? באילו מילים הם מדורגים היטב? מגרש התחרות באינטרנט שונה מעט מהתחרות העולם האמיתי.

פרסום. נצל את היתרונות של תוכניות שותפים והרשתות החברתיות . ישנו היצף של אתרים בהם אפשר לפרסם במודל שמותנה בתוצאות (עלות לקליק, עלות לליד שניתן באמצעותם להגדיל את החשיפה של האתר בצורה הדרגתית , משתלמת שמפחיתה את הסיכון שיש בעלויות פרסום במדיה אחרת.
מראה מקצועי עם אתה כל הזמן. אתה לא יודע רוצה להחמיץ שום סיכונים כשמדובר בשיווק העסק שלך.

יצירת מותג עבור העסק שלך. האינטרנט פותח עולם חדש של הזדמנויות ללא מגבלות גיאוגרפיות כך שגם מי שעובד מהבית כוחו שקול כמעט כמו כל חברה גדולה מנגד, ישנם הרבה יותר מתחרים. דווקא בגלל זה עבודה מאומצת על חידוד המסרים והגדרת הנישה חשובה מאד.

מדידת תוצאות וניתוח הקמפיין - לאחר התחלת הקפיין, חשוב מאד למדוד את התוצאות בזמן אמת. בכמה הגדלה התנועה לאתר? כמה פניות חדשות התקבלו? מאילו מקורות התקבלו הפניות. כלי מצויין למדידת הלידים שמתקבלים מקמפיינים שיווקים באינטרנט תוך זיהוי אוטומטי של מקור הליד הינו Leadya .

היבטים נוספים שכדאי למדוד ולנתח :

מערכות יחסים משופרות עם הלקוחות. מהו שיעור המבקרים החוזרים לאתר? מהי שביעות רצון הלקוחות מהשירות שהם מקבלים דרך האתר?

השפעה על מכירות לא מקוונות. לפעילויות שיווק באינטרנט לרוב ישנה השפעה גם על עסקאות בעולם ה"אמיתי". האם יש גידול בכניסה של אנשים לסניפים של העסק? גידול בכמות שיחות הטלפון הנכנסות?
 
לסיכום:
כדי להעריך את הצלחתה של תוכנית שיווק, החלט על יעדים ריאלים והצע תקציב רלוונטי לעמידה ביעדים. לאחר מכן יש לנסח בקפידה את המסר השיווקי בהתאם ליתרונות ולמגבלות של העסק. השלב הבא הינו פרסום באפיקי מדיה שונים ובמדידתם. לאור המדדיה ניתן יהיה למקד את הפרסום באפיק שמניב את התוצאות הטובות ביותר.
בהצלחה.