אסטרטגיית שיווק באינטרנט היא תהליך שמנסה למקסם את משאבי השיווק שמופנים לאינטרנט בניסיון לממש את ההזדמנויות הטובות ביותר שעומדות בפניו להגדיל את המכירות , ו להשיג יתרון תחרותי בר קיימא.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט היא למעשה תוכנית שיווקית כוללת שנועדה לתת מענה ליעדיים העסקיים בתחום האינטרנט לרבות הגדלת החשיפה שלו לגולשים פוטנציאלים, שיפור ממשק התקשורת עם לקוחות קיימים ושיפור המיצוב וערך המותג של החברה.

אסטרטגיית שיווק משלבת את הפעלת כל האמצעים שעומדים בפני החברה לרבות שיתופי פעולה, פרסום בתשלום, קידום אתרים, יחסי ציבור באינטרנט, נוכחות ברשתות חברתיות ועוד. הבנה נכונה של כל צורת פרסום מחייבת גם מדידה של כל אפיק פעולה על מנת לשפר את תוצאותיו בהדרגה.

פלחים שמניבים רווחים גבוהים

לרוב החברות יש מוצרים או שירותים מסוימים שמניבים רווחים גדולים יותר, בהשוואה למוצרים אחרים, שיש להם להציע. מידע זה חשוב להעביר ולשתף עם חברת קידום האתרים שתיבחר לנהל את הקמפיין, על מנת שהמילים שהיא תבחר לקדם תתאמה לאסטרטגיה העסקית הכוללת של החברה
 

הגדרת לקוחות פוטנציאליים

האם הלקוחות הפוטנציאליים שלך יודעים להגדיר בביטויי מפתח את הפתרונות לבעיה מסוימת שיש להם? אחד השלבים הראשונים בגיבוש אסטרטגיה לקידום אתר צריכה לבחון לעומק את אופי הלקוחות הפוטנציאלים. האם הם מחפשים פתרונות לבעיה? האם הם מכירים את המותגים בשוק ומחפשים אותם?
 

שינוי לאורך זמן

נדירים הן ענפי התעשיה שלא משתנים לאורך תקופה של 5-3 שנים. אסטרטגיית השיווק דורשת התאמה להזדמנויות ואתגרים חדשים שמציבה בפניה התעשייה. שינוי במוצרים או מגוון השירותים, שינוי בתמהיל התקוחות, שינוי במיקוד העסקי מחייב שינוי גם במסרים השיווקיים, שינויי בדרכי הפרסום ומיקוד בביטויי מפתח חדשים בתהליך קידום האתר.

חברת קידום אתרים יכולה לסייע בשיפור דירוג האתר בביטויים שונים במנועי החיפוש. האתגר האמיתי הוא להבין את העסק, את המוצרים ואת השירותים שלו, כך שניתן יהיה לקדם את משפטי מפתח שתואמים לאסטרטגיית השיווק באינטרנט במנועי החיפוש.