שיווק באינטרנט


לכל חברה יש אסטרטגיות שיווק באינטרנט, גם אם היא לא מוגדרת בסלוגן ובסיסמאות וגם אם היא אינה מנוהלת באופן פעיל. אפילו אם מעולם לא העברתם דקה בפייסבוק, טוויטר, פינטרסט או באתרים אינטרנט אחרים, דעת הלקוחות מתהווה על המותג שלכם על פי אזכורים של שם החברה שלכם – או על פי חוסר ההשתתפות שלכם. 
מכיוון שהנוכחות של החברה ברחבי האינטרנט היא רלוונטית יותר מתמיד (ולא רק כי כל פס"ד נגדה הופך לשורה בתוצאות החיפוש של השם שלה) , כדאי לכל הנהלה להקצות זמן בלוח הזמנים שלה, על מנת להעריך באופן את איכות האסטרטגיה שלכם. להלן מתוגולוגיה שכדאי לבחון :  

1. העריכו את מטרות השיווק באינטרנט של החברה. 
הצעד הראשון בכל הערכת אסטרטגיית שיווק הוא בחינת המטרות המסוימות שקבעתם לעצמכם בעבר. (כמובן, אם לא יצרתם עדיין מטרות כל שהן, זהו הדבר הראשון שאתם צריכים להידרש אלי!)
מטרות שיווק דיגיטלי כוללות פריטים כמו:
• מספר המבקרים באתר החברה, ובעיקר כאלו שנכנסים דרך רשתות חברתיות
• מספר השיתופים החברתיים שקיימים לפרסומים של החברה. 
• משך הזמן בו אנשים נשארים לקרוא באתר - bounce rate. 
• הם יש תוצאות שליליות כאשר מחפשים את שם החברה או את שמות המותגים שלה. 
• האם יש אזכורים חיוביים ושליליים בשיחות שמנוהלות ברשתות חברתיות

השנה האחרונה הייתה מלאה בשינויים רבים בסביבת השיווק הדיגיטלי. החל מהתחזקות ההשפעה של תוכן חברתי על התוצאות המוצגות במנועי החיפוש, התחזקות העליונות של גוגל בתחום החיפוש והסתמכות רבה על כלי שיווק דיגיטליים בתוך החברות המפרסמות. 

מה צפוי בשנה הקרובה?

• בשל הביקוש הגובר - יוכפל מספרן של סוכנויות השיווק הדיגיטלי
עסקים קטנים ובינוניים מתחילים היום להבין את הכוח של שיווק תוכן והם צריכים שירותי ייעוץ שיעזרו להם עם התרבות הכלים הזמינים. עם ההתרבות של פתרונות נקודתיים שיש לנהל, למדוד ולדווח במגוון פעילויות מקוונות וחברתיות, עסקים קטנים ובינוניים פונים לסוכנויות שיווק דיגיטלי שיעזרו להם להתגבר על המאמצים האלו. הדרישה חסרת התקדים תורמת לעלייה בסוכנויות השיווק הדיגיטלי – מסוכנויות המופעלות על ידי הבעלים, עד לסוכנויות יצירתיות המציעות יותר שירותים מקוונים. סביר להניח שמספר הסוכנויות יוכפל תוך 3-5 שנים.

• הדואר האלקטרוני גדל אפילו יותר
עם העלייה במדיה החברתית, בשיווק התוכן ובשימוש בסלולרי, שיווק בדואר אלקטרוני גדל גם הוא בשיעורים מדהימים. בשנת 2013, אנחנו נראה צמיחה אפילו גדולה יותר, כשעסקים יתחילו לאמץ את השיווק המקוון.

שיווק באמצעות מנועי חיפוש יש כיום השפעה דרמטית להצלחה של אתר אינטרנט. מאמר זה עוסק בהצגת מתודולוגיית מחקר פשוטה שלהערכה של יעילות פעילות השיווק שלכם באינרטנט, להציע מדדים לבחינת התקדמות הביצועים של האתר ולסייע בתכנון אסטרטגיית השיווק באינטרנט בעתיד.

תהליך שיווק מוצלח מתחיל עם רעיון כללי מאיפה מתחילים ולאן רוצים להגיע. לאחר מכן יש לקבוע מדדים שיסייעו לבחון את התוצאות של המהלכים השיווקיים. לדוגמה, אם המטרה היא לחשוף את האתר בפני קהל גולשים פוטנציאלים, יש ניתן לבחון כיצד גולשים מגיעים כיום לאתר, דרך אילו אתרים, ומה נעשה עד היום כדי לשפר את כמות הגולשים שמגיעים דרך מנועי חיפוש.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט היא תהליך שמנסה למקסם את משאבי השיווק שמופנים לאינטרנט בניסיון לממש את ההזדמנויות הטובות ביותר שעומדות בפניו להגדיל את המכירות , ו להשיג יתרון תחרותי בר קיימא.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט היא למעשה תוכנית שיווקית כוללת שנועדה לתת מענה ליעדיים העסקיים בתחום האינטרנט לרבות הגדלת החשיפה שלו לגולשים פוטנציאלים, שיפור ממשק התקשורת עם לקוחות קיימים ושיפור המיצוב וערך המותג של החברה.

אסטרטגיית שיווק משלבת את הפעלת כל האמצעים שעומדים בפני החברה לרבות שיתופי פעולה, פרסום בתשלום, קידום אתרים, יחסי ציבור באינטרנט, נוכחות ברשתות חברתיות ועוד. הבנה נכונה של כל צורת פרסום מחייבת גם מדידה של כל אפיק פעולה על מנת לשפר את תוצאותיו בהדרגה.

חברות בענפים שונים בוחרות להפנות את פעילות השיווק שלהן לחו"ל ולכן מומלץ להתאים גם את האופטימיזציה של האתר לשפות השונות.
 

רוב מנועי החיפוש העיקריים משכפלים את בסיסי הנתונים שלהם למספר שפות בדיוק למטרה זו, אך ניתן רק לעיתים רחוקות למצוא אתר שמציג את עצמו ביותר משפה אחת. לדעתי, זהו בזבוז של הזדמנות שיווקית מקוונת נהדרת.
 

ננסה לבחון זאת מנקודת המבט של המבקרים: הם נכנסים לאינטרנט כדי לתכנן את החופשה בח"ול. הם מחפשים יעד, סידורי לינה ופעילויות במקום בו בחרו. הם לרוב ינסו קודם כל למצוא את המידע הזה בשפת האם שלהם, לפני שהם עוברים לגרסה האנגלית. האם אתה או מישהו שאתה מכיר דובר שפה אחרת מלבד אנגלית, אז מדוע שלא תיתן לו לתרגם דף של מידע רלוונטי מאתר האינטרנט שלך? יש כמה סיבות טובות לכך שהתהליך הפשוט הזה יכול לקצור פירות. אתר, לדוגמה, דף שמתורגם לצרפתית או גרמנית או הולנדית, ימשוך את הדבר החשוב ביותר – את מנועי החיפוש עצמם.

לדוגמא, כדי לנהל אתר ב-3 שפות יש צורך לשכפל את ספריות התוכן שלוש פעמים, מה שלמעשה משלש את הנוכחות המקוונת של העסק. דבר זה כשלעצמו מהווה סיבה טובה כדי להכניס כמה דפים מתורגמים.

כבר שאלת את עצמך היום מיהם הלקוחות שמגיעים דרך האתר שלך? 

לדעת כמה מבקרים היו באתר שלך במהלך החודש האחרון ובאילו עמודים הם ביקרו זה ממש אחלה. לדעת לחלק אותם לפי קבוצות בעלות צרכים שונים ולמקד מסרים מיוחדים לכל קבוצה - זה כבר שיווק באינטרנט.

הגדרת פילוח שוק
פילוח שוק מוגדר בעולם השיווק כחלוקת הלקוחות הפוטנציאלים לקבוצות הומוגניות בעלות מאפיינים מוגדרים ומדידים. בסיס פילוח הלקוחות הוא גורם משתנה בין הקבוצות בתוך השוק, ומקובל לזהות ארבעה בסיסים עיקריים לפילוח לקוחות: פילוח גיאוגרפי (ערים, מדינות), פילוח דמוגרפי ( גיל, מגדר, השכלה, עיסוק, הכנסה, מצב משפחתי), פילוח פסיכוגרפי (ערכים, עמדות, ואורח חיים), פילוח התנהגותי (היקף שימוש במוצג מסוים, רגישות למחיר ולמבצעים, נאמנות למותג, וכו).

האסטרטגיה השיווקית של החברה היא קביעה של תמהיל השיווק הרלוונטי עבור כל אחד מפלחי השוק בהם היא בוחרת להתמקד. פילוח שוק מאפשר שמתמקד בקהל מטרה מוגדל, מאפשר פניה ממוקדת יותר ומענה טוב יותר ללקוחות המטרה.

פלח שוק צריך להיות: מדיד,  נגיש לתקשורת ייחודית או ערוצי הפצה יחודיים,  מובחן בשונות של תמהיל המוצרים שהוא צורך, יציב (לא משתנה בתדירות גבוהה מדי), בעל נפח יחסית גדול כדי שיהיה שווה את ההשקעה ביצירת פרסומים ומוצרים שמותאמים אליו.

  
באופן לא מפתיע הרגלי הגלישה של גברים ונשים די שונים. למרות שבעבר לקח לנשים יותר זמן לאמץ את השימוש באינטרנט, מחקרים מראים שהיום שנשים משתמשות יותר מהר מגברים באינטרנט . נשים משתמשות ברשת בעיקר למטרות חיפוש מידע (ליקוט בלשונו של אבי קושניר) ,בעוד שגברים מעדיפים להשתמש בו בתור כלי בידור. 

מחקר שנעשה בארה"ב מראה כי הרגלי השימוש של גברים באינטרט הם בעיקר:

·    לקרוא חדשות ספורט ופוליטיקה
·    לבצע הזמנות מכשירי חשמל / נופשים / גאד'טים
·    לחפש הזדמנויות באתרי יד 2
·    לכתוב תגובות בבלוגים ופורומים
·    להוריד מוזיקה
·    לצפות ב You Tube

משרדי הפרסום הטובים ביותר משתמשים בכלים פסיכולוגים כדי לפנות לרגש ובאמצעותו להגיון של הצרכנים. שיווק באינטרנט אינו שונה בהיבט הזה, אלה רק באמצעי התקשורת. שיווק באינטרנט לא מתעסק ב"אנשים חדשים", אלא מתמודד עם אותם אנשים ובאותם צרכים, אלה רק בדרך קצת אחרת. 

העיקרון הראשון של עולם הפרסום - הצרכנים הם אנוכיים מטבעם. מעניינת אותם רק שאלה אחת - "מה יוצא לי מזה?"

זהו האתגר הראשון שאתר אינטרנט צריך להתמודד איתו. אתר האינטרנט צריך להציג בכל אמצעי המולטימדיה שלרשותו מה הוא מציע לגולשים שאי אפשר לקבל במקום אחר ולמה כדאי להם לקנות את זה עכשיו.

להלן ארבעה ההיבטים פסיכולוגים שכדאי לחשוב עליהם ולשלבם באתר האינטרנט שלכם:

1. הסקרנות וחדשנות הם מניעים רבי עוצמה
אנשים אוהבים מידע ומוצרים שימושים. הסקרנות למציאת דרכים לחיים קלים וקלים יותר היא מערכת המכ"ם שלנו. היא נותנת לנו התרעה מוקדמת על שינויים שעומדים בפנינו ועוזרת לנו להתמודד עם מצבי אי וודאות בעתיד. יצר הסקרנות משך עשרות אלפים לעמוד בתור ביום הפתיחה של סניף H&M.  ויצר החדשנות סייע במכירות חסרות תקדים של מוצרי i-pad של אפל ביום המכירות הראשון. האם יש חדשנות במוצר או בשירות שלך? האם יש "סודות" וטיפים שאתה מוכן לגלות כדי לעזור לאנשים לפתור בעיות ביתר קלות ולענות על יצר הסקרנות שלהם?

כאשר חברה שוקלת האם להשקיע בשיווק באינטרנט -  התשובה האינסטינקטיבית , היא -"כן, כמובן!".
למי שהתנסה בפרסום בגוגל באמצעות google adwords, התשובה הזו פחות ברורה, שכן מדובר בעלויות שהולכות ומתייקרות שהאפקטיביות שלהן, הולכת ופוחתת.

האם צריך להיות שם? התשובה היא כן. האם צריך להפעיל שיקול דעת רחב יותר בנוגע לאיכות התנועה שהקמפיין באינטרנט מביא לאתר. גם כאן התשובה היא כן.

להלן מספר נקודות שכדאי לקחת במסגרת שיקולי תכנון הקמפיין:

קביעת סדר עדיפויות - האם מטרת האתר שלי היא למכור או לעורר מודעות?
כל תכנון מתחיל בקביעת מטרות וסדרי עדיפויות. השאלה החשובה ביותר היא מהי המטרה העיקרית של האתר ?  האם האתר מוכר מוצר או שירות ? האם הלקוח יודע מהם הערכים המוספים שהוא יוכל לקבל ברכישת המוצר דווקא אצלך ? שירות טוב / אחריות/ מחיר אטרקטיבי וכו? מה מבין הערכים המוספים האלו הוא החשוב ביותר בעיני הלקוח?

לאחר בירור עובדות קצר זה, אפשר לתכנן קמפיין מדוייק יותר שיחדד את המסר וישתמש בביטוי חיפוש שיגרמו למשיכת גולשים בעלי רמת מוכנות לרכישה והתאמה טובה יותר למה שהחברה מנסה למכור.


עסקים רבים כיום מתמודדים עם האתגר של מציאת לקוחות חדשים. אחד המודלים החדשים שהתפתחו בתחום הפרסום באינטרנט הינו תשלום לפי לידים ( Pay Per Lead) , שמשמעותו יצירת קשר הדוק יותר בין תוצאות הפרסום וקידום האתר לבין פונקציית המכירות של החברה.

תשלום לפי לידים היא שיטה שבה המפרסם משלם רק עבור עבור פניות של לקוחות פוטנציאלים שנוצרו באמצעות הקמפיין הפרסומי.  במונחים של פרסום באינטרנט, זה אומר כי אמצעי המדיה מציג את המודעות של המפרסם ומקבל תשלום קבוע עבור כל משתמש אשר מילא את פרטי הקשר של בטופס יצירת הקשר.

באמצעות שכזה לחברת קידום האתרים יש מוטיבציה לקדם את האתר במקסימום מילות המפתח האפשריות וכן להתאמץ יותר לקדם כל מילה בודדת בפני עצמה, על מנת להגדיר את מספר הפניות שהלקוח מקבל ובכך להגדיל גם את הכנסתה.

האינטרנט פתח אפשרויות שיווק נרחבות מאד בפני עסקים קטנים כגדולים . היכולת ליצור קשר אינטראקטיבי בו זמנית עם מאות ואלפי אנשים ולקבל מהם פידבק מיידי יצרו אתגרים שיווקיים בעלי פוטנציאל רב. שיווק במנועי חיפוש ושיווק ברשתות חברתיות הם מהאסטרטגיות הבולטות כיום בתחום השיווק המקוון על מנת למשוך תנועה איכותית של גולשים לאתרים. מאמר זה דן בהבדלים בין השיטות וכן בשאלה מתי כדאי להשתמש בכל אחת?  
 
מהו שיווק במנועי חיפוש?
בדרך כלל המטרה של שיווק במנוע חיפוש (SEM) היא לפתח תנועה רלוונטית לאתר באמצעות הצגתו בתוצאות גבוהות שקשורות לביטויי חיפוש נבחרים.  שיפור הדירוג יוצא מנקודת הנחה שגולשים שמעוניינים במוצר או בשירות כמו שלך מתחילים את החיפוש שלהם באינטרנט במנועי החיפוש ונוטים להכנס למספר מצומצם של אתרים שנותנים פתרונות לצורך שלהם.
 
שיווק במנועי חיפוש (SEM ) כולל שני ענפים : קידום אתרים (SEO) וקישורים ממומנים (adwords או PPC ). קידום אתרים הוא מתודולגיה שמטרתה לשפר את דירוג באזור  התוצאות ה"רגילות" של מנועי החיפוש, בעוד שקישור ממומן הוא למעשה מודעה בתשלום שמופיעה באזור ( Sponsored Links ) בעמוד תוצאות החיפוש. על היתרונות והחסרונות של שתי השיטות ניתן לקרוא במאמר ההבדל בין קידום אורגני וקידום ממומן.
 
SEM הוא מגזר הפרסום הצומח ביותר באינטרנט. יותר ויותר חברות מבינות שכדי שהחברה שלהם תוכל לממש את הפוטנציאל העסקי באינטרנט , הן זקוקות לתנועת גולשים איכותית , ועל כן תקציבי השיווק באינטרנט עולים בקצב מהיר בכל מגזרי העסקים. 

כמה לקוחות פוטנציאלים נטשו אותך היום?

 השלב הבסיסי של שיווק באינטרנט הוא קידום אתרים על מנת להזרים גולשים לאתר. השלב הבא הוא לדעת איך גם לשמור אותם באתר. הגולש המודרני כבר לא נשאר לבקר בכל אתר שהוא מגיע אליו מתוך אמפטיה, הוא יודע מה הוא מחפש ומצפה למצוא זאת במהירות.
אם הוא לא מוצא את מבוקשו בעמוד אליו הם הגיע, או במרחק קליק אחד ממנו, הוא יעדיפו לחזור למנוע החיפוש לצורך מציאת התאמה טובה יותר.

מהו שיעור הנטישה?
"שיעור הנטישה" (Bounce Rate ) הוא מונח המודד את שיעור הוגלשים שבוחרים לעזוב את האתר לאחר מספר שניות קצר של ביקור. שיעור נטישה מחושב לפי מספר המבקרים בעמוד מסוים שבוחרים לעזוב את העמוד בתוך מספר שניות בלי להמשיך לעמודים אחרים באתר , מחולק במספר הכולל של המבקרים בעמוד.
אם שיעור הנטישה הוא גבוה (מעל 50%) , ככל הנראה ישנה בעיה בעיצוב או בתכנים של האתר.

איך אפשר לשפר את שיעור הנטישה?

לאלו מכם שמושג שיעור המרה באינטרנט חדש להם, מאמר זה יכול לשמש כשיעור מבוא.

מהי המרה?
שיעור המרה מתייחס לפרופורציה של אנשים שמחליטים לבצע פעולה באתר מבין אלו שהגיעו לאתר. הפעולה הננקטת יכולה להיות רכישה של מוצר  או פניה לבקשת מידע נוסף. אתר האינטרנט הוא משאב של החברה, וכמו כל משאב אחר, הוא אמור לספק את התשואה על ההשקעה. אחד היתרונות של תחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא שקל מאד למדוד בצורה ברורה את תוצאות הפעילות.

ישנן 3 דרכים עיקריות לקבל הכנסות מאתר אינטרנט :
• קבלת פניות מלקוחות פוטנציאלים דרך האתר (לידים) 
• מכירת מוצרים כאשר מדובר באתרי מסחר אלקטרוני
• שטחי פרסום מניבים - באנרים, תוכניות שותפים

אלו הן הפעולות העיקריות שעוזרות להביא הכנסה ממשית מהאתר. כאשר אחד מהבקרים פונה/קונה/ לוחץ על מודעת פרסום של צד ג', הרי שמדובר בהמרה חיובית של תנועת גולשים > לכסף.

לא מעט לקוחות מציבים בפנינו במהלך פגישות שאלה בסגנון : אם יש לנו תקציב שנתי של 30,000 ש"ח לשיווק באינטרנט, איך הייתם ממליצים לנו לחלק אותו בין ערוצי השיווק באינטרנט?  התשובה, שלנו היא : "תלוי".....
 זה תלוי בשאלות כמו : מה המטרות של החברה? איפה היא נמצאת היום ולאן היא רוצה להגיע?

לכל ערוץ מידע עלויות שונות ותרומה שיווקית שונה.

ערוצי השיווק הנפוצים האינטרנט:

פרסום באמצעות באנרים - 

פרסום באמצעות באנרים משמעותו הצבת מודעות באתרים  אחרים במטרה ליצור מודעות למותג ו / או למשוך תנועה לאתר המפרסם. היתרון הגדול של מודעות באנר הוא שהן לרוב בעלות אפקט חזותי מרשים. היכולת להשתמש ביכולות מולטימדיה הכוללות וידאו ואנימציה מתקדמות, הופכות את הבאנר לכלי שעוזר מאד למשוך את תשומת הלב של הצופים, ולתקשר את המסר של המפרסם ביעילות. למרות שהאפקט של העלאת קמפיין באנרים הוא מיידי. לוקח זמן רב לבנות את הבאנרים ולהתאים אותם לגדלים שונים שכל אתר מדיה מגדיר לעצמו. בחלק הקריאטיבי מושקעת עלות לא קטנה עוד לפני שהגולש הראשון נכנס לאתר. הגמישות לשינויים גם היא אינה פשוטה ומחייבת מעורבות של חברת האינטראקטיב שיצרה את הקמפיין. פרסומות באנר עשויות לעצבן חלק מהגולשים מאחר והן גורמות להסחת הדעת מהתוכן הממשי של האתר. בדפדפני אינטרנט חדשים יש היום אפשרות לחסום חלק מהבאנרים ע"י הגדרת ביטול של חלונות קופצים או לחסום באנרים באמצעות הגדרות proxy שחוסמת אותם.

בקרב אנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט  ישנה הסכמה באשר לצורך לגוון את שיטות הפרסום של האתר, על מנת למקסם את כמות הגולשים שמגיעה לאתר באמצעות הקמפיין. להלן מספר נקודות למחשבה: 
 
לתת ערך מוסף בלי מחויבות
פרסום של תוכן בעל ערך בחינם היא דרך מצוינת למשוך מבקרים לאתר. פרסום מאמרים מקצועיים, פרסום של מחשבונים, כתיבת טיפים, הפצה של תוכנות עזר שימושיות, סרטוני וידאו מרשימים, מסייעת למשוך גולשים ב-2 אופנים : תוכן שמבוסס על טקסט, מאונדקס במהירות בגוגל ובמידה וגולשים מגיעים אליו ונשארים פרק זמן ארוך (מעל דקה) , מנועי החיפוש מייחסים לו איכות גבוהה שכן כאשר הגולש נתקל בתוכן שאינו איכותי הוא סוגר את העמוד אחרי מספר שניות. הדרך השניה היא המלצות שמתקבלות מגולשים ומאתרים אחרים. גולשים שנתקלים בתוכן מעניין נוטים לשלוח אותו לחבריהם. כך גם בעלי אתרים שרוצים לתת שירות לגולשיהם ותחושה כי באתר שלהם ניתן למצוא את המידע העדכני ביותר ו/או את הקישורים העדכניים ביותר לתוכן שיעניין את הגולשים שלהם. בעניין זה מומלת בכל אתר להוסיף כפתור "שלח לחבר" , בבחינת שלח לחמך על פני המים.
 
הפצה ויראלית של תוכן 

פרסום של מידע ברשתות חברתיות כגון Facebook , You-Tube ואחרים, מאפשר לתוכן מעניין להגיע למשתמשים שונים באופן ויראלי , על ידי העברת "השמועה" מפה לאוזן. כל גולש שיחשוב שהתוכן שלך מעניין ילחץ על כפתור Like או Share ומיד כל החברים שמקושרים לכרטיס שלו יקבלו הודעה כי ה"חבר" רוצה להעביר להם מסר וכי הוא מצא תוכן שיכול לעניין גם אותם. אסטרטגיות ויראליות מאפשרות להכפיל את יכולות השיווק שלך, מבלי להתאמץ יותר מידי, ובלבד שהתוכן הוא אכן בעל ערך , מהנה ובבחינת "חובה לראות" עבור גולשי האינטרנט.

מאמר זה נועד להציג בקווים כללים את הקריטריונים שלפיהם מדרגים מנועי החיפוש הפופולארים את האתרים. אם אין לך זמן רב להשקיע בפסקאות הבאות - תמצית המאמר היא - תשקיע ברלוונטיות האתר כדי להתקדם במנועי החיפוש. אם יש לך קצת יותר זמן, בוא נתקדם...

סקר קצר. סקר שנעשה בארה"ב מעלה כי כ - 85% מהגולשים משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא אתרים. האחרים עושים זאת דרך ידיעה מוקדמת של כתובת האתר, או באמצעות קיצור דרך שנשמר ברשימת המועדפים וכו.

מההיבט השיווקי, מיצוב במנועי חיפוש יכול לייצר תוצאה טובה יותר של השקעה מאשר דרכים רגילות של שיווק, כגון: שיווק בדוא"ל ישיר, מודעות בעיתון, ותערוכות מקצועיות. איכות התנועה לאת רגדלה כאשר למעשה מגיעים אליך גולשם שיש להם ענין מודע בחיפוש מוצרים או בשירותים כמו שלך. כשאחד מהמוצרים שלך נמצא בדירוג העליון במנוע חיפוש עיקרי הרי שזו המודעה הכי טובה בכיכר העיר של האינטרנט - בכל עיר מרכזית בעולם.

גוגל היא המובילה הברורה בין מנועי החיפוש, כך שעיקר ההשקעה בקידום צריכה להיות במנוע של גוגל. יחד עם זאת, יאהו ו-MSN , נחשבים מנועי חיפוש שסביבם יש תכנים רבים וקהילות גולשים רבות. כך שלא מומלץ להזניח אותם לחלוטין. .

קידום אתרים הוא תהליך ארוך, חשוב לפקח ולשפר את האתר שלכם ברציפות  ולעקוב אחר מיקומי מילות המפתח כדי לשמור על יתרון לעומת המתחרים.

 מדוע אתה צריך לבנות נאמנות מותג לפני הדאגה לשיווק במנועי חיפוש, במיוחד בעידן המדיה החברתית?

אם אני אחפש "להיפטר מכתם יין בשטיח" ומדיה לפי דרישה יוכלו להעביר אלי מאמר שכותרתו 'כיצד להסיר כתמי יין אדום משטיח', אז מדיה לפי דרישה מנצחים- לא בגלל שהם ייצרו תוכן טוב, אלא בגלל שהם ייצרו תוכן רלוונטי. המאמר עצמו היה יכול לומר לי לא להיכנס לפאניקה בגלל שפיכת היין ואז לעצור שם, מבלי לציין סודה קלאב או סודה לאפייה. מה אכפת לו? בכל מקרה, הוא מקבל את הקליק שלי, ואת כמות הכסף השולית לפרסום שבאה אתו. זה לא לחלוטין דבר רע. יש מקום לזנים רבים במערכת האקולוגית של הרשת. השאלה האמתית היא האם גישתה של חוות התוכן היא בסופו של דבר סימביוטית או פרזיטית."

הופעה בדירוג גבוה היא דרך מצוינת להביא יותר לקוחות, אולם מה קורה כאשר מתפרסמות ידיעות שליליות על העסק שלך ? הפגיעה במונטין שתיגרם להתרחש במקרה כזה יכולה לגרום לרתיעה של גולשים להכנס לאתר שלך, אם באחת התוצאות האחרות שבעמוד הראשון מתפרסמות ידיעות על מוצר פגום או שירות גרוע או תביעה משפטית שאתה מעורב בה.
 
למעשה, כל עסק נמצא בסיכון בכל פעם שאחד הגולשים מחליט לפרסם על השירותים או המוצרים שלו ביקורת שלילית . יש לזכור שכל טקסט שמפורסם באמצעות אתר אינטרנט/בלוג/פורום,  נגיש לכל מנועי החיפוש הגדולים כמו גוגל ו-Yahoo! . לכן הסיכויים שתוצאה שלילית תופיע כאשר מחפשים את שם חברה היא גבוהה. מה אפשר לעשות?

הכללים לניהול מוניטין באינטרנט :

יד על הדופק - בצע לעיתים דחופות חיפוש של שם העסק שלך.  האם התוצאות חיוביות או שליליות ? אם פורסמו הערות שליליות פורסמה על העסק שלך בזמן האחרון , יש לשים לב היכן הדברים האלה התפרסמו. במקרים מסוימים, אתה יכול ליצור קשר עם מנהל האתר  ולבקש להסיר תגובות פוגעניות.  אם הוא  לא יקבל את בקשתך, מומלץ להשתמש בשירותי חברה לניהול מוניטין באינטרנט. הדרך לטפל בסוג פגיעה שכזה הוא או לשלם למי שפרסם את הידיעה כדי שיסיר אותה, או לגרום לתוצאות חיוביות אחרות להיות מעל הדירוג של הפרסום הפוגע.

שיווק באינטרנט הוא תהליך מורכב ומאתגר יותר מאשר שיווק בעולם ה"אמיתי". תהליך רכישת אמון לקוחות בעולם הוירטואלי דורש התמודדות עם צרכים פסיכולוגים מורכבים ללא מעורבות של איש מכירות מנוסה ברגע האמת. האתגר האמיתי של אתר אינטרנט הוא לספק אינטראקציה נעימה ומעוררת אמון ככל האפשר. אז איך עושים את זה?

תהליך השיווק באינטרנט
אסטרטגיית השיווק באינטרנט היא בסופו של דבר תרגום של האסטרטגיה השיווקית של החברה, לפורמט אחר.
מי שעוסק בשיווק יודע שהבסיס לכל מכירה הוא הבנת הצרכים הפסיכולוגיים של הלקוח , ואריזת המוצר או השירות בצורה שתתאים בצורה מקסימלית לצרכים האלו. באופן כללי אסטרטגיית השיווק  עוסקת בניתוח הצרכים והמוטיבציות של הלקוח ובניסיון להתאים להם מוצר.

פניה נכונה אל קהל המטרה
הגדרת קהל המטרה, תסייע לקבוע מהי המדיה המתאימה לפרסום האתר בצורה אפקטיבית, וכן מהם ביטויי המפתח שאמצעותם ניתן למשוך את קהל המטרה המתאים. כלי הפרסום באינטרנט מאפשרים כיום מדידה מדויקת של אפקטיביות כל מהלך שיווקי. בשונה ממדיה בעולםה"אמיתי" באינטרנט הכל מדיד ומדויק. בין אם זה מעקב אחר כמות קליקים שמגיעים מקמפיין באנרים או כמות כניסות שמתקבלת בקמפיין קידום אתרים בגוגל. כל מהלך שיווקי מתורגם לתנועה מדידה של גולשים , שכיום גם ניתן לדעת כמה זמן כל אחד מהם ביקר באתר, מה היום העמודים הנצפים ביותר ומה היו העמודים הבעייתים ביותר בהם חלק גדול מהגולשים נטש את האתר.  

בניית תוכנית שיווק לאינטרנט

קביעת מדדי הצלחה לאתר אינטרנט הינה תהליך קריטי שאינו מקבל את מלוא תשומת הלב הראויה. פעמים רבות, מאמצי שיווק מסתפקים בדיווח על נתוני גידול בתנועה לאתר, ללא ניתוח מעמיק יותר. המלצתינו היא להכין תוכנית מפורטת של מטרות ויעדים וכלים למדוד אותם במסגרת התוכנית העסקית והשיווקית שנובעת מההיערכות לתהליך השיווק באינטרנט.
הכנת תוכנית שיווק לפעילות החברה באינטרנט היא כלי מצויין לבניית תחזית הוצאות והכנסות וכן לתעדוף אמצעי הפרסום םהשונים על מנת להפיק קמפיין שיווק אפקטיבי ורווחי.

ניתוח השוק - ראשית, כמו בכל תוכנית שיווק כדי להכיר היתרונות ובמגבלות. התמקדות בהבלטת היתרונות שחשובים ללקוח תעזור לקבל את מרבית התשובות שיעזרו לכם להתכונן לשלבים הבאים. האם הלקוח רגיש למחיר? האם הלקוח מעדיף מותגים חזקים ? איפה המוצר שלכם עומד בגרף מחיר / איכות נתפסת?

dreamview-seo.co.il

צרו קשר

משכית 22, הרצליה פיתוח

09-9514276

09-9514025

info@dreamview.co.il

אודות

Dreamview הינה בעלת ניסיון של מעל 5 שנים בתחום בנייה וקידום אתרים.
בראיה שלנו קידום אתרים הוא מכלול של שירותים שראשיתו בהבנה טובה יותר של החברה ,יתרונותיה וקהל לקוחותיה.
מטרתו העיקרית של תהליך קידום אתרים היא הגדלה מתמדת של כניסת גולשים שמחפשים מידע ושירותים אודות מוצרים ושירותים שהחברה שלך מספקת.