קידום ממומן

בעוד ששיפור הדירוג האורגני יכול לקחת קצת זמן, קידום אתרים באמצעות קישורים ממומנים הוא הדרך היעילה ביותר להביא תנועה מיידית במחיר סביר יחסית. סוג זה של פרסום מאפשר לעסק לבחור את מילות המפתח שבהן הוא רוצה שהאתר יופיע במנועי החיפוש במיקומים בולטים ובאופן מיידי.
 

קישורים מממונים (PPC ) הם שיטת פרסום חדשה יחסית, אשר בזמן קצת הפכה להיות הדרך המקובלת והדינמית ביותר לפרסום באינטרנט. לדברי חברת המחקר יופיטר ריסרץ, בשנה האחרונה הוציאו עסקים כ - 19 מיליארד דולר על פרסום בקישורים ממונים בארה"ב בלבד, לעומת 2.6 מיליארד דולר בשנת 2004.  תקציבים אלו צפויים לעלות בהדרגה גם בשנים הבאות על חשבון אמצע מדיה אחרים.

תקציבי הקידום הממומן נמצאים בנסיקה בקרב עסקים קטנים וגדולים והפכו להיות הוצאה תקציבית קבועה לכל עסק בעידן העכשווי של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות. מהם גורם לפופולריות הגדולה של שיטת פרסום זו ומה יתרונותיה על פני תהליך של קידום אורגני במנועי החיפוש ?

ההגדרה של קידום ממומן
קידום ממומן הוא תרגום למונח PPC או Pay Per Click , שמאחריו עומדת שיטת פרסום שבה המפרסם משלם עבור תנועה שמגיעה לאתר שלו על בסיס עלות לקליק על מודעה מטעם המפרסם שפורסמה במנוע חיפוש או באתר תוכן אחר.

משלם יקר עבור הקליק בקמפיין ממומן?

 להלן מספר טיפים שיעזרו לך לשפר את עמודי הנחיתה שלך , להגדיל את מספר הפניות מהקמפיין ולהוזיל את העלות לקליק.
 
התאמת התוכן של דף הנחיתה למילים שנבחרו בקמפיין - הרציונאל של מנועי החיפוש הוא להקל על הגולשים למצוא מידע רלוונטי במהירות . כאשר מפרסם בוחר לפרסם מודעה במילה "ספורט", כי הוא חושב שבמילה זו קהל היעד שלו מחפש מידע, והמידע בדף התוכן עוסק בחופשות בחו"ל (או כל מידע אחר שאינו עוסק ספורט), הרי שהמפרסם מנסה "להטעות" את הגולש ולגרום לו להגיע שעשוי להיות לא רלוונטי לו. הדרך של מנועי החיפוש להקטין את התופעה היא "לקנוס" את המפרסם בעלות גבוהה לקליק, ובמקרים קיצוניים לא להציג את הקמפיין בכלל. ישנן מספר דרכים לשפר את ההתאמה בין הקמפיין לתוכן. באתר שמוכר סוגים שונים של מוצרים, למשל חנות רהיטים שמוכרת רהיטי ילדים/רהיטי נוער/סלונים, מומלץ ליצור מודעה נפרדת לכל סוג מוצר ולהפנות אותה לעמוד עם המוצרים הרלוונטים.

איך למקסם את התוצאות של קמפיין ממומן?

ישנן הרבה טכניקות שיווק באינטרנט שנועדו להגדיל את התנועה הממוקדת לאתר ולשפר את היקף הפניות שמתקבלות ממנו. אחת הטכניקות שצוברות פופולריות בקרב המפרסמים היא קידום אתרים ממומן, או  pay per click) - PPC). מאמר זה דן ביכולת למקסם את האפקטיביות של קמפיין PPC , להוזיל משמעותית את העלויות לקליק ולהגדיל את היקף התנועה בתקציב נתון.

הגדרת קהל המטרה
האם ניתן להגדיר במדויק את קהל המטרה של האתר?  האם ניתן להגדיר אותו על פי מאפייני מיקום גיאוגרפי, גיל, מין, צורות התנהגות או חשיבה? הגדרת מאפיינים אלו תסייע להבין טוב יותר כיצד לתכנן ולהפיק מסעות פרסום PPC בדרך המדויקת ויעילה יותר. לדוגמה, אם קהל היעד שלך הוא במדינת ישראל , אין טעם לחשוף את הקמפיין בתוצאות חיפוש של גולשים במדינות אחרות. לחלופין, באתר פייסבוק ניתן להגביל את הפרסום לפי קבוצות מין וגיל.

איך לשפר התוצאות של קמפיין ממומן?

יצירת מודעות יעילות וחסכוניות - השתמש בטקסט של המודעה להעביר מסר מדיוק. לדוגמא הוספת מספר טלפון של העסק, פירוט טווח המחירים של המוצרים, פירוט מבצע ייחודי, יכולים לשפר את שיעור התנועה הרלוונטית לאתר שלך בכתוצאה מהקמפיין וגם לחסוך עלויות של קליקים מיותרים.

מעקב יומי אחרי התקציב - יכולים להיות פערים של עשרות אחוזים בין תעריפי המילים מיום ליום. מומלץ להתעדכן מידי יום בתוצאות הקמפיין ולהקצות משאבים גדולים יותר לקבוצות מודעות שמניבות תוצאות יותר טובות.

כיצד לקטין את התשלום לפי קליק ?
כל מפרסם באינטרנט מכיר את תופעת המחירים המתייקרים מידי יום ולעיתים אף מידי שעה, של עלות לקליק בפרסום ממומן במנועי חיפוש.

הצטרפות של מפרסמים חדשים והבנתם כי האפקטיביות של הפרסום בגוגל ממרבית אמצעי המדיה האחרים גורמת לתחרות מחריפה על מיקומים בראש תוצאות החיפוש ושל התייקרות המחיר לקליק.

להלן 2 עצות זהב כיצד לתכנן דף נחיתה טוב ביותר, על מנת לשפר את יחס ההמרה ולהגדיל את מספר הפניות מהקמפיין:

1. שיפור ההתאמה בין מילת המפתח למידע בעמוד הנחיתה.
המטרה העיקרית של מנועי החיפוש היא לספק לגולש את המידע המדויק והקולע ביותר לשאילתת החיפוש שלו.
כאשר מנוע החיפוש סורק את דף הנחיתה שאליו מפנה המודעה שלך, הוא משווה בין תוכן העמוד ומילות המפתח שבחרת בקמפיין.

בקרב אנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט  ישנה הסכמה ביחס לשיטות הטובות ביותר לניהול קמפיין קידום אתרים בגוגל .
אחרי ככלות הכול, אם החוכמה הרגילה נשמעת בקול רם, מדוע לא לחזור עליה? במקום זאת, יש מספר נקודות שכדאי להתעכב עליהן.

כמות המילים שכדאי לקדם
מרבית המפרסמים באינטרנט משוכנעים כי ככל שקמפיין יתפרס על מספר רב של ביטויים כן ייטב. התשובה לכך שכל עוד, התקציב שלך לא מספיק לכסות את  100% מהיקף החיפושים היומי בביטויים החשובים לך באמת ובנוסף התקציב למילת המפתח העיקרית שלך הוא נמוך מידי, אין טעם להתפרס על מילים נוספות שכן חבל לבזבז תחמושת על מילים שהן "ליד" צורות הביטוי שבאמת חשובות לך.

בתקופת המיתון האחרון בארה"ב, נעשה סקר גדול בקרב מפרסמים, "האם הם צמצמו את ההוצאות שלם על מועדות ממומנות בגוגל"?

התשובות היו ברורות מאד, אכן בתחילת המשבר צומצמו כל הוצאות השיווק באופן משמעותי, אולם ההוצאה שחזרה לגדול ואף עלתה על ההיקפי שלפני המשבר, היתה ההוצאה על קידום אתרים (adwords ) , שמציג מודעות באזור ה"קישורים ממומנים" בתוצאות החיפוש של גוגל.

מדוע קידום ממומן (PPC) זוכה להצלחה רבה כל כך? 

קידום ממומן (Google Adwords ) הוא אחד מאמצעי הפרסום הפופולארים ביותר בקרב חברות המפרסמות באינטרנט. בסקרים בארה"ב היא מסתמנת גם כשיטה בעלת החזר ההשקעה הגבוה ביותר.

היתרונות הבולטים של קידום ממומן:
 

1. קידום ממומן - מניב תשואה גבוהה על ההשקעה
אם אתה צריך לבחור בין ,קידום ממומן, פרסום בבאנרים, פרסום ברדיו , עיתונות או טלויזיה, הרי שקידום ממומן הוא הזול ביותר מבחינת עלויות ההפקה, והתפוקה המסחרית שהוא מייצר. החזר ההשקעה הממוצע של PPC יכול להגיע לכמעט פי 5, לעומת השקעה בשיטות פרסום מסורתיות אחרות.

תהליכי קידום אתרים מבוססי Pay Per Click ) PPC) מתחילים ממודעות טקסטואליות במנועי החיפוש שלאחר לחיצה עליהן הגולש מועבר לעמוד ייעודי שמציג את ההצעה הפרסומית במלואה. עמודים אלו נקראים גם "דפי נחיתה".

מנועי החיפוש מעדיפים תמיד להציג לגולשים אתרים אשר מידת הרלוונטיות שלהם לתחום החיפוש של הגולש גבוהה יותר. הדרך שלהם לעשות זו היא בקביעת תעריפי פרסום גבוהים יותר לקמפיינים שמודעות בהם רחוקות מתחום התוכן שהגולש רצה להגיע אליו. לדוגמא : אם תנסה להציג מודעה למוצרים למניעת "נשירת שיער" בביטויים שקשורים לספורט, ככל הנראה תשלם הרבה יותר מאשר אם תפרסם בביטויים שקשורים לנשירת שיער / אסטטיטיקה. במקרים מסויימים ייתכן שאפילו המודעה לא תוצג בכלל בשל רלוונטיות נמוכה.

לגוגל אדוורדס יש רובוט אשר סורק את דפי הנחיתה אליהם מפנות המודעות של הקמפיין על מנת לאסוף מידע על תוכן הקמפיין. האלגוריתם של גוגל משתמש במידע שנאסף על מנת לתת לכל דף נחיתה ציון איכות שמשקלל את התאמת תוכן המודעה לביטויי הפרסום שנבחרו.

dreamview-seo.co.il

צרו קשר

משכית 22, הרצליה פיתוח

09-9514276

09-9514025

info@dreamview.co.il

אודות

Dreamview הינה בעלת ניסיון של מעל 5 שנים בתחום בנייה וקידום אתרים.
בראיה שלנו קידום אתרים הוא מכלול של שירותים שראשיתו בהבנה טובה יותר של החברה ,יתרונותיה וקהל לקוחותיה.
מטרתו העיקרית של תהליך קידום אתרים היא הגדלה מתמדת של כניסת גולשים שמחפשים מידע ושירותים אודות מוצרים ושירותים שהחברה שלך מספקת.