קידום אורגני

אחת השאלות השכיחות ביותר לגבי קידום אתרים, הנשאלות על ידי מנהלי עסקים היא "האם האתר שלי עבר אופטימיזציה?" ואחריה "איך אפשר לדעת אם האתר של המתחרה שלי עבר אופטימיזציה?" ובכן, חברים, להלן כמה עקרונות בסיסיים לניתוח והערכה של פעילות קידום אתרים.

קידום אתרים מוצלח מתחיל בהבנת התנהגות החיפוש של קהל היעד הספציפי בהתבסס על הפרופילים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים שלו , על מנת להבין את המוטיבציות שלו וכיצד הן מתורגמות למילות מפתח?

חיפוש מכוון התנהגות הוא ללא ספק אחד הנושאים שמעסיקים את כל מי שעוסק בתחום השיווק באינטרנט.

עד לפני חמש שנים, נדמה היה שאין דבר שיש סביבו יותר באז וארשת מסתורין כמו תחום קידום האתרים. היום, הביטוי הפופולרי "שיווק תוכן" השתלט על חוגי השיווק, ואנשים רבים שעוסקים בקידום אתרים משנים את מצגות המכירה שלהם כך שיתאימו לטרנד.
 

ההבדל בין שיווק תוכן לקידום אתרים הוא למעשה ששיווק תוכן מנסה ליצור תוכן שאנשים רוצים לקרוא, בעוד קידום אתרים הוא תהליך שמנסה ליצור תוכן במטרה לרצות את מנועי החיפוש. בדר"כ מדובר ביצירת תוכן זול, פשטני וטפל שהוא למעשה  יצירת טקסט זבל המיועד לעיני המכונה.

בעולם השיווק באינטרנט ישנו ויכוח נצחי בין שתי גישות לקידום האתר. הגישה הראשונה היא קידום אורגני (SEO ) במנועי החיפוש, לעמות הגישה השניה שידועה בשם קידום ממומן או קישורים ממומנים (PPC ) .

קידום אורגני של אתר אינטרנט (SEO ) היא טכניקה להגדלת כמות החשיפות של האתר ללקוחות פוטנציאליים באמצעות מנועי חיפוש כגון : ב-Google, Yahoo!, MSN Bing ובמנועי חיפוש נוספים.

אתר יפה שאינו מקודם, משול לכרטיס ביקור שלא נמצא בידיו של ללקוח פוטנציאלי שכרגע מעוניין לרכוש את המוצרים והשירותים שיש לך להציע. אם האתר שלך לא נמצא בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש באינטרנט, מישהו אחר עומד לקבל את העבודה במקומך.
 

קידום אורגני הוא תהליך ארוך ומתמשך, המחייב שיתוף פעולה מלא עם הלקוח, שכן במהלך עבודת קידום האתר יש צורך בשינוי מבנה האתר ותכניו. שיפור המיקום של אתר האינטרנט במנועי החיפוש עשוי להימשך חודשים רבים (4 חודשים או יותר) בהתאם למה מידת התחרותיות בתחום הרלוונטי ובביטוי הספציפי.

ירידה פתאומית בדירוג של אתר בגוגל, מדאיגה בעלי אתרים לא פחות מאשר מוצר פגום שיצא לשוק.
לא תמיד אנחנו יודעים מה היתה הסיבה לפגיעה הקשה בדירוג, ויותר חמור, אנחנו לא יודעים מתי גוגל " יסלח" לנו ויחזיר את האתר למקום שהושג בעמל וזמן רבים. הסיבות למתן "עונשים" שכאלו לא באמת ידוע , אבל ישנם דברים שכדאי תמיד להמנע מהם.
חשוב תמיד לזכור שהמטרה העיקרית של גוגל היא לספק את התוצאות הטובות ביותר והרלוונטיות ביותר האפשריות. שימוש בטכניקות לא כשרות שמנסות להערים על מנוע החיפוש, זוכות לכן ליחס שאינו סלחני.

מערכת אכיפת החוקים של גוגל
רשימת ה"חוקים" או ליתר דיוק - תנאי רישום של אתר באינדקס של גוגל מופיע בקישור ttp://www.google.com/webmasters/guidelines.html רשימה זו כולל הנחיות כלליות למנהלי אתרים כיצד לרשום אתר לאינדקס ומה מותר ואסור בתחום קידום האתרים.

רובם המכריע של משתמשי האינטרנט אינם מסתכלים על תוצאות חיפוש שנמצאות מעבר לעמוד התוצאות השני. חברות קידום האתרים, כל אחת בדרכה, מפתחות פרקטיקה שונה לקידום אתרי לקוחותיה. יחד עם זאת העקרונות לקידום אתרים משותפים לכולן. להלן השלבים המקובלים לקידום אתרים בגוגל :

1. שיפור מבנה האתר
מבנה האתר ואיכות הקוד שבו הוא כתוב משפיעים על הדרך שבה מנועי החיפוש רואים את האתר ובכך הוא משפיעים במישרין גם על הדירוג שלו.
 
מבין שלושת עמודי התווך של פרקטיקת קידום אתרים (מבנה, תוכן, וקישורים) , מבנה האתר הוא הפרמטר המשמעותי ביותר שמשפיע על קידום האתר. טיפול במבנה האתר כולל שיפורים באיכות קוד האתר באמצעות CSS ותאימות לסטנדרטים מקובלים של W3C , יצירת היררכיה נכונה של עמודים הן בתפריטי האתר והן במפת האתר, שימוש בקוד מקור "קל" שאינו מטביע את עמוד האיטנרנט בשורות קוד לעומת כמות התוכן שבו, וכן שדרוג מערכת ניהול תוכן למערכת שתומכת בURL "ידידותיים".

יישום אסטרטגיות קידום אתרים בקרב חברות גדולות יכול לעתים קרובות להתגלות כמשימה מורכבת מאד. בהרבה מקרים, אנשי השיווק הדיגיטלי בחברה שהם בדר"כ צוות קטן במחלקת השיווק, נתקלים בהרבה מכשולים החל במשאבים מוגבלים והצורך לחלק ידע ואחריות עם מחלקות אחרות. יחד עם זאת סבלנות והתמדה הם הדרך להניע חברות לביצוע המטלות הנדרשות למטרות קידום האתר.

לבנות מערך שותפים בתוך החברה
בדרך כלל , פעילות קידום אתרים נתפסת ככסוג של תיקון קוסמטי באתר, שדורש השקעה חד פעמית בהגדרות טכניות באתר, ושאין צורך להתעמק בה יותר מידי. בפועל נדרש שיתוף פעולה ארגוני בהיקף משמעותי. זה נכון שישנם היבטים טכניים שדורשים התייחסות, אולם מעבר לכך יש צורך בפיתוח תכנים בהיקף משמעותי ולהשקיע בחווית גלישה בתוך האתר , שכן אלו הפכו לחלק מהפרמטרים שגורמים לאתרים להתקדם.

ההבדל המשמעותי ביותר של קידום אתרים אורגני על פני קידום ממומן הוא בהשגת יתרון אסטרטגי לאורך זמן.

לאחר השגת הדירוג בעמוד הראשון בתוצאות האורגניות (טבעיות) של מנועי החיפוש, האתר המקודם זוכה ליתרון אסטרטגי שהוא בדרך כלל ארוך טווח.

מאמר זה מנסה לבחון את האפקטיביות של פעילות קידום האתרים במונחים של מודל היתרונות התחרותיים של פורטר, הרי שהוא עונה על 3 הקריטריונים שמגדירים יתרון תחרותי.

יצירת יתרון תחרותי לאורך זמן 

מודל היתרון התחרותי של פורטר טוען כי מטרתה של כל אסטרטגיה תחרותית היא השגה של יתרון בר הגנה לאורך זמן בענף מסוים, על מנת להתמודד עם כוחות התחרות בענף ולייצר תשואה חיובית על ההשקעה. לדברי מייקל פורטר, המודל ליצירת יתרון
תחרותי בר קיימא של מדבר על 3 מקורות להשגת יתרון תחרותי לאורך זמן והם : הובלה בעלויות, בידול, מיקוד.

תהליך קידום אתרים במנועי חיפוש יכול לקחת זמן רב. מדובר בתהליך שדורש ניתוח של צורות חיפוש נפוצות של קהלי היעד והטמעתם בקוד האתר. מצד שני צריך לוודא שהטכנולוגיה שבה בנוי האתר אינה מסורבלת מידי עבור מנועי החיפוש, וכי היא יוצרת קוד "קל" וקריא שמאפשר לתוכנות הסריקה להבין את התוכן שבעמוד ולתת לו את המשקל הראוי בקונטקסט של האתר.

בנוסף, מאחר ומנועי החיפוש משתנים כל הזמן, קשה למי שאינו עוקב ומתעסק ביום יום בניסוי וטעיה של קידום אתרים, להיות מעודכן במגמות החדשות של התחום, ובהתאמת האתר לדרישות המשתנות של מנועי החיפוש.

יש צורך בשינוי 
אחת התפיסות המוטעות לגבי קידום אתרים טוענת שאפשר לקדם כל אתר אינטרנט ללא שדרוג של קוד האתר והתכנים שבו.
חברת קידום אתרים שטוענת שהיא יכולה לגרום לאתר להיות מדורג טוב יותר במנוע החיפוש, מבלי לשנות אותו, אינה פועלת על פי כללי האתיקה של קידום אתרים, ועלולה לגרום נזק בטווח הארוך עד כדי מחיקת האתר מגוגל.

מציאת מילות המפתח המתאימות ביותר לתיאור האתר , הפכה להיות המשימה הראשונה עוד לפני שמתחילים לתכנן אתר אינטרנט חדש.
יצירת אתר שממוקם בתוצאות טובות במנועי החיפוש היא המטרה העיקרית של תכנון אתר אינטרנט ויש לה השפעה משמעותית על ארכיטקטורת האתר ועל הטכנולוגיה שבה יש לבנות את האתר. 
 
איך להרכיב רשימת מילות מפתח מנצחת?

1. הגדרת המוצר - גדרת מדויקת של המוצר/השירות העיקרי שהעסק שלך משווק. לצורך הדוגמא נשתמש בעסק המוכר ג'קוזי. המוצרים העיקרים שהעסק מוכר הינם :ג'קוזי, סאונה, בריכות ספא. 

2. פעילות שהלקוח רוצה לבצע עם המוצר -  תאור הפעולה שהלקוח היה מעוניין לבצע עם המוצר שלך: קניית ג'קוזי, רכישת ג'קוזי, תיקון ג'קוזי, שירות לג'קוזי, הרכבת ג'קוזי וכו.
מומלץ להכין רשימה של כל ההיבטים המשמעותיים בעסק שלך.

מנועי החיפוש בראי הגולש הם קודם כל כלי השוואת מחירים לפני היותם אינדקס עסקים. לכן הם בדרך כלל אינם מציגים את המותג המוביל בתחום המבוקש, באופן אוטומטי בתוצאות החיפוש השונות

לכן, אסטרטגיה שטוענת שמספיק שימצאו את החברה בחיפוש תחת השם החברה, אולי טובה לחברות שהן מונופול בתחומן, אבל לא לכל היתר.
 

בחירת מילות המפתח האפקטיביות ביותר עבור האתר

אז איך בוחרים את מילות המפתח הנכונות לקידום אתרים? ראשית, לא כל הידע נמצא אצל אדם אחד, ולכן מה ששמעת או נדמה לך כמאפיין את התחום שלך, הוא עניין סובייקטיבי לחלוטין. לכל אדם העדפות חיפוש שונות, והאמת שמזל שכך, שכן מה היו עושים האתרים שאינם נמצאים בעמוד הראשון בתוצאות חיפוש של ביטוי ספציפי אם כל הגולשים היו משתמשים רק בביטוי חיפוש אחד כדי לאתר מידע באותו תחום?

עסקים רבים מכירים בעובדה כי מנועי החיפוש יכולים למשוך תנועה של לקוחות פוטנציאליים ממוקדת מאוד לאתר שלהם, לעיתים רבות בין אם מתוך יהירות ובין אם מתוך חוסר ידע אנחנו בוחרים לקדם ביטויים כלליים מידי שבסופו של דבר עולים הרבה כסף ומניבים מעט תוצאות.

בין אם אתה מפרסם באמצעות google adwords ובין אם אתה מקדם את האתר בתוצאות האורגניות (SEO) , תהליך נכון של קידום אתרים מתחיל במחקר יסודי של מילות מפתח.

1. מחקר ראשוני
- אינטואיציה ומשאלת לב - למרביתנו יש אינטואיציה לגבי הביטוי האידאלי שמאפיין של התחום בו אנחנו פועלים. כחברת קידום אתרים אנחנו נתקלים פעמים רבות במשאלות לב של לקוחות , לקדם ביטוי שכל הפורטלים החזקים של התחום שהם נלחמים עליו, עם תשתית קיימת של אתר קטן בן 5-10 עמודים. כמובן שלא כל המשאלות נועדו להתגשם , אך יחד עם זאת בתהליך המיפוי הראשוני כדאי לאסוף את כל הצירופים האפשרים של ביטויי המפתח, בין אם הם משאלת לב ובין אם האתר כבר מקודם בהם לתוצאה סבירה אך צריך חיזוק נוסף. המיון הסופי של המילים שעליהן יינתן דגש יעשה בהמשך.


מחקר מקדים של ביטויי המפתח הוא המרכיב החשוב ביותר של תהליך קידום אתר אינטרנט.  משיכת גולשים לאתר, שבחרו במודע להכנס לאתר אינטרנט שהוצג להם מבין מבחר של תוצאות חיפוש, מבטיחה כי לגולש שנכנס לאתר יש עניין ראשוני במוצרים ו/או השירותים שהחברה מפרסמת. האתגר האמיתי שקיים בכל תחום פעילות שמנסים לקדם באינטרנט, הוא שכל גולש משתמש בשאילת חיפוש שעונה על הדרישות שלו, ולמעשה רק 10% מהחיפושים בקטגוריה נעשים בשימוש בביטוי גנרי ואילו היתר משתמשים בביטויים המורכבים מאוסף מורכב של מילים - שמכונה בקרב אנשי מקצוע - זנב ארוך.

מהו זנב הארוך
הביטוי זנב ארוך , לקוח מתחום המתימטיקה והסטטיסטיקה , ומתאר למעשה  אוסף של ביטויי חיפוש בעלי תדירות שימוש נמוכה. הצגת תדירות השימוש בכל צורות החיפוש בגרף סטטיסטי, נראית כמו שובל ארוך ואינסופי.  התיאוריה הסטטיסטית מלמדת כי מעל 80% מהגולשים שמגיעים לאתר, עושים שימוש באמצעות ביטויים "מורכבים" שתדירות השימוש בהם נמוכה. לדוגמא: באתר העוסק בתחום האופנה - 20% מגולשים, יתחילו את החיפוש שלהם בביטוי כגון "אופנה", "חנות בגדים" , ואילו הרוב הגדול של 80% ישתמשו בביטויים שתדירות השימוש בהם נמוכה, אולם היא מתאימה לצרכיהם האישיים, כגון : "אופנה לנשים מלאות", "חנות בגדים בתל אביב", " חנות בגדים סוף עונה" ..וכו

לקוחות רבים מבקשים מאיתנו סקירה קצרה של טכניקות קידום אתרים המקובלות בענף. מאחר ובקרב אנשי מקצוע ישנה הסכמה לגבי הטכניקות שעובדות מצאנו לנכון לחלוק את הטכניקות המוצלחות שעובדות עבורינו לקידום אתרים.  זו בהחלט לא רשימה ממצה, אך יש בה בכדי להאיר זרקור על תחום קידום האתרים שצובר פופולאריות רבה בשנים האחרונות , בעיקר בשל הצורך הגובר לשפר  את ביצועי האתר במנועי החיפוש הגדולים.

דפי נחיתה:
קשה מאד לעשות עבודה אופטימיזציה טובה לאתר על ידי התאמת עמוד הבית לכל ביטויי המפתח הרצויים. הטכניקה המקובלת היא להקדיש לכל דף באתר לאחד-שני ביטויי מפתח על ידי יצירת תוכן מקצועי שעוסק באותם הביטויים. התמקדות זו שמשמעותה חזרה על ביטויי המפתח בכותרות העמודים, בתגי מטה ובתוכן, תשפיעה באופן משמעותי על הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש האורגני.

 

כמה לקוחות פוטנציאלים נטשו אותך היום?

 דף אינטרנט שבנוי נכון, מושך מידי יום מבקרים באמצעות קידום אתרים ותוצאות דירוג גבוהות במנועי חיפוש. השלב הבא הוא לדעת איך  לשמר את הגולשים שנכנסים לאתר ולהפוך אותם ללקוחות?

הגולש המודרני כבר לא נשאר לבקר בכל אתר שהוא מגיע אליו מתוך אמפטיה, הוא יודע מה הוא מחפש ומצפה למצוא זאת במהירות. אם הם לא ימצאו את מבוקשם בעמוד אליו הם הגיעו, או במרחק קליק אחד ממנו, הם יעדיפו לחזור למנוע החיפוש לצורך מציאת התאמה טובה יותר.

לפעמים זה נראה שעשית את כל הפעולות הנכונות לקידום האתר שלך אבל התוצאות לא מגיעות.
ישנן מאות סיבות ידועות שיכולות להשפיע על דירוג של אתר אינטרנט. חלקן דורש הבנה עמוקה באלגוריתמים מורכבים, אבל בדר"כ מעט תשומת לב לפרטים קטנים יכולה להביא לשיפור משמעותי בתוצאות.

לשירותכם, הכנו רשימה מרוכזת של טעויות נפוצות בקידום אתרים:
 

קידום מילות המפתח הלא נכונות
זוהי טעות שאנשים רבים עושים וגרוע מכך - גם מומחי קידום אתרים נוטים ליפול בפח. אנשים בוחרים את מילות המפתח הגנריות ביותר לתחום שלהם מתוך ידיעה שבביטויים אלו קיימת תנועת מחפשים גדולה, למרות שקיים מרחק רב בינן ובין המוצר או השירות האמיתי שהם מוכרים. אם אתה מוכר "נעלי ספורט", אין שום סיבה בעולם לנסות ולקדם את האתר במילה "ספורט". לרוב  מי שמחפש "ספורט" מעוניין למצוא חדשות ספורט, ולא ביגוד ספורט. מומלץ לעבור שוב על רשימת הביטויים שבחרת לקדם והתחיל ראשית בקידום המילים בעלות הרלוונטיות הגדולה ביותר. רק לאחר שמטרה זו הושגה בצורה מושלמת יש הצדקה לבזבז משאבים ב"פזילה" רחבה יותר הצידה.


מחקר מילות מפתח הוא קריטי לתהליך של קידום אתר בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל . ללא מחקר שכזה, המאמצים למשוך תנועה דרך מנועי חיפוש עשויים להיות ללא הצלחה. למרבית העסקים ישנה נטייה להתמקד במספר בודד של ביטויים כלליים מידי שיש בהם תחרות מאד קשה, התהליך הארוך של קידום בביטוי מאד תחרותי, יוצר מצב שעד שהוא מתקדם, האתר סובל מתנועה מוגבלת או חוסר תנועה לחלוטין. הדרך הטובה ביותר להתחיל להינות מתנועה של גולשים דרך מנועי חיפוש, היא להניח בצד לביטויים ה"קשים" ולהתחיל לקדם ביטויים מורכבים שכוללים את מילת המפתח שבהם לכאורה יש פחות חיפושים, אולם במרבית המקרים קל יותר לקדם אותם, וגם הגולשים שמגיעים דרכם מגובשים יותר בדעתם וקרובים יותר לסגור עסקה.
לדוגמא : למילה תחרותית כמו "טלויזיה" יש עשרות ומאות צירופים שמשמשים לחיפוש ע"י גולשים שונים, למשל : קניית טלויזיה, חנות טלויזיה באינטרנט, מחירי טלויזיות, השוואת מחירי טלויזיות, אחריות יצרן לטלויזיה, טלויזיית LG, חנות טלויזיות זולה, וכו.

dreamview-seo.co.il

צרו קשר

משכית 22, הרצליה פיתוח

09-9514276

09-9514025

info@dreamview.co.il

אודות

Dreamview הינה בעלת ניסיון של מעל 5 שנים בתחום בנייה וקידום אתרים.
בראיה שלנו קידום אתרים הוא מכלול של שירותים שראשיתו בהבנה טובה יותר של החברה ,יתרונותיה וקהל לקוחותיה.
מטרתו העיקרית של תהליך קידום אתרים היא הגדלה מתמדת של כניסת גולשים שמחפשים מידע ושירותים אודות מוצרים ושירותים שהחברה שלך מספקת.