מבנה האתר


 

למבנה האתר ישנה השפעה מהותית על היכולת לקדם את האתר במנועי החיפוש.

שלושת עמודי התווך של קידום אתר הם : מבנה, תוכן, וקישורים. יחד עם זאת קיימת הסכמה בקרב מומחי קידום אתרים כי טיפול במבנה האתר הוא הבסיס לכל התהליך. מבנה של אתר אינטרנט מורכב ממספר אלמנטים אשר תלויים אחד על השני. אלה כוללים את האיכות הקוד שבו בנוי כל עמוד, שימוש נכון בתפריטים ובקישורים פנימיים , והטכנולוגיה בה נבנים עמודי האתר.
 

שימוש ב CSS ( גליונות סגנונות מדורגים )

 CSS הינה  שפת סימון נקייה מאוד סמנטי אשר מאפשרת קוד נקי לעמודי אינטרנט, דבר שמקל מאד את הקידום במנועי החיפוש. על ידי הסרת קוד מיותר באתר , משתפר היחס טקסט/קוד, עובדה שמעלה את חשיבות הטקסט בעמוד, ומזרזרת את זמן טעינה העמוד. למעשה, עיצוב ב CSS יכול להביא לירידה של עד 40% בקוד.  

כתובות ידידותיות מנוע חיפוש

אחד הדברים החשובים שמהווים את הבעיה המאכזית של מרבית האתרים היא שימוש שגוי בכתובות ה URL. מערכות ניהול התוכן הישנות (מעל שנתיים), נהגו ליצור קוד URL, המורכב מהמשתים שמרכבים את העמוד בבסיס הנתונים של האתר. כתובות דינמיות אלו שמורכבות מסימנים , אותיות וסימני שאלה ארוכים נסרקות בצורה חלקית על ידי מנועי החיפוש ולעיתים לא נסרקים בכלל.
 

 כדי לטפל בבעיה זו וליצור Friendly URL, לעיתים אין מנוס מאשר לבנות את האתר במערכת חדשה. במערכות מסויימות, ניתן לבנות לכתובת "מסכה" חדשה שתיראה יותר "ידידותית", למשל: במקום :כתובות שנראית כך :  Id = 52 & Page = 5 , כתובת ה"מסכה"  תראה כך : / Article/ID/52/Page/5 /, .
 

אתרים דינאמיים ו - תוכן משוכפל

אחד הנושאים הבעייתים ביותר שמעכבים את הקידום במנועי החיפוש הוא תוכן משוכפל. במרבית המקרים מדובר בבאג שיש במערכת ניהול התוכן, שבעל האתר אינו מודע לו כלל.
בעבר , בתחילת דרכם של מנועי החיפוש, ניתן היה לשכפל עמוד מסוים מספר רב של פעמים, ולשכנע את מנוע החיפוש שמדובר באתר גדול מאד, הרבה מעל גודלו האמיתי, שיש בו תוכן עצום של מידע בנושא מסוים. גודל האתר כשלעצמו היה מספיק לשפר את דירוג האתר, ללא קשר לעובדה שהעמודים הנוספים הם נתולי ערך מוסף. עם השנים מנועי החיפוש השתכללו, והם רואים כיום בתופעה שכזו כניסיון ל"זבל" את התוכן באינטרנט, על ידי תוכן סרק, ולכן נוטים להעניש אתרים כאלו. הבעיה שלפעמים תוכן כזה נוצר על יד מערכת CMS, בעלת פילטרים שגויים, כך שבפועל בעל האתר אינו מודע כי האתר שלו יוצר תוכן שכזה.  תיקון הבעיה דורש קביעה של העמודים ה"אמיתיים", מחיקת כל היתר באמצעות קובץ  robots.txt או ביצירת תגי  NOFOLLOW במקרה של ספק. בכל מקרה מומלץ לבנות  Sitemap XML, כדי לוודא שרק העמודים הנכונים יכנסו לאינדקס.
 

בדיקות שאנחנו מבצעים בהקשר למבנה האתר:

• הם הנושאים באתר מאורגנית על פי ההיגיון המתבקש ממילות המפתח שנדרש לקדם? .
• האם נעשה שימוש לוגי בתגי הכותרת (<h1>, <h2>, <h3>) , כאשר h1 היא הכותרת החשובה של העמוד, כותרות המשנה מסומנות ב h2 , ותתי הכותרות ב h3?
• האם נעשה שימוש בתג  <strong> או BOLD כדי להדגיש ביטויי מפתח בעמוד?
• מה מספר ביטויי המפתח שמקודמים בעמוד אחד? ההמלצה שלנו להתמקד בביטוי לכל עמוד.
• האם האתר עומד בסטנדרטים של W3C?
• האם יש תפריט ניווט זהה בכל עמוד? האם קישורי הניווט עושים שימוש נכון במילות המפתח?
• האם יש קישורים פנימיים שבורים?
• האם ניתן לצמצם את השימוש בתסריטי קוד דינמי (כלומר, JavaScript) ?
• האם כתובות ה URL , ידידותיות למנועי החיפוש? 
 

מסקנות

כאשר מנסים למקסם את הדירוג האורגני של האתר, למבנה הפנימי יש חשיבות עליונה. מבנה האתר שקול ליסודות של בניין. אם היסודות לא בנויים כהלכה הבניין אולי מאפשר מגורים, אבל יכול להיות עם בעיות לטווח ארוך. באתרי אינטרנט, הטווח הארוך, הוא עניין של שבועות, שכן הטכנולוגיות משתנות ומתעדכנות כמעט מידי יום.... מומלץ לוודא כי מבנה האתר הוא בעל תשתית צמיחה טובה לפעילות קידום האתר.