בניית קישורים



אתרי אינטרנט של צריכים קישורים על מנת להגדיל את הקרדיט שהם מקבלים ממנועי חיפוש. תהליך בניית קישורים שמחזק את הקשר שבין האתר לאתרים אחרים בעלי תוכן דומה יכול לשפר מאד את הדירוג שלו בגוגל ולסייע לחברה להתחיל לקבל יותר תנועה ממוקדת דרך מילות המפתח החשובות.

קיימות טכניקות רבות לבניית קישורים נכנסים לאתר, ההבדלים בינהם הם בדרך כלל באיכות הקרדיט שמתקבל מהם, והמהירות שבה הם הופכים להיות אפקטיביים.

הוספת מאמרים לאתרי מאמרים חופשים - הצעת מאמרים לאתרי מאמרים חופשיים, היא דרך מצויינת להשיג קישורים ממקורות מגוונים לאתר, יחד עם זאת האפקטיביות של מהלך זה יכולה לקחת הרבה מאד זמן. באתרי מאמרים חופשיים ניתן לפרסם מאמר מקצועי, הכולל קרדיט וקישור אל אתר הכותב. הכותב מבחינתו מאפשר לבעלי אתרים אחרים לפרסם את המאמר באתרים שלהם, תוך שמירה על שם הכותב והקישורים שפורסמו בו. הרווח לבעלי האתרים הוא בחסכון ביצירת תוכן מקורי משלהם, הרווח לכותב האתר, הוא קבלת קרדיט על יצירתו באתרים רבים וכן קבלת קרדיט מהקישורים שנוצרים משכפול התוכן והקישורים שבו, באתרים שבחרו להשתמש בו. 
פרסום ידיעות לעיתונות באתרי חדשות ופורטלים - פעילות יחסי ציבור הינה מצויינת להגדלת התנועה של גולשים שקוראו את הכתבות באתרי החדשות ורוצים לקבל מידע נוסף אודות הכותב. חובה להוסיף קישור לאתר הכותב בתחתית כל אתר ולבקש מאתרי החדשות להשאיר אותו. מרבית עורכי התוכן מודעים לחשיבות של הקישורים לקידום האתרים ומעוניינים בשיתוף פעולה פורה עם הכותבים ולכן אינם מסירים את הקישורים. הודעה לעיתונים או מאמר מקצועי שנשלח למספר עיתונים יכולה להניב מספר מכובד של קישורים נכנסים לאתר. אם הינך בעל חוש כתיבה טוב כדאי להציע לעיתונים כתבות ומאמרים מקצועיים הקשורים לאקטואליה של תחום העיסוק שלך , ובהוסיף בהם קישור לאתר שלך, באזור הקרדיט לכותב המאמר.
 
החלפת קישורים הדדית עם אתרי אינטרנט דומים - החלפת קישורים עם אתרים אחרים ועם שותפים עסקיים, היא דרך מצויינת להגדיל את כמות הקישורים הנכנסים ואת שיתוף הפעולה בין גופים עסקיים. מומלץ לשים לב שהקישור שמוחלף לא נעשה מאותו העמוד, מאחר ומנועי החיפוש מפחיתים מחשיבותם של קישורים דו-צדדיים.

הוספת כפתורי שיתוף ב Facebook + Twitter - אתרי רשתות חברתיות, יכולים ליצור כמות עצומה של קישורים לתוכן מעניין. למעשה כל מי שבחר לבצע פעולת Share יצר למעש קישור לאתר. אם יש לכם 20 מאמרים ו - 5 חברים שבחרו לבצע שיתוף לכל המאמרים , הרווחתם 100 קישורים חדשים. במונחי אינטרנט מדובר בכמות עצומה, שאחרת היתה לוקחת חודשים להשיג.

פעילות בפורומים ובלוגים - הצעדים הראשונים שנעשו בתחום הוספת הקישורים, היו רישום של משתמשים פיקטיבים שכותבים תגובות לידיעות בפורומים שונים ומנסים להעביר מסרים שיווקיים מוטים לטובת מותגים מסויימים תוך פרסום קישורים לאתרים מסחריים בעלי אינטרס. מנהלי בלוגים ופורמים הפכו עם הזמן בררנים מאד לגבי טיב ההערות שמפורסמות בהם, אולם הם עדין מכבדים כותבי תגובות שמוסיפים מידע מקצועי בעל ערך מוסף, ומוכנים לתת להם קרדיט בצורה של קישורים בתמורה לתכנים שלהם. אם יש פורום או בלוג מוביל בתחום שלכם, כדאי ליצור קשר עם הבעלים המנהל שלו, להציע לו שיתוף פעולה במתן פרשנות על הנאמר בבלוג/פורום , בתמורה להשארת הקישורים לאתר שאתם רוצים לקדם.

קישור בתמורה לשירותים או הנחה מסחרית - מאחר ולמיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל יש קשר הדוק עם כמות הפניות שמתקבלות באתר האינטרנט, הרי שלקישורים נכנסים יש ערך כלכלי שניתן לסחור בו.
הערך הכלכלי שיש לקישור מעמוד אינטרנט נע בין 10$ - 100$ לחודש לקישור מעמוד בהתאם לרלוונטיות של העמוד למילה שרוצים לקדם ולדירוג ה Pagerank שלו. מומלץ לשלב טקטיקה של מתן הנחות מסחריות בתמורה להוספת קישור לאתר של הלקוח לתקופת מינימום של שנה או לתקופה בלתי מוגבלת. עבור הלקוח מדובר בחסכון אמיתי בעלויות השירות שאתם נותנים, ועבורכם מדובר בהשקעה שיכולה להניב תוצאות לאורך זמן.
למנועי חיפוש. להלן מספר עקרונות ועצות המסייעים בכתיבת תוכן שיווקי