אופטימיזציה




שיפור הדירוג במנועי החיפוש , הופך להיות מורכב מיום ליום. מנועי חיפוש הופכים למתוחכמים יותר , ומספר המתחרים גדל מידי יום.

מנהלי אתרים מנסים לשפר את האופטימיזציה של עמודי האתר שלהם על מנת לקבל חשיפה טובה יותר במנועי החיפוש, ולהגדיל את כמות הפניות שמתקבלות מהאתר. 

אופטימיזציה כוללת מספר אלמנטים:
 

1. כותרת העמוד

תג הכותרת של האתר הוא ללא ספק המרכיב החשוב ביותר באופטימיזציה של כל אתר. תג הכותרת צריך להיות קצר יחסית ויחד עם זאת לכלול תיאור תמציתי על מנת לתת מושג כללי על זהות העסק ותחום הפעילות שלו. תג הכותרת הוא הדבר הראשון שמוצג בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. לכן, באופן טבעי הוא מקבל חשיבות גבוהה מאוד באלגוריתם הדירוג. בנוסף כותרת אפקטיבית תגרום לגולשים לבחור דווקא באתר שלך מבין יתר התוצאות בעמוד, במידה והיא תעורר סקרנות ועניין על מנת שהגולש ירצה לברר פרטים נוספים.

דברים שחשוב לכלול הכותרת שלך:

• שם העסק/המותג . חשוב על מנת שהולשים יוכלו לאתר במהירות את המותג המוכר להם.

• מילות מפתח: כאמור כותרת העמוד היא מקום אסטרטגי לשיבוץ במילות מפתח. תג הכותרת מייצג את תמצית התוכן של העמוד , ולכן חשוב לכלול בתמצית התוכן את מילת המפתח העיקרית שמייצגת את העמוד הספציפי. לא מומלץ להשתמש ביותר מ1 -2 מילות מפתח בעמוד.

2. אופטימיזציה של  Meta Tags

תגי מטא , תופסים היום חשיבות פחותה לעומת מה שהיה בעבר, אולם עדין לא מומלץ להתעלם מהם.  תגי המטא של האתר צריכים להכיל תיאור תיאור קצר של האתר תוך במוצרים והשירותים שהעסק מתמחה בהם.

דברים שחשוב לכלול בתיאור תגי המטא:

• ציון נקדות מכירה ופריסה גיאוגרפית ו/או מספר הטלפון של העסק ו/או מחיר אטרקטיבי. תיאור שיש בו ענין שתואם את טעמו של הגולש, ימשוך יותר קליקים.

• מילות מפתח - חשוב לכלול 1-2 ממילות המפתח .
 

3. כותרות H1,H2

הכרחי להדגיש חלקים מסוימים של התוכן בתגיות HTML מסוג H. כותרות מסוג H מקבלות חשיבות גבוהה על ידי מנוע החיפוש, בבואם לנתח את ההקשר בו התוכן באתר עוסק. 


4. קישורים פנימיים

חשוב למטב את הקישורים הפנימיים בין העמודים ,הן על מנת לשפר את הניווט באתר, והן על מנת ללמד את מנועי החיפוש את הההקשר של כל עמוד.שימוש בקישורים שכוללים את את מילת המפתח הרלוונטית שמתארת את התוכן של העמוד , יוצרת משמעות בערת ערך רב עבור מנועי החיפוש.
 

5. אופטימיזציה לתמונות

אם אתר ישנן הרבה תמונות, ניתן להשתמש בהן, ולתת גם להן משמעות עבור מנועי החיפוש. שימוש בתג Alt טקסט, מאפשר להציג טקסט מתאר כאשר העכבר נמצא מעל התמונה בעמוד האינטרנט. הטקסט המתאר צריך להיות משמעותי, אבל קצר. הטקסט המתאר נכלל בקוד האתר ומגביר את האופטימיציה של העמוד למילות המפתח הרלוונטיות.

טיפ אחרון : צפיפות מילות מפתח.

חשוב ליצור חזרה על מילות המפתח , אולם אסור להגזים.מנועי החיפוש נותנים חשיבות לתדירות השימוש ולמיקוד של הטקסט בביטוי ספציפי. אולם חזרה גדולה מידי תגרום לטקסט להיות סתמי וטפל. הצפיפות האופטימלית שמומלצת על ידי מרבית אנשי המקצוע הינה של 4 - 5% .

במסגרת תהליך קידום האתר, אנחנו בודקים את צפיפות מילות המפתח עבור כל עמוד, ומשפרים בהתאם לצורך את קוד האתר.