צעדים

בחירת מילות מפתח 



 

 עסקים רבים מכירים בעובדה כי מנועי החיפוש יכולים למשוך תנועה של לקוחות פוטנציאליים ממוקדים מאוד לאתר שלהם, לעיתים רבות בין אם מתוך יהירות ובין אם מתוך חוסר ידע , בחירת מילות מפתח מתמקדת בביטויים כלליים מידי שבסופו של דבר עולים הרבה כסף ומניבים מעט תוצאות.

1. מחקר ראשוני

- אינטואיציה ומשאלת לב - למרביתנו יש אינטואיציה לגבי הביטוי האידאלי שמאפיין של התחום בו אנחנו פועלים. כחברת קידום אתרים אנחנו נתקלים פעמים רבות במשאלות לב של לקוחות , לקדם ביטוי שכל הפורטלים החזקים של התחום שהם נלחמים עליו, עם תשתית קיימת של אתר קטן בן 5-10 עמודים. כמובן שלא כל המשאלות נועדו להתגשם , אך יחד עם זאת בתהליך המיפוי הראשוני כדאי לאסוף את כל הצירופים האפשרים של ביטויי המפתח, בין אם הם משאלת לב ובין אם האתר כבר מקודם בהם לתוצאה סבירה אך צריך חיזוק נוסף. המיון הסופי של המילים שעליהן יינתן דגש יעשה בהמשך.

- איך מגיעים לאתר היום? - אם יש ברשותך אתר קיים, הצצה במערכת הסטטיסטיקה שלו תחשוף בפניך ביטויים שכבר היום מגיעים דרכם אליך. בשלב הזה מומלץ לאסוף גם אותם ובמידת הצורך נוריד אותם במיון הסופי.

- מה עושים המתחרים - ביקור באתרי מתחרים הוא דרך מצויינת לשאוב רעיונות לבחירת מילות מפתח מוצלחות.  בקר באתרי המתחרים הקיימים שלך ובדוק אילו ביטויים מופיעים בכותרות העמודים ובכותרות הטקסט שלהם. סביר להניח שחלק מהמתחרים שלך ביצעו תהליך דומה , והתרשמות מהמילים שהם מקדמים , יכולה להעשיר את הרשימה שהכנת. 

- לקוחות וספקים קיימים - מומלץ לשאול ולהתייעץ לקוחות קיימים וספקים, באילו שאילתות חיפוש הם עושים שימוש כדי למצוא שירותים כמו שלכם.

מבנה האתר


 

למבנה האתר ישנה השפעה מהותית על היכולת לקדם את האתר במנועי החיפוש.

שלושת עמודי התווך של קידום אתר הם : מבנה, תוכן, וקישורים. יחד עם זאת קיימת הסכמה בקרב מומחי קידום אתרים כי טיפול במבנה האתר הוא הבסיס לכל התהליך. מבנה של אתר אינטרנט מורכב ממספר אלמנטים אשר תלויים אחד על השני. אלה כוללים את האיכות הקוד שבו בנוי כל עמוד, שימוש נכון בתפריטים ובקישורים פנימיים , והטכנולוגיה בה נבנים עמודי האתר.
 

שימוש ב CSS ( גליונות סגנונות מדורגים )

 CSS הינה  שפת סימון נקייה מאוד סמנטי אשר מאפשרת קוד נקי לעמודי אינטרנט, דבר שמקל מאד את הקידום במנועי החיפוש. על ידי הסרת קוד מיותר באתר , משתפר היחס טקסט/קוד, עובדה שמעלה את חשיבות הטקסט בעמוד, ומזרזרת את זמן טעינה העמוד. למעשה, עיצוב ב CSS יכול להביא לירידה של עד 40% בקוד.  

כתובות ידידותיות מנוע חיפוש

אחד הדברים החשובים שמהווים את הבעיה המאכזית של מרבית האתרים היא שימוש שגוי בכתובות ה URL. מערכות ניהול התוכן הישנות (מעל שנתיים), נהגו ליצור קוד URL, המורכב מהמשתים שמרכבים את העמוד בבסיס הנתונים של האתר. כתובות דינמיות אלו שמורכבות מסימנים , אותיות וסימני שאלה ארוכים נסרקות בצורה חלקית על ידי מנועי החיפוש ולעיתים לא נסרקים בכלל.
 

אופטימיזציה




שיפור הדירוג במנועי החיפוש , הופך להיות מורכב מיום ליום. מנועי חיפוש הופכים למתוחכמים יותר , ומספר המתחרים גדל מידי יום.

מנהלי אתרים מנסים לשפר את האופטימיזציה של עמודי האתר שלהם על מנת לקבל חשיפה טובה יותר במנועי החיפוש, ולהגדיל את כמות הפניות שמתקבלות מהאתר. 

אופטימיזציה כוללת מספר אלמנטים:
 

1. כותרת העמוד

תג הכותרת של האתר הוא ללא ספק המרכיב החשוב ביותר באופטימיזציה של כל אתר. תג הכותרת צריך להיות קצר יחסית ויחד עם זאת לכלול תיאור תמציתי על מנת לתת מושג כללי על זהות העסק ותחום הפעילות שלו. תג הכותרת הוא הדבר הראשון שמוצג בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. לכן, באופן טבעי הוא מקבל חשיבות גבוהה מאוד באלגוריתם הדירוג. בנוסף כותרת אפקטיבית תגרום לגולשים לבחור דווקא באתר שלך מבין יתר התוצאות בעמוד, במידה והיא תעורר סקרנות ועניין על מנת שהגולש ירצה לברר פרטים נוספים.

דברים שחשוב לכלול הכותרת שלך:

• שם העסק/המותג . חשוב על מנת שהולשים יוכלו לאתר במהירות את המותג המוכר להם.

• מילות מפתח: כאמור כותרת העמוד היא מקום אסטרטגי לשיבוץ במילות מפתח. תג הכותרת מייצג את תמצית התוכן של העמוד , ולכן חשוב לכלול בתמצית התוכן את מילת המפתח העיקרית שמייצגת את העמוד הספציפי. לא מומלץ להשתמש ביותר מ1 -2 מילות מפתח בעמוד.

תוכן

."התוכן הוא המלך",  בעידן שבו הצלחת אתר נמדדת לפי הדירוג שלו במנועי החיפוש .

הסיבה היא פשוטה למדי : כאשר מנסים לבנות נוכחות באינטרנט, התוכן הוא הדבר שמושך לקוחות ומחזיק את תשומת לבם. זה אחד האמצעים היחידים, אשר יביא לקוחות לאתר האינטרנט שלך ויהפוך אותו לכלי מכירה שאותו מחפשים הן הגולשים והן מנועי החיפוש. לכן אין מקום להתפשר על איכות התוכן באתר. 
 

היתרונות של תוכן איכותי באתר :
 

1. הגדלת משך השהות באתר והקטנת ה Bounce rate - מנועי החיפוש נותנים משקל רב למשך הזמן שהמבקרים שלך נמצאים באתר. ככל שזמן זה ארוך יותר מנועי החיפוש מייחסים לאתר תכונות של עניין ורלוונטיות וממליצים עליו גם לגולשים אחרים. השקעה בתוכן איכותי היא לפיכך מפתח להגדלת משך השהות באתר ותמריץ לביקורים חוזרים.

2.מיתוג ותדמית - כתיבת מאמרים מקצועיים ואיכותיים מציגה את כותבם כמומחה. לפיכך השקעה בתוכן איכותי תסייע להגדיל את אמינות האתר ולהעלות את הסבירות המבקר יהפוך ללקוח.

 בניית קישורים



אתרי אינטרנט של צריכים קישורים על מנת להגדיל את הקרדיט שהם מקבלים ממנועי חיפוש. תהליך בניית קישורים שמחזק את הקשר שבין האתר לאתרים אחרים בעלי תוכן דומה יכול לשפר מאד את הדירוג שלו בגוגל ולסייע לחברה להתחיל לקבל יותר תנועה ממוקדת דרך מילות המפתח החשובות.

קיימות טכניקות רבות לבניית קישורים נכנסים לאתר, ההבדלים בינהם הם בדרך כלל באיכות הקרדיט שמתקבל מהם, והמהירות שבה הם הופכים להיות אפקטיביים.

הוספת מאמרים לאתרי מאמרים חופשים - הצעת מאמרים לאתרי מאמרים חופשיים, היא דרך מצויינת להשיג קישורים ממקורות מגוונים לאתר, יחד עם זאת האפקטיביות של מהלך זה יכולה לקחת הרבה מאד זמן. באתרי מאמרים חופשיים ניתן לפרסם מאמר מקצועי, הכולל קרדיט וקישור אל אתר הכותב. הכותב מבחינתו מאפשר לבעלי אתרים אחרים לפרסם את המאמר באתרים שלהם, תוך שמירה על שם הכותב והקישורים שפורסמו בו. הרווח לבעלי האתרים הוא בחסכון ביצירת תוכן מקורי משלהם, הרווח לכותב האתר, הוא קבלת קרדיט על יצירתו באתרים רבים וכן קבלת קרדיט מהקישורים שנוצרים משכפול התוכן והקישורים שבו, באתרים שבחרו להשתמש בו. 

ניתוח תוצאות




מקצוע קידום האתרים הינו יחסית חדש בעולם העסקים המודרני. מרבית בעלי העסקים אינם בקיאים בכל הטכניקות והפעילויות שנדרשות לקידום אתרים, אולם יחד עם זה יש צורך בקביעת יעדים למדידת אפקטיביות פעולת קידום האתרים ומדידת יחס עלות תועלת הנובעת ממנה.

מדידת הגדלת התנועה לאתר והגדלת המכירות / פניות ליצירת קשר

לכאורה מדובר במדדים מאד ברורים שעומדים בראש סדר העדיפויות של פעילות קידום האתרים.

יחד עם זאת מדובר בנושא מאתגר - שכן כמות הפניות לאתר יכולה להשתנות כתוצאה ממספר גורמים שאינם בהכרח הדירוג בתוצאות החיפוש. הדוגמא הפשוטה היא שינוי במונטין החברה / השקת מוצר חדש/שירות לקוי למוצרים חדשים/כניסת מתחרה חדש ואגרסיבי, יכולים לשנות את כמות הפניות דרך האתר ללא קשר למיקום ולמספר הגולשים שנכנסו לאתר. כלומר שינוי בהיקף הפניות הוא פונקציה מורכבת יותר שמושפעת לא רק מפעילות קידום האתרים.

דיווח ללקוח

 

 

פעילות שיווק באינטרנט וקידום אתרים בפרט, דורשים השקעות חודשיות לא מבוטלות. מדידה ודיווח חודשיים של אפקטיביות הפעילות להגדלת היקף התנועה לאתר וכתוצאה מכך הגדלת הפניות מלקוחות פוטנציאלים שהתקבלו במהלך החודש, הינם קריטים לבחינת ההחזר על ההשקעה (ROI) .

אנחנו מבינים את חשיבות הדיווח על מנת לשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלנו, ועל כן מתזמנים שיחות שבועיות וכן דוח חודשי מקיף.

dreamview-seo.co.il

צרו קשר

משכית 22, הרצליה פיתוח

09-9514276

09-9514025

info@dreamview.co.il

אודות

Dreamview הינה בעלת ניסיון של מעל 5 שנים בתחום בנייה וקידום אתרים.
בראיה שלנו קידום אתרים הוא מכלול של שירותים שראשיתו בהבנה טובה יותר של החברה ,יתרונותיה וקהל לקוחותיה.
מטרתו העיקרית של תהליך קידום אתרים היא הגדלה מתמדת של כניסת גולשים שמחפשים מידע ושירותים אודות מוצרים ושירותים שהחברה שלך מספקת.