מאמרים

 
מחקר שנערך על ידי חברת פורסטר ל- 2011-2016 חוזה ש 26% מסך הוצאת הפרסום הגלובלית תופנה לשיווק באינטרנט ותגיע לסה"כ 77 מיליארד דולר עד 2016 , מתוכם 33 מיליארד יופנו לפרסום וקידום במנועי חיפוש.
 
לא מעט תגובות נכתבו בייחס לתחזית הנ"ל עם התייחסות ספציפית לגוגל, אך אין ספק שבעתיד הקרוב לא ניתן יהיה להפריד בין ההוצאות לפרסום במנועי חיפוש ובין ההוצאות לפעילות שיווק ברשתות חברתיות..
 
אין ספק שגוגל שינתה את הדרך בה אנשים מחפשים וצורכים אינפורמציה. השינויים בגוגל בשנים האחרונות כמו Caffeine ועדכוני Google Panda מתעסקים בעיקר בתוכן ובנושאי רלוונטיות. השינויים של גוגל ב- SSL מניעים הרבה מומחי קידום אתרים לשנות ולהתאים את האופן בו הם עובדים עם פוקוס מחודש על תוכן איכותי, איתותי מדיה חברתית וטכנולוגיה.
 במקביל, הסגירה של Yahoo Site Explorer והצמצום ההדרגתי במספר הכלים החופשיים, האמינים והרלוונטיים של מנועי החיפוש הובילה זה עתה לגידול במספר המתחרים בשוק הטכנולוגי של קידום אתרים.
כל מי שהיה מעורב בעולם קידום האתרים במשך יותר משנה או שנתיים יכול לספר לכם איך גוגל פנדה וגוגל פינגווין השפיעו על המפתחים, שקיבלו אותם בלהט רב. אבל יחד עם כל השינויים, הקשיים והבלבול, ישנו לפחות דבר אחד שנותר יציב ושאפשר לסמוך עליו בתחום התובעני הזה : מי שעובד קשה כדי לפתח תוכן מצוין מתוגמל, ומי שעושה כמיטב יכולתו כדי לתחמן את המערכת ולהרוויח מהפריצות הזמניות באלגוריתם, מוענש ונדחק החוצה.

היסטוריה קצרה של תחום קידום האתרים 
העבודה של אנשי קידום אתרים הגונים בעידן של בלוגים בתשלום, תוכנות אוטומטיות ליצירת מאמרים, וטריקים אחרים לא הייתה פשוטה . לפני עידן העדכונים האחרונים של גוגל, קידום אתרים היה עניין של כמות. יותר קישורים ויותר תוכן ללא קשר האיכות שלהם יכלו להביא לתוצאת דירוג טובה יותר. אפשר להגיד שהמשחק הזה נגמר. גוגל עבדה קשה מאד בשנים האחרונות כדי לשנות את חוקי המשחק ולתת לתוכן איכותי את המקום הראוי לו. האמת הפשוטה היא שכשגוגל יישמה את פינגווין ואת פנדה, אימפריות אינטרנט מסיביות נמחקו בן לילה. אנשי השיווק באינטרנט שניסו לתחמן או לנצל את המערכת ראו איך דירוג העמוד שלהם צולל, בעוד אלו שהיה להם תוכן מהשורה הראשונה גברו עליהם במהירות. 

5 מגמות ברורות שתשפענה על עתיד קידום האתרים בגוגל
 
 כמובן, לאף אחד אין כדור בדולח שיכול לנבא מה מנועי החיפוש יעשו או לא יעשו בעתיד. יחד עם זאת ניתן לעקוב אחרי מהפעילויות שלהם לאורך השנים האחרונות ולזהות את המגמות שדי צפוי שימשיכו הלאה, וזה נושא המאמר הבא – 5 עובדות ברורות בקשר לעתיד של קידום אתרים שאנו מאמינים כי ישפיעו בצורה רבה על אילו אתרים יצליחו בטווח הארוך.

1.  התוכן הוא החשוב מכולם
כאשר עדכוני האלגוריתם של Google Panda יצאו לפועל לראשונה, הרבה אנשים זעקו חמאס. אחרי הכל, אם המטרה של השינויים הייתה לנקות את דף תוצאות החיפוש ע"י שחרור מנועי החיפוש מתוכן ספאמי שנמצא באתרי חווה, אז מדוע נראה כי כל כך הרבה אתרים באיכות נמוכה קפצו ותפסו את מקומם?

כל עוד אפשר לראות בזה אינדיקציה שפשוט לא חשוב לספק תוכן ברמה גבוהה, אנשי שוק חכמים יודעים שהתוכן כעת וגם תמיד יהיה הדבר הכי חשוב למנועי החיפוש. ההסבר לכך הוא בכך שהמטרה העיקרית של מנועי החיפוש היא להרוויח כסף, והם לא יכולים לעשות זאת אם אנשים נמנעים משירותיהם בגלל שתוצאותיהם נתפסות כבעלות איכות נמוכה. מהסיבה הזאת, מנועי חיפוש תמיד יהיו מוכוונים לתהליך של זיקוק האלגוריתמים שלהם כדי לספק את התוצאות הטובות ביותר. ועוד משהו חשוב – תוכן ספאמי באיכות נמוכה לעולם לא הולך להיות מועדף על פני תוכן ממחבר מוכר וכתוב כהלכה בקרב על איזה טקסט יהיה מוצג בדף תוצאות החיפוש.

אז כל עוד גוגל ושאר מנועי החיפוש עדיין לא לגמרי פיענחו את הצופן של איך לשרש את אתרי הספאם מדפי תוצאות החיפוש, תהיו רגועים ובטוחים שהם עובדים על כך במלוא המרץ. וכאשר היום הזה יבוא יהיו אלה בעלי האתרים שיהיו ממוקדים לסיפוק תוכן טוב ובאיכות גבוהה שיצליח בטווח הארוך.

קידום אתרים בגוגל הינו תחום דינמי מאד. גוגל נוהגת לשנות כל הזמן את המשקל שהיא נותנת לגורמים השונים שמשפיעים על דירוג האתר , ויחד עם זאת העקרונות שלפיהן היא פועלת, הם יחסית ברורים. להלן רשימת הגורמים שכדאי לתת להם דגש:
 

תג שם העמוד

תג שם העמוד ( title ) הוא אחד מקומות החשובים ביותר לקידום אתר בגוגל. תג זה צריך להיות ספציפי וייחודי לכל עמוד באתר וכן להכיל את מילת המפתח הספציפיית שמיוצגת באותו עמוד.
 

תגיות H לכותרות טקסט

השימוש והאפרטיביות של תגי H1 ו-H2 כתגי כותרות שמנועי החיפוש מייחסים להם עניין , הוא נושא חדש יחסית בתחום קידום האתרים. הרציונל שעומד מאחרי תגים אלו הוא להדגיש כותרות בולטות שהן חלק מהטקסט שיש בעמוד. לאור העובדה שכותרות הן "הצהרה" שמכילה את תמצית התוכן מתחתיה, מנועי החיפוש מייחסים לה חשיבות ולכן התוכן שהיא מכילה מקרין על כל הנושא בו העמוד יעסוק.

הפרסום במנועי החיפוש צובר תאוצה בשנים האחרונות. הקמת גוגל ישראל ותחילת עבודתה מול מפרסמים ומשרדי פרסום היתה יריית הפתיחה להרחבת שוק, אשר עד אז כמעט שלא היה פעיל בישראל. האם פרסום וקידום במנועי חיפוש היא פעילות שיווקית שכדאית לכל עסק?

מקרב 200 חברי איגוד המפרסמים (מנכ"לים וסמנכ"לים של המפרסמות הגדולות והבינוניות במשק) ענו רק 44% כי החברה החלה לפרסם עצמה במנועי חיפוש. 56% אינם מפרסמים את עצמם באתרים אלה, כך שמקור הצמיחה של התחום עוד רחוק ממיצוי. הסקר נערך על ידי מכון המחקר מידע שיווקי, סי.איי, בהנהלת נעם רז ומרב שפירא.

תוכניות הצמיחה של תחום קידום האתרים בשוק הישראלי, כמו בעולם, אינן מתבססות בהכרח על החברות הגדולות והבינוניות במשק. עיקר הגידול בתחום צפוי להגיע דווקא מהחברות הקטנות, שאינן מנהלות תקציבי פרסום גדולים. זאת משום שהפרסום במנועי חיפוש נחשב זול יחסית והתשלום עליו מתבסס על מספר הפעמים שהגולשים לוחצים על הקישור של המפרסם.

רק 32% מהמפרסמים אמרו כי חל גידול בהשקעה של חברתם בפרסום במנועי חיפוש באינטרנט בשנה האחרונה. הגידול נע בין שיעור קטן יחסית של 10%, לגידול משמעותי של 50% ויותר.
 
מנועי החיפוש המתקדמים של היום, מבצעים סריקה עצמאית של התוכן באתר ונותנים ציון לאיכות המידע המופיע בו. זה יתרונו של מנוע החיפוש וזו המגבלה שצריך לתת עליה את הדעת. כדי להיות ראשון בגוגל שם המשחק הוא - רלוונטיות.

מנוע החיפוש נחשב טוב בהתאם לתוצאות החיפוש שהוא מספק. נקודת המוצא של אלגוריתם מנוע החיפוש היא הצורך לספק למחפש המידע את התוצאות הרלוונטיות ביותר כבר מהעמוד הראשון לפי סדר יורד. לפיכך הדרך היחידה להופיע במיקום גבוה במנועי חיפוש היא לבנות אתר בעל רלוונטיות גבוהה ככל האפשר.

איך עושים את זה :

1.עדכניות המידע – מנועי החיפוש עוקבים אחר שינויים שנעשים באתרי האינטרנט. אתר אינטרנט שיש בו מידע המתעדכן לעיתים קרובות, יזכה לציון גבוה במדד הרלוונטיות, לעומת אתר בעל רמת עדכניות נמוכה. כמובן שפרסום מוצרים ושירותים חדשים היא פעולה חשובה בכל מקרה לקידום העסק, אולם כדאי גם לכלול באתר חלק של חדשות שבו יפורסמו ידיעות על פעילויות שונות של החברה וכן ידיעות מתוך הענף בו היא פועלת הן בארץ והן בעולם/

קידום אתרים היא הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר בעולם הפרסום המודרני למשוך מבקרים לאתר אינטרנט. 
ברוב המקרים לוקח קצת זמן עד שמתחילים לראות שיפור בתוצאות הדירוג של האתר, אבל מרגע שהן הושגו, ניתן לשמור אותם ללא מאמץ לאורך  רב. קידום אתרים היא דרך שיווק נהדרת עבור  עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להשיג יתרון על פני מתחרים שגדולים מהם. עסקים קטנים ובינוניים לא יוכלו לעמוד בתקציבים הנדרשים לפרסום בטלוויזיה, אבל בהחלט יכולים לעמוד בתקציבי קידום אתר שיעמידו אותם במיקומים גבוהים יותר מאשר המתחרים הגדולים שלהם.

השינוי הגדול שהביאו מנועי החיפוש לעומת אמצעי הפרסום המסורתיים , הוא בעיקר בהעברת היוזמה לידים של הלקוח. הלקוח מחפש והלקוח מחליט למי לפנות. לקוח שמבצע חיפוש נמצא ככל הנראה בשלב בשלות כלשהו להתקשר בהסכם מסחרי עם ספק מסוים. קידום אתרים מגדיל את ההסתברות שהחברה שלך תיכנס לפוקוס של החברות שהלקוח יפנה אליהן.  אפשרות זו אינה קיימת בשום צורה של פרסום אלטרנטיבי שודגלת ב"דחיפה" של המודעה באמצעות רכישת מדיה רחבה ככל האפשר כדי להגיע באקראי ללקוחות מסויימים שצריכים את השירות או המוצר.

היתרונות העיקריים של קידום אתרים :

1. עלות הפרסום המשתלמת ביותר -
תוכנית קידום אתרים אגרסיבית לחברה ביננונית יכולה לעלות כ-1000$ בחודש, ולהניב כניסה של 2000-3000 גולשים חדשים בחודש. שיעור המרה סביר הוא 1%- 2% . כלומר מדובר בעלות של 20-30 פניות של לקוחות חדשים בחודש או כ 30$ לפניה מלקוח פוטנציאלי. אם נשווה זאת לעלויות פרסום בתערוכות או דיוור ישיר כל מדיה אחרת, מדובר בהחזר ההוצאות המשתלם ביותר בעולם הפרסום.

אחת האסטרטגיות המקובלות לניתוח אסטרטגיה עסקית הינה - מודל הצמיחה של אנסוף. כדי להציג אלטרנטיבה אסטרטגיות הצמיחה של החברה, הציג איגור אנסוף מטריצה ​​בת 4 תאים שמייצגת אסטרטגיות שונות עבור מוצרים קיימים/חדשים ומתאימה אותם לשווקים קיימים/חדשים.  

המודל של אנסוף מציע למעשה ארבע אסטרטגיות צמיחה שונים:

1.אסטרטגיית חדירה לשוק - אסטרגטיית צמיחה מומלצת למוצר קיים בשוק קיים - על ידי הגדלת פלח השוק שלה בקרב המגזרים הנוכחיים שלה בשוק.
2.אסטרטגיה של פיתוח שוק- אסטרגטיית צמיחה מומלצת למוצר קיים בשוק חדש -  על ידי התאמת המוצרים הקיימים שלה לפלחי שוק חדשים.
3.אסטרטגיה של פיתוח מוצר - אסטרגטיית צמיחה מומלצת למוצר חדש בשוק קיים - על ידי פיתוח מוצרים חדשים לפלחי השוק הקיימים שלה.
4.אסטרטגיה של גיוון - אסטרגטיית צמיחה מומלצת למוצר חדש בשוק חדש - על ידי על ידי פעילות עסקית חדשה ושונה בשוק שונה מזה שהחברה היתה פעילה בו עד כה.

 


למי מאיתנו אין תחביב של צפיה כמעט אובססיבית בכמות הכניסות היומית לאתר שלנו. כמו כל משקיע בורסה מתחיל, מצב הרוח שלנו מושפע אם כמות הכניסות "עלתה" או "ירדה" . כמות הכניסות היא אמנם מדד משמעותי בתחום קידום אתרים אולם כדאי לרדת גם לרזולוציות ספציפיות יותר.


מהם הביטויים שמביאים למספר הכניסות הרב ביותר ?
מחקר מונחי החיפוש שדרכם מגיעים גולשים דרך מנועי החיפוש , יכול ללמד על הביטויים שכבר מקודמים במנועי החיפוש וכן על סוג הלקוחות שמגיעים לאתר. אם מרבית הביקורים מגיעים דרך חיפוש שם החברה או שמות המותגים שלה הרי שמדובר במצב בו המוניטין של החברה הוא מצויין ולכן אנשים מזהים את שם החברה ואת המותג שלה עם מה שהם רוצים לקנות או שהאתר אינו מקודם היטב בביטויים אחרים .

שוק האינטרנט צומח במהירות, וצפוי להמשיך לצמוח גם בשנת 2011. למנוע החיפוש של גוגל יש תרומה עצומה בגידול העקבי של תחום השיווק באינטרנט. מעקב אחרי צורות חיפוש של גולשים באתרים רבים מעלה מספר מגמות מעניינות בנוגע לצורות החיפוש הנפוצות של גולשים ברשת. הבנת מגמות אלו למי שמשקיע בקידום אתרים לשפר את איכות התנועה המתקבלת מפעילות השיווק באינטרנט.

מגמה 1 - למרות הגלובליות החיפוש הוא לוקאלי
מחקר שנעשה בארה"ב מצביע על כך ש 43% מכלל משתמשי מנועי החיפוש מחפשים אתרים בעלי ייחוס גיאורפי מקומי כדי לקנות משהו . 54% מהמשתמשים מחפשים מספרי טלפונים של עסקים מקומיים במועי החיפוש . מגמה זו צריכה להדאיג אולי את חברות המדריכים המסווגים, אולם מעבר לכך ברור שמומלץ להתחיל ולקדם ביטויים הכוללים גם מיקום גיאוגרפי של נותן השירות. "קוסמטיקאית בשרון", "רופא שיניים בת"א בשעות הערב", הם דוגמאות שממחישות את הכוונה. 
 
מגמה 2 - שימוש ברשתות חברתיות 
לאתרי הרשתות החברתיות כמו Facebook, Twitter תהיה השפעה ניכרת על תוצאות מנוע החיפוש בשנת 2011. הפופולאריות שנוצרת ממספר "ציוצים" גבוה מייצרת אלפי קישורים נכנסים חדשים לאתר שלך , ולכן מדיה חברתית תשפיע מאד על שיפור הדירוג של האתרים.

הבלוגים הינם כלי קידום אתרים מספר 1!

מחקר שנעשה לאחרונה מצא כי בלמעלה מ - 85% ביטויי החיפוש שנבדקו , נמצאו תוצאות חיפוש שמקורם בבלוג שעוסק בתחום הפעילות הרלוונטי. הסיבה העיקרית לכך, היא שאותנטיות ועושר המידע המצויים במרבית הבלוגים הופכים אותם למרכז מידע רלוונטי , שמתאים בדיוק לקריטריונים לפיהם מנועי החיפוש נותנים ציוני איכות גבוהים לאתרים ולפיכך מדרגים אותם גבוה.

מהו בלוג? 
הבלוג הוא אזור תוכן, שבו הכותב משתף את הגולשים ברעיונות שלו. בלוג הוא למעשה הביטוי המודרני של יומן אישי, רק שהמטרה היא לא כתיבה למגירה, אלה להיפך - לחשוף את הרעיונות שלך לציבור, ובמידה רבה אפילו לגרות את הגולשים לכתוב תגובות חזרה. כל אדם צובר מידע שמקורו מניסיונו והשכלתו, שעשוי לעניין גולשים רבים ברחבי האינטרנט. הסרט הנהדר של ג'ולי וג'וליה שמציג את הבדלים בין ספרי הבישול המוקפדים של פעם לבין כתיבה בבלוג על בישול - מציג את תמצית העניין. היכולת של הגולשים להגיב ולהוסיף מידע נוסף על דברי הכותב הנאמר בבלוג היא שהופכת את הביקור בבלוג לחוויה. תנועת הגולשים , והתגובות שהם מוסיפים מגדילים את נפח המידע שבו ובסופו של דבר הופכת אותו למרכז תוכן שגם מנועי החיפוש נותנים לו את הכבוד הראוי.

איך לקדם אתר מסחר אלקטרוני?
אתרי מסחר אלקטרוני רבים לא זוכים לאהדה רבה בקרב מנועי החיפוש. הסיבה העיקרית היא שבמרבית החנויות המקוונות אין כמעט תוכן שימושי, למעט מפרט טכני יבש, שם יצרן ומחיר , שחוזרים על עצמם גם באתרים אחרים שמוכרים מוצרים זהים/דומים. . מאמר זה יעסוק במספר המלצות שישפרו את נגישות האתר למנועי החיפוש ישפרו את הנראות שלו בעיניהם.

הקדמה - מהו קידום אתרים ?
קידום אתרים במנועי חיפוש הינו תהליך שנועד לשפר בהתמדה את דירוג אתר האינטרנט בתוצאות ה"טבעיות" שמתקבלות בחיפוש ביטויי מפתח רלוונטיים.
ככל שהדירוג של האתר גבוה יותר, כך יגדל היקף התנועה של לקוחות פוטנציאלים לאתר. הרציונאל לפיו מנועי מדרגים אתר, מסתמך על אלגוריתם שמטרתו ללמוד את את התוכן הקיים באתר, וכן עפ"י מדדי קרדיט כגון ותק , הפופולאריות של האתר בקרב הגולשים ובקרב אתרים נוספים העוסקים בתחום וכן הקרבה גיאורפית של השרת עליו מאוחסן האתר לגולש,.


השינויים האחרונים באלגוריתם של גוגל גרמו לתזזית בתעשיית קידום האתרים. חלק מהשחקנים בתחום טוענים שאסטרטגיות בניית הקישורים המסורתיות כבר לא ממש אפקטיביות, בעיקר אחרי עדכון פנגווין שגרם לרבות משיטות הקידום המסורתיות לעבור מהעולם. עדכוני הגרסא האחרונים של גוגל מנסים להכריח את מקדמי האתרים "להיות טבעיים" בכל מה שהם עושים כדי לשפר את נראות האתר שלהם בתוצאות החיפוש שלה.

האם זה אומר שבניית הקישורים מתה?
בכלל לא. הקישורים הם עדיין הגורם החשוב ביותר באלגוריתם הדירוג. אבל הטקטיקות הישנות לבניית קישורים כבר אינן יעילות (ולמעשה יכולות להזיק לדירוג), בעוד טקטיקות בניית הקישורים החדשות עובדות רק כאשר הקישור מגיע מאתר "אמיתי" ומתוך תוכן בעל ערך. אם בעבר מקדמי אתרים היו נוהגים להחליף קישורים ובאתרים רבים היה ניתן למצוא קבוצת לינקים בתחתית האתר ללא קשר לתחום הפעילות של האתר – הרי שמשחק הזה נגמר.

ההתמחות בקידום אתרים היא מקצוע חדש יחסית בעולם העסקים המודרני. מרבית בעלי העסקים אינם בקיאים בכל הטכניקות והפעילויות שנדרשות לקידום אתרים, אולם יחד עם זה יש צורך בקביעת יעדים למדידת אפקטיביות פעולת קידום האתרים ומדידת יחס עלות תועלת הנובעת ממנה.

מדידת הגדלת התנועה לאתר והגדלת המכירות / פניות ליצירת קשר
לכאורה מדובר במדדים מאד ברורים שעומדים בראש סדר העדיפויות של פעילות קידום האתרים.
יחד עם זאת מדובר בנושא מאתגר - שכן כמות הפניות לאתר יכולה להשתנות כתוצאה ממספר גורמים שאינם בהכרח הדירוג בתוצאות החיפוש. הדוגמא הפשוטה היא שינוי במונטין החברה / השקת מוצר חדש/שירות לקוי למוצרים חדשים/כניסת מתחרה חדש ואגרסיבי, יכולים לשנות את כמות הפניות דרך האתר ללא קשר למיקום ולמספר הגולשים שנכנסו לאתר. כלומר שינוי בהיקף הפניות הוא פונקציה מורכבת יותר שמושפעת לא רק מפעילות קידום האתרים.

תהליך קידום אתרים הינו בעיקר תהליך טכני שנועד לענות על ה"ציפיות" של מנועי החיפוש מאתר אינטרנט מבחינת עמידה בסטנדרטים של כתיבת קוד נכונה, ואזכורים חוזרים של ביטויי המפתח במקומות המתאימים. יחד עם זאת מדובר בתהליך שדורש מקצוענות ובקרה תהליכית ויצירתיות לצורך הגדלה מתמדת של הפעילות העסקית שמגיעה דרך האינטרנט.

אחת הבעיות בתחום קידום אתרים היא שמרבית החברות מציגות את השירות כ"קופסא שחורה" ולפיכך קשה לבעלי עסקים להעריך את איכות השירות שהם עומדים לקבל ופעמים רבות הם יעדיפו את השירות הזול. במקרה של קידום אתרים המחיר הזול יכול לעלות ביוקר. אין ספק שישנם ספקים שמעוניינים להיות תחרותיים ולמשוך לקוחות . יחד עם זאת תהליך קידום אתרים איכותי מחייב מינימום של 20 - 15שעות חודשיות לכל אתר לצורך הפקת תוכן חדש, אופטמיזציה נמשכת של הקוד, מחקר מילים מתמשך ומציאת צירופי מילים נוספים, ועוד. לכן קשה לצפות להרבה מקידום אתרים בבתקציב נמוך. האפשרויות הן בין שלא יקרה הרבה בתופוקת ההסכם או ש2-3 ביטויים בעלי חשיבות נמוכה ייקודמו, או שהספק משתמש בשיטות פסולות לקידום האתר.

אחת העובדות הברורות לכל מי שרוצה  להפוך את האתר שלו ליותר פופולארי ולהגדיל את תנועת הגולשים שמגיעה אליו , מגיע למסקנה שנחוצה לו תוכנית קידום אתרים . תהליך קידום במנועי חיפוש משתפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש של ביטויי מפתח נבחרים . להלן פרוט היתרונות העיקריים שהופכים את תהליך קידום האתרים להכרחי בכל אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

חשיפה מוגברת באינטרנט
אחד היתרונות החשובים של תהליך קידום אתרים הוא להגדיל בצורה מובהקת את היקף תנועת הגולשים שנחשפת לאתר ולמוצריו והשירותים שהוא מציע. הגדלת היקף החשיפות מושגת כאשר האתר מופיע ב-10 התוצאות הראשונות (עמוד ראשון) בתוצאות החיפוש של הגולשים. מרבית הגולשים אינם ממשיכים לחפש מידע מעבר לעמוד הראשון ולכן שיפור דירוג האתר לעמוד הראשון משמעותו הגדלת הסיכוי לחשיפה ע"י גולשים שמתעניינים בתחום הפעילות שלך.

עלות תועלת
יש הרבה גישות למשוך גולשים לאתר. בין אם מדובר בפרסום מודעות בבאנרים ובין אם מדובר בפרסום באמצעות -Google AdWords ותשלום עבור כל קליק, מדובר בתוכניות שהאפקטיביות שלהן היא לטווח מידי. קידום אתרים בתוצאות ה"טבעיות" של מנועי החיפוש , מייצר אפקט ארוך טווח שמוזיל לאורך זמן את עלות "משיכת" התנועה לאתר. התוצאה של קידום אתרים יכולה להניב פירות במשך חודשים רבים ולעיתים אף שנים ולאורך זמן היא המשתלמת ביותר מבין שיטות הפרסום באינטרנט.

תקציבי קידום אתרים והשיווק באינטרנט הם כיום מעל ל - 50% מתקציבי השיווק הכוללים במרבית העסקים קטנים. שיעור זה צפוי לגדול בתקופות הקרובות. מגמה זו קיימת גם בחברות הגדולות בהן צומח במהירות תקציב השיווק באינטרנט על חשבון טלוויזיה ועיתונות. על מנת למקסם את ההשקעה בשיווק באינטרנט להלם מספר עקרונות מנחים :

דירוג, דירוג, דירוג- בדיוק כמו שבעולם ה"אמיתי" גיאורפיה היא ממרכיבי ההצלחה העיקריים של העסק, כך גם בסביבה הוירטואלית, דירוג בתוצאות חיפוש היא המדד הקובע את מידת ה"נראות" של העסק. למעשה זו התחלתה של הבעיה הגדולה של השיווק המקוון, באילו ביטויים כדאי לפרסם, ומה עושים כשהתקציב לקליק הולך ומתייקר עם הזמן?

ובכן במלחמה, כמו במלחמה, אי אפשר לנצח בכל החזיתות, והכלל היחיד שצריך להנחות את מנהל השיווק הוא יעילות מקסימלית של תקציב הפרסום.

האם מיקרוסופט יכולה להצליח בתחרות כנגד גוגל?

ההשקה של  BING  ביוני הייתה המילה האחרונה של מיקרוסופט במאבק לחלוקת השוק כנגד גוגל. אולם, האם זה עובד? עפ"י דו"ח חדש מחברת  " SEARCHIGNITE "  - התשובה :  עדיין לא. 
לבינג בינתיים יש נתח קטן של כ - 6% בעוגת הפרסום של PPC בארה"ב , ברבע השני של 2009, כך גילה המחקר. למעשה, נתח זה היה בידי מיקרוסופט גם בימי מנוע החיפוש של MSN. 

חלקה של  YAHOO בעוגת הפרסום באמצעות מודעות טקסטואליות (PPC) , הינה כ -  17% , כך שגוגל נשארת המובילה בשוק הפרסום מבוסס מנועי חיפוש , עם 77% מההכנסות. נתונים אלו דומים לנתונים של חברות מחקר אחרות שעוקבות אחר מספרים אלו. " EFFICIENT FRONTIER " מציב את החלוקה של גוגל בהוצאות פרסומות כ- 75% יאהו 20.5% ומיקרוסופט כ- 4.5%. 
כמובן שהשאלה המתבקשת ביותר, מה היה קורה אם מיקרוסופט הייתה אכן רוכשת את יאהו בשנת 2008 ? אולי, שיתוף הפעולה היה לטובת שניהם.

בעוד שגוגל ממשיכה לשלוט  בהיקפי ההכנסות,  בינג מנסה להציע חווית גלישה קצת שונה מגוגל. 

התחרות הגוברת בתחום הפרסום באינטרנט והעלות הגבוהה הכרוכה בכך, אינה מתאימה לחברות קטנות בעלות משאבי שיווק מוגבלים. יחד עם זאת אף חברה לא יכולה להתעלם מהיתרון הטמון בקידום אתרים במנועי חיפוש - היכולת למקד את מאמצי השיווק בקהל יעד שמתעניין בזמן אמת במידע בנושא מוצרים ושירותים דומים למה שהחברה שלך מציעה.

האתגר הקיים בצורת שיווק שכזו הינו בהשקעה הנדרשת על מנת לקדם אתר בביטוי מפתח בעל נפח תנועה גדולה, שכן התחרות על ביטויים אלו הופכת קשה מיום ליום. האלטרנטיבה האינטרנטית הקיימת לחברות קטנות דומה למה שמכונה ע"י מומחי שיווק:  שיווק גרילה -  התמקדות בפלחי שוק שאינם מוגנים כראוי ע"י החברות הגדולות.  בעולם האינטרנט אסטרטגיה זו מכונה  - "אסטרטגיית הזנב הארוך".

הזנב הארוך הוא ביטויי מתחום המתימטיקה והסטטיסטיקה , שנועד לתאר העדפות "כלכליות" ובמקרה של עולם מנועי חיפוש - העדפות שימוש בביטויים חיפוש בעלי פופולריות נמוכה. התיאוריה המתימטית אומרת שמעל 80% מהגולשים שמגיעים לאתר מגיעים אליו תוך שימוש באמצעות ביטויים "מורכבים" שתדירות השימוש בהם נמוכה. לדוגמא : לאתר העוסק בתחום התיירות - 20% מגולשים, יתחילו את החיפוש שלהם בביטוי כגון "חופשה", "חופשה בישראל", "בית מלון" , ואילו הרוב הגדול של 80% ישתמשו בביטויים שתדירות השימוש בהם נמוכה, אולם היא מתאימה לצרכיהם האישיים, כגון : "חופשה בגליל עם ילדים וארוחת בוקר", נופש זוגי 20 באפריל - 22 באפריל"..וכו.

תהליך קידום אתרים באינטרנט כולל מספר מרכיבים שמטרתם לשפר את ה"נראות" של אתר האינטרנט, בעיני מנועי החיפוש, להדגיש ולחדד את ביטויי המפתח בהם עוסק כל דף, ולהגדיל בהדרגה את מדדי האמינות והקרדיט שמנוע החיפוש מייחס לאתר.

ניתוח אתרים 
לפני שמתחילים , יש צורך בניתוח מבנה האתר כפי שמנועי החיפוש רואים אותו. קיומם של תפריט קריא (שאינו תמונות ו/או פלאש), הוספת מפת אתר ותיקון קישורים שבורים, הינם השלב הראשון בשיפור יכולת הקריאה וההבנה של מבנה האתר ע"י מנועי החיפוש. מומלץ מאד לבדוק תאימות לסטנדרט W3C. במידה וקיימות שגיאות ייתכן ומנועי החיפוש לא מצליחים לסרוק את האתר  , למרות שהוא מוצג לכאורה כראוי בדפדפן. 
 
לאפיין יעדים עסקיים 
בדיוק כמו שנהוג בעולם השיווק, לפני שמתחילים מהלך של קמפיין שיווקי יש צורך בניתוח שוק המטרה והבלטת היתרונות של החברה לעומת המתחרים. בשדה המערכה האינטרנטי יתרונות ויעדים אלו מתורגמים לרשימת ביטויי מפתח שמטרתם לקלוע לטעמי החיפוש של הגולשים. לדוגמא, אתר העוסק באופנת נשים, עשוי לשקול לקדם ביטויים כגון "אופנת נשים", "אופנת נשים סוף עונה", "אופנת נשים במבצע" , "אופנת נשים יוקרתית", וכו. 

dreamview-seo.co.il

צרו קשר

משכית 22, הרצליה פיתוח

09-9514276

09-9514025

info@dreamview.co.il

אודות

Dreamview הינה בעלת ניסיון של מעל 5 שנים בתחום בנייה וקידום אתרים.
בראיה שלנו קידום אתרים הוא מכלול של שירותים שראשיתו בהבנה טובה יותר של החברה ,יתרונותיה וקהל לקוחותיה.
מטרתו העיקרית של תהליך קידום אתרים היא הגדלה מתמדת של כניסת גולשים שמחפשים מידע ושירותים אודות מוצרים ושירותים שהחברה שלך מספקת.