שום דבר גדול לא באמת קורה במקרה. המזל מגיע כאשר נוצרת עבורו ההזדמנות....

הצלחה אמיתית בקידום אתרים היא תמיד תוצאה של תכנון קפדני,של יצירת תוכנית עבודה וביצוע מוקפד.
 

כיצד לתכנן קמפיין קידום אתרים

תהליך קידום אתרים סטנדרטי כולל מרכיבים שונים לרבות : פיתוח תכנים חדשים, בניית קישורים, כתיבת בלוגים, וכן הלאה. השלב הראשון דורש תכנון קפדני הכולל פרוט של האסטרטגיה והטקטיקות שיינקטו.
 

שלב 1: הגדרת יעדים
הצעד הראשון בתוכנית קידום אתרים הוא להגדיר מטרות. אילו בעיות פרויקט קידום אתרים צריך לפתור? האם המטרה למשוך יותר תנועה? יותר כניסות לדף נחיתה ספציפי? להגדיל מכירות באתר מסחר אלקטרוני?
 

הגדרת היעדים הינה קריטית שכן השאלה שאנחנו שואלים את הלקוחות שלנו - כיצד תרצו למדוד את ההצלחה : מיקומים יותר גבוהים? גידול במכירות? כמות חשיפות ? מקביעת המטרות נגזרת שיטת העבודה וכן התקציב.

שלב 2: בחירת אסטרטגיה מתאימות 

אין שיטה אחת שמתאימה לכל הלקוחות. כל חברה היא ייחודית, וכל קמפיין קידום אתרים צריך להיות ייחודי. תכנון הקמפיין צריך לשקלל את המטרות העסקיות, המשאבים הזמינים ואת מאפייני קהל המטרה.
מאחר והתהליכים של קידום אורגני לוקחים זמן, כדאי לשלב בפעילות הן קידום ממומן והן קידום אורגני על מנת להנות מהטוב שבשתי העולמות - לטווח הקצר אנחנו זקוקים למיידיות ולגמישות של הקמפיין הממומן, לטווח הארוך אנחנו מעדיפים את המיצוב הגבוה והיתרון למחיר של הקידום האורגני.

שלב 3: זיהוי קהל היעד

רוב הסיכויים שהאתר נחשף למגוון של גולשים. אבל האם הוא נחשף לאנשים בעלי הפוטנציאל הגובה ביותר להפוך ללקוחות? האם המוצר נרכש בעיקר על ידי גברים? נשים? אנשי עסקים? כיצד הם נוהגים לחפש באינטרנט מוצרים כמו שהחברה מציעה? באמצעות כלי מחקר חכמים ניתן להתחקות אחרי הפניות שמתקבלות מהאתר ולהבין כיצד הם הגיעו אל האתר ובאילו מילות חיפוש הם השתמשו?

היכרות עם קהל המטרה תאפשר מיקוד טוב יותר בצרכים שלהם ובתשובות לשאילתות החיפוש שלהם. זהו אחד מהמפתחות החשובים להצלחה בתהליך קידום אתרים
 

שלב 4: קביעת תקציב
התקציב נגזר מכמות הגולשים שרוצים להזרים לאתר. אין ארוחות חינם. בתחילת הדרך מדובר בעלות של pay per click ובמקביל תקציב ליצירת תכנים וקישורים לטובת הקידום האורגני.

שלב 5: גיבוש צוות עבודה
בארגונים גדולים ישנה פונקציה מיוחדת ואפילו מחלקה של שיווק באינטרנט. בחברה קטנה בה המשאבים מצומצמים נהוג לרכוש שירותים אלו ב Out Source. עלות העבודה צריכה בכל מקרה להימדד במונחים של ROI. אם צוות קידום האתרים מצליח להניב תנועה שעלותה גדולה מהעלות האלטרנטיבית של פרסום ממומן בגוגל - כדאי לבחון שוב את כדאיות העניין.

שלב 6: מדדו את התוצאות שלך

תוכנית המעקב אחר התוצאות שלך מקרוב, אך מבינים כי קידום אתרים הוא לא על הצלחה בן לילה. כמו רבים משווקים חיפוש אחרים, אני אומר את רוב הלקוחות זה בדרך כלל לוקח 3-6 חודשים כדי לראות את כל תוצאות מוחשיות מן טקטיקות קידום אתרים ביותר. הזמן הממשי תלוי התחרותיות של תעשיית שלך וכן שורה של גורמים אחרים, כי הם יצאו מכלל שליטה שלך.
 

שלב 7: להתאים חזור

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, לא מאמץ חד פעמי זה יכול להיות כבוי כמו טלוויזיה, כאשר ההצגה נגמרה. אחרי כמה חודשים אתה צריך רעיון טוב של מה עבד ומה לא. תוכנית על שימוש בנתוני לך לחסל את אסטרטגיות וטקטיקות מתפקדות. לחזור שלב 1 - אתה צריך לבחון מחדש את המטרות שלכם? לחזור שלב 2 - עשה לך להרכיב את הצוות הנכון? הערכה מתמשכת של ההצלחה שלך ואת הכישלונות צריך להיות חלק מתוכנית כל קידום אתרים.
 

סיכום

זה כבר ניסיון לפשט את מה לפעמים יכול להיות תהליך מורכב. השארתי בכוונה את הדיון על עצמך עושה קידום אתרים לעומת שכירת יועץ קידום אתרים, ואני כבר התעלם גם כל אזכור של התקצוב. שני אלה הם החלקים החשובים של תכנון מסע קידום אתרים: מאמר זה מניח שביצעת את אותן החלטות כבר.
 

הנקודה העיקרית שאני מקווה לעשות כאן הוא שאתה חייב להקדיש זמן לתכנון. "אם לא תצליח התוכנית, אתה מתכנן להיכשל" היא אמיתה שמתאימה קטנים קידום אתרים פרסום העסק. להיות ערוץ נלהב, אך תחילה כי ההתלהבות תוך פיתוח תוכנית מנצחת עבור מאמצי השיווק המקוון שלך.