המאבק על מקום בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל מתגבר מיום ליום, ואתרים עם תוכן רענן ורלוונטי הם אלו שיוצאים עם ידם על העליונה.

נשמע כמו נוסחה קלה להצלחה, אבל בפועל כל מי שהתנסה בפעילות קידום אתרים יודע שמדובר במשימה סיזיפית ויום יומית. כל בעל אתר אינטרנט יודע שהצורך לייצר תוכן מקורי בתדירות יומית, היא משימה לא פשוטה. זו הסיבה שרבים פונים לכלים של מאגרי תוכן שעוזרים למצוא, לארגן ולשתף תוכן אונליין כדי לוודא שהאתר שלהם כל הזמן מספק עדכונים, עשיר בנושאים מגוונים ובעיקר ועשיר במילות חיפוש.

ביצועי האתר בהיבט של הקידום שלו במנועי החיפוש הוא בראש מעייניהם של רוב מנהלי השיווק בעולם הדיגיטלי של היום. רובם עסוקים בשאלה איזה וכמה תוכן צריך לייצר על מנת להתקדם הראשון בתוצאות החיפוש. חשוב לזכור שיצירת תוכן לבדה היא רק חלק מתהליך האופטימיזציה למנועי חיפוש. להלן מספר נקודות שכדאי לדבר בהקשר של קידום אתרים:
 • אופטימיזציה למילות מפתח "זנב ארוך": התוכן שמיוצבר ונצבר עבור הנושא המרכזי כולל את מילות החיפוש הפופולאריות ביותר מתוך תחום העניין אבל גם עוסק בביטויי משנה שקשורים לתחום. מגוון הוריאציות של ביטויי המפתח המופיעים בטקסט מבטיח חשיפה ללקוחות פוטנציאליים  בספקטרום רחב יותר תוצאות חיפוש.

• הגדלת כמות הלינקים לאתר: תוכן איכותי מגביר את העניין של קוראים ומפרסמים אחרים בתעשייה ליצור לינקים ו/או לייקים לאתר כמקור מידע שהם אהבו לקרוא. לינקים של אנשים "אמיתים" הם דרך מצויינת להשפיע על האלגוריתם של גוגל.

• הגברת תדירות העדכונים: אתרים שמעודכנים באופן קבוע מתוגמלים בעין יפה על ידי מנועי החיפוש.

• תיוג תוכן נכון וקטגוריות תוכן: מנועי חיפוש אוהבים תוכן מאורגן. מערכות ניהול תוכן מתקדמות כגון ג'ומלה וורדפרס עוזרות לארגן את התוכן בקטגוריות או באשכולות מידע כך שיהיה נוח לגישה למבקרים ושיהיה אטרקטיבי למנועי חיפוש.

• יצירת דפי נחיתה של תתי נושאים: יצירת דפי נחיתה ממוקדים הבנויים סביב תתי נושאים ספציפיים או מאפייני תוכן (מחבר, מיקום, מילת מפתח וכדומה), עוזרת מאד בתהליך קידום האתר.

• יצירת בלוג - חברות המתחזקות בלוג יכולות להנות בגידול של 50% ומעלה בכמות הגושים המבקרים באתר. ככל שהבלוג גדול יותר, כך יש לגוגל יותר עמודים שנכנסים לאינדקס, וכך גדלה כמות הלינקים הפנימיים. גידול בהיקף העמודים והלינקים פנימיים, הוא מפתח חשוב לדירוג גבוה יותר במנועי חיפוש כמו גוגל.

לסיכום
יצירת תוכן עדכני ורלוונטי היא הדרך הבטוחה להתקדם לראש עמוד תוצאות החיפוש. אבל, חשוב לציין שגולשים שנכנסים לאתר עשיר בתוכן ומאורגן כהלכה, הופכים למקרים חוזרים, ויוצרים לייקים וקישורים אל האתר. כך שמדובר במכונה שמזינה את עצמה בדרך לחשיפה מקסימאלית ללקוחות פוטנציאלים.