ישנה תפיסה בקרב מנהלים רבים שקידום אתרים במנועי חיפוש הינה nykv מורכבת ויקרה ולכן הם דוחים את הטיפול בה. למרות שמדוברת בפעילות מורכבת יש בה צורך הולך וגובר בעידן בה מחירי הפרסום באינטרנט הולכים ועולים. מי שבוחר להתעלם מטיפול בקידום האתר שלו במנועי חיפוש, אתה למעשה מפנה את הגב שלו למקור החיוני ביותר ברשת ללקוחות בחינם- גוגל.
 

האם האופטימיזציה של האתר שלך במנועי חיפוש דורשת שיפור?

חוסר טיפול נכון בקידום האתר והתעלמות מביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש מקשים על גוגל לגלות את התוכן שיש באתר ולהציג אותו כתוצאות רלוונטיות עבור הגולשים. להלן שלוש דרכים מהירות כדי לדעת האם האופטימיזציה של האתר דורשת שיפור:

1. חיפוש שם הדומיין בגוגל מניב תוצאות מעטות יותר ממספר העמודים שהאתר שלך מכיל.

2. כתובות ה URL מורכב מאותיות ומספרים ולא משמות העמודים  

3. כותרות העמודים באתר לא מתארות במדויק את מה שכתוב בעמוד.

 אם אחד או יותר מאלו קיימים באתר זה הזמן להתחיל להשקיע באופטימיזציה למנועי חיפוש. זה לא שבין לילה האתר הולך להתחרות ב WALLA וב YNET מבחינת כמות הכניסות, אבל די מהר ניתן למצב את האתר טוב יותר ולקבל יותר תנועה מגוגל.

מהיכן להתחיל את תהליך קידום האתר במנועי חיפוש?

1. ראש לשועלים או זנב לאריות? חשוב להחליט מראש האם הביטויים אותם רוצים לעסוק עוסקים בנישה מוגדרת או האם הולכים להתחרות עם כל האתרים בקטגוריה על הביטויים הגנרים התחרותיים ביותר, כי כנראה שלא תוכל להצליח בשניהם. מי שבוחר להיות זנב לאריות מכוונים לקבל דירוג גבוה עבור מונחים שכיחים, אותם מחפשים אלפי פעמים ביום, כמו "דרושים", "צימרים" וכו. מי שמנסה להיות ראש לשועלים, מנסה לקדם את האתר בתוצאות החיפוש של ביטויים ספציפיים יותר עם כמות חיפושים מעטה יותר:  "דרושים חצי משרה בחדרה", "צימרים למשפחות בראש פינה", אם המטרה היא להיות פורטל מוביל בתחומו נדרשת עבודה רבה לקידום הביטויים התחרותיים ביותר של הקטגוריה, ולכך יש עלויות יקרות. אם אתה בעל עסק שלקוחותיו באזור גיאוגרפי מוגדר, עדיף כנראה להתמקד רק במילת מפתח ממוקדות. המיקוד של הביטויים יכול להיות סביב פרמטרים שונים : מחיר, זמן, חומר גלם, חתך דמוגרפי, מותג או וריאציה שלהם. 
 

2. תפריטי הניווט באתר + סרגל  "פירור לחם". המטרה העיקרית של האופטימיזציה היא לאפשר לגוגל גישה קלה ולהבין את כל העמודים שנמצאים באתר. גוגל "זוחל" באתר שלך באמצעות "עכבישים" והם מגיעים לעמודי האתר באופן רנדומלי. באמצעות התחקות אחרי הלינקים שנמצאים בעמוד הם מצליחים להגיע לעמודים נוספים. אם הם יכולים לעשות זאת בקלות, גוגל יוסיף ערך באינדקס שלו לכל האתר שלך ויעלה את מיקום העמודים בתוצאות החיפוש שלו. דרך מצוינת לעשות זאת היא שימוש בניווט מסוג "פירור לחם" שמציג לגולשים היכן נמצא בעמוד בו הם גולשים ביחס לעמוד הבית. 
 

3. אופטימיזציה של כותרות העמודים. הלינקים הכחולים בתוצאות החיפוש של גוגל, מייצגים  בדרך כלל את הכותרות של עמודי האתר. ככל שכותרות העמודים מדויקות ומפורטות, גוגל יוכל לדעת טוב יותר אם הוא צריך להציג את האתר אם הכותרת כוללת את ביטוי החיפוש של הגולש חיפש. הרעיון המרכזי הוא לשבץ  באופן עיקבי  מילות מפתח לאורך כל התוכן של האתר ובעיקר במקומות בהם מנועי החיפוש נותנים דגש באלגוריתם הסריקה שלהם.

4. השקעה בתוכן מקורי. גוגל מעוניינת להפנות את הגולשים שלה לתוכן מקורי וייחודי - ולא לפרסום מחדש של משהו שכבר פורסם. החל מרגע השקת האתר חשוב מאד שהתוכן שמוצג בו יהיה מקורי ולא מאוגד ממקורות אחרים. בדומה, חשוב להקפיד שהתוכן הקיים באתר לא מופץ ולא מפורסם באתרים אחרים. אם גוגל תחשוב שהעותק שנמצא באתר שלך הוא ההעתק ולא המקור, היא עלולה לדחוק את הדירוג של האתר למטה. 

5. לינקים פנימיים. גוגל רוצה להצליץ לאנשים לאתרים שהם "סמכות" בתחום שלהם. הדרך של גוגל להגיע למסקה שכזו היא על ידי בדיקת הקישורים שמצביעים על האתר מאתרים אחרים. כיום עם התרחבות השימוש ברשתות חברתיות, קישורים שמגיעים ע"י like או share הם מצויינים בהיבט של בניית אמינות לאתר עפ"י האלגוריתם של גוגל.

לסיכום:
המפתח להצלחה בקידום אתרים  הוא לייצר תוכן מקורי ומצויין ולהמליץ עליו לקוראים נוספים דרך הרשתות חברתיות - בתקווה שילחצו לו Like...