שיפור הדירוג של האתר במנועי החיפוש המובילים (גוגל, יאהו או בינג) הוא משימה מאתגרת מאד, בוודאי כאשר כל אחד מהמנועים פועל לפי אלגוריתם בעל סט שונה של חוקים.
 

כל מנועי החיפוש הגדולים משתמשים באלגוריתמים שונים אשר בסופו של דבר מנסים להגיע לאותה המטרה : לספק לקהל המחפשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר שזמינות באינטרנט. בתעשיית החיפוש, יש מספר גורמים, אשר נחשבים כבעלי השפעה על רלוונטיות של עמוד אינטרנט מסוים למילת חיפוש מסויימת. כל אלגוריתם משקלל את הגורמים הללו בצורה שונה מעט. עובדה שיוצרת שוני בין התוצאות של מנוע למנוע.

דוגמה, אם במנוע מסוים יש לקישורים נכנסים יהיה משקל 0% , הרי שתוצאות החיפוש יתבססו על טקסט בלבד בתוך האתר, עובדה שתגרום להצפת האתרים בתוכן סתמי. מצד שני, אם לקישורים יהיה משקל של 100%, צפויה הצפה של קישורי סרק, ואז חברות גדולות יכולות לאבד את המיקום שלהם אפילו בשם המותג שלהן ואפילו בשם החברה שלהן. לכן נדרש תמהיל ביניים של המשתנים הללו, אם כי בכל מנוע כאמור התמהיל הוא שונה.
 

שלושת מנועי החיפוש העיקריים , עובדים עם שלושה אלגוריתמים ברורים פחות או יותר, אם כי כל אחד מהם משתנה לעת לעת, ככל שגוברים הניסיונות לקדם אתרים בצורה אגרסיבית יותר. להלן מספר טיפים לקידום אתרים בכל אחד מהם :
 

קידום אתרים ב-BING

מנוע החיפוש של BING, נותן משקל רב יותר לקישורים נכנסים, לעומת אופטימיזציה של תוכן. האלגוריתם של, BING בוחן את האיכות והשונות שיש בין הקישורים השונים, ופי זאת קובע את הדירוג.. יחד עם זאת המשקל שניתן לותק של כל קישור נמוך יחסית לעומת מה שגוגל נוהגת לתת לותק הקישורים. המשמעות היא שניתן לקדם אתרים יחסית מהיר בBING באמצעות מספר קישורים ממוקרות שונים.

החדשות הפחות טובות הן שהיקף החיפושים בBING, עדין נע בין 15% - 20% מסך החיפושים באינטרנט. בישראל מספר זה נמוך עוד יותר בשל המצאותם של מנועים מקומיים כגון וואלה,נטקס, ואחרים. מה שצפוי לשפר את האחוזים הללו הוא שיתוף הפעולה שהוחל בו בחודשים האחרונים עם FACEBOOK, לפיו BING יהיה מנוע החיפוש הפנימי של הרשת החברתית. אין ספק שחזית זו שנפתחה לגוגל, היא המסקרנת ביותר בעולם האינטרנט, ויכולה לערער על ההגמוניה שלה על שוק החיפוש.
 

קידום אתרים ב-Yahoo!

קידום ביאהו! דומה מאד לקידום ב BING. אם כי לאחרונה הוא מתחיל להידמות יותר לכיוון של גוגל. שיפור הדירוג ביאהו! דורש כמות גדולה של קישורים נכנסים, אך גם השקעה בתוכן ייחודי.

בדומה לדירוג ה PageRank של גוגל, ליאהו! יש מנגנון דומה שנקרא WebRank. יחד עם זאת אין כלים שמאפשרים לראות מהו ה WebRank של כל אתר (בשונה מהאפשרות לעשות כן באמצעות סרגל הכלים של גוגל) , ומדד זה אינו מפורסם לגולשים.

יאהו! בדומה לגוגל גם כן נותנת משקל לותק של הקישורים הנכנסים לאתר, וקישורים מקבלים משמעות חזקה יותר ככל שחולף יותר הזמן.
 

קידום אתרים בגוגל

כמעט כל בעל אתר עוסק בעיקר בשיפור הדירוגים בתוצאות של גוגל, בשל שיעור הגולשים הגבוה (למעלה מ - 70%) של משתמשי אינטרנט שמשתמשים בו. קידום אתר בגוגל מתבסס על כמות גדולה של תוכן ייחודי וכן מספר רב של קישורים נכנסים. יחד עם זאת האפקטיביות של הקישורים נצברת לאורך מספר רב של חודשים ולכן ההשפעה של הוספת קישורים על תוצאות החיפוש מושגת מספר רב של שבועות . הצד השני של המטבע הוא שכאשר יורדים קישורים האתר לא מאבד את מיקומו באופן מיידי, אלה מדובר בתהליך הדרגתי ואיטי.

מסקנות
קידום ב BING יהיה המהיר ביותר כתוצאה מהוספת קישורים וביצוע אופטימיזציה לאתר. יאהו אינה שחקן חזק כ"כ בשוק הישראלי, ולמעט חברות שפועלות בארה"ב, תוצאות החיפוש ביאהו, אינן מעניינות את המחפש הישראלי. גוגל הוא מנוע החיפוש המשמעותי ביותר, והוא דורש השקעה עקבית בתוכן ובהוספה הדרגית של קישורים ממקורות שונים. יחד עם זאת הקידום בגוגל הוא האיטי ביותר מבין 2 המנועים האחרים ודורש סבלנות שקשה למצוא בעידן האינטרנט.

 


חברת Dreamview הינה בעלת ניסיון של מעל 5 שנים בקידום אתרים במנועי חיפוש ופיתחה מספר כלים ומתודולוגיות מוכחות להצלחה בתהליך קידום במנועי חיפוש.