אחד הדברים המרתקים בתחום קידום אתרים , הוא שתמיד יש מקום לשיפור : אם בקידום של ביטויים קיימים או בגילויי של ביטויי מפתח נוספים וטיפול יסודי בהם בהיבט של תכנים מתאימים, קישורים וכו..

ניתוח מתמיד של האתר- ניתוח נתוני הסטטיסטיקה של האתר : כמות הכניסות היומית לאתר, משך השהיה של הגולשים באתר, עמודים נצפים ביותר, עמודים בעלי שיעור הנטישה הגבוהה ביותר, יחס ההמרה באתר , יחס ההמרה של עמודים נבחרים, יחס ההמרה של ביטויי מפתח נבחרים וכו. ניתוח מתמשך של ביצועי האתר מראה מה עובד באתר ומה לא.

שיפור מתמיד של עמודי התוכן אתר - אין אתר שלא זקוק לתחזוקה ומתיחת פנים מעת לעת. רצוי לבחון מעת לעת את כל עמודי האתר ולבדוק : קישורים שבורים, תגי מטא בכל עמוד, קישורים פנימיים, התאמת האתר לרזולוציות שונות ולדפדפנים שונים. להזנחה של פרטים אלו, גם אם הם קטנים למראית עין, ישנה השפעה מתמשכת במנועי החיפוש, שבמקרה הטוב תפגע בדירוג של עמוד ספציפי ובמקרה הפחות נעים תפגע בציון האיכות של האתר כולו. הוספה מתמשכת של תכנים לאתר - תכנים חדשים הם לב ליבו של עולם קידום אתרים, אתרים שהתכנים בהם לא מתעדכנים, בדר"כ אינם מעניינים את הגולשים, וכפועל יוצא אינם מעניינים את מנועי החיפוש. הוספה של תכנים חדשותיים, עדכוניים מקצועיים, בלוג חברה, הינם קריטיים למדד העדכניות של האתר וליכולת למצוא אותו במספר הולך וגדל של ביטויים שיופיעו בטקסטים החדשים ויהיו קשורים ככל הנראה לתכנים אקטואלים, מושגים מקצועיים שונים, צורות ניסוח אחרת שיכולה להתאים לצורת החיפוש של חלק מהגולשים, וכו..

הוספה מתמשכת של קישורים לאתר - בדיוק כפי שנדרשים תכנים חדשים, נדרשים קישורים חדשים. אתר שהממליץ האחרון שלו נוסף לפני שנה, מתפרש בעיני מנוע החיפוש כאתר שהפסיק להיות רלוונטי לפני שנה. מדיניות הוספת הקישורים והטכניקות לביצועה צריכות להיות מבוצעות גם כן בעקביות.

לסיכום
שיפור מתמיד באתר הוא מדד שקשה להגדירו כמספר מסוים של תכנים או קישורים שצריך להוסיף בכל שבוע. יחד עם זאת מנועי החיפוש שמבקרים אחת לתקופה בכל אתר, יודעים להעריך אתרים ש"קורה" בהם משהו, לעומת אתרים שלא קורה בהם כלום. דינו של אתר שלא קורה בו כלום, שהוא הופך להיות - לא רלוונטי - ורלוונטיות היא הרי שם המשחק בעולם קידום האתרים.