עסקים רבים מנסים לשפר את ביצועי האתר עם פחות משאבים תוך שימוש קידום האתר באמצעות הכלים שמאפשרות הרשתות החברתיות. ישנם יתרונות משמעותיים של שילוב קידום בגוגל ובין פעילות ברשתות חברתיות בעיקר בשל היכולת למשוך קישורים חיונים לתהליך קידום האתר. טכניקה זו מאפשר למעשה קידום אתרים אוטומטי או למעשה קידום אתרים בחינם.

התוכן הוא המלך בהיבט של קידום אתרים
בעבר, מי שרצה לקדם את האתר בתוצאות הדירוג של גוגל, היה פשוט צריך לדחוס את מילות המפתח מספר רב של פעמים בתוך הטקסט ועל ידי כך גורם למנועי החיפוש לתת משקל רב יותר לאותו עמוד בתוצאות החיפוש. היום, קידום אתרים דורש תחכום הרבה יותר גדול. מנועי החיפוש למדו לנתח את התנהגות הגולשים וברגע שהם מזהים התנהגות של הצבעה ברגלים מצד הגולשים בעקבות טקסט סתמי שיש בו חזרה מיותרת על מילות מפתח , הם מורידים את דירוג האתר בהתאם.

ישנם שני היבטים חשובים של תוכן האינטרנט והם איכות וכמות:
• איכות פירושה כי התוכן צריך להיות כתוב היטב, ללא שגיאות כתיב מביכות , שמבריחות את הגולשים מקצועי בעומק הדיון שבו ו עשיר במילות מפתח.

• כמות, משמעותה, שאתר האינטרנט דורש עדכון באופן שוטף עם תוכן חדש . גולשים שחוזרים לאתר מפעם לפעם מחפשים מידע חדש וכשלא ימצאו אותו, האתר יפסיק להיות רלוונטי מבחינתם. תופעות אלו מאותרות על ידי מנועי החיפוש והם משנים את הדירוג בהתאם. כיצד מדיה חברתית, יכולה לעזור בדירוג אוטומטי של האתר ?

• היתרון הגדול של שימוש במדיה חברתית היא שהיא עוזת למשוך תנועה חדשה אל האתר ו להפחית את התלות במנועי החיפוש במידה ויחול שינוי לרעה בדירוג בעתיד.

• יצירת סימניות שיתוף ברשתות החברתיות מתפרשת על ידי מנועי החיפוש כקישורים נכנסים חדשים, דבר שעוזר להגדיל את דירוג האמינות של האתר ובכך את הדירוג שלו.

• מדיה חברתית עוזרת לעסק לקיים אינטראקציה עם קהל היעד בקלות, לראות מה על הם מדברים, להבין את הצרכים שלהם, לעקוב אחר המתרחש בענף העסקי, וכו '.

• מדיה חברתית עוזרת לעסק לבנות לעצמו מותג עם קהל נאמנים "שעוקבים" אחריו מידי יום ולנהל בדרך זו את המוניטין בצורה יעילה יותר.

טבעה של הרשת החברתית הוא לעודד מעורבות והשתתפות. מניסיוננו ניתן באמצעות הרשתות החברתיות להשיג לאתר מאות קישורים חדשים בתוך מספר שבועות, לעומת מאמץ של חודשים ואפילו שנה שזה היה לוקח על ידי פעילות החלפת קישורים קונבנציונלית.

תוכן + קישורים = הצלחה בקידום במנועי חיפוש.

מפת הדרכים לשיווק במדיה חברתית
איך שלא מסתכלים על זה, קידום אתרים ושיווק ברשתות החברתיות עובדות מצוין ביחד. לכן חשוב לבנות את תוכנית קידום אתרים באופן שיתאים למה שנדרש לשיתוף פעולה ויכולות השיתוף שנדרשות על ידי הרשתות החברתיות.

במובן זה גדל הצורך ביצירה של תוכן איכותי ומעניין לגולשים שכן רק תוכן שכזה ישמש כ"פיתיון" עבור הגולשים לרצות לשתף אותו בכרטיס שלהם ברשת החברתית ועל ידי כך למשוך קישורים חדשים.