אחת מאסטרטגיות השיווק העיקריות שיכולות לעזור לבעלי עסקים לבנות עסק אינטרנטי מצליח היא קידום אתרים. קידום אתרים הוא תהליך בו מתבצעת התאמת האתר לאלגוריתמים שמנועי החיפוש משתמשים בהם לדירוג אתרים המבוססים על "סיגנלים" שהאתר מוציא. 

אומנם האלגוריתם של מנועי החיפוש משתנה כל הזמן, מה שמחייב המשכיות בפעילות קידום האתר. להלן מספר מרכיבים הכרחיים שצריך להקפיד עלים במהלך אופטימיזציה של אתרי מסחר אלקטרוני :  

1. הטמעת מלות מפתח. בחירה והטמעה נכונה של ביטויי החיפוש הוא הצעד הראשון לאסטרטגיית קידום אתרים טובה. הסוד של עולם השיווק באמצעות מנועי חיפוש הוא קודם כל להבין מה אנשים מחפשים כשהם רוצים למצוא שירותים ומוצרים כמו שהאתר שלך מציע. הדרך הפשוטה היא להתחיל בסיעור מוחות שבמסגרתו יועלו מספר ביטויי מפתח פוטנציאליים. לאחר מכן ניתן להשתמש בכלי הניתוח של Google AdWords., כדי לבחון את כמות החיפושים שנעשית באמצעות ביטויים אלו וכן את התחרות הקיימת בהם מצד אתרים אחרים.  אם הניתוח מראה כי ישנן מלות מפתח שהן יותר מדי תחרותיות בנישה שלכם, כדי לבחור באסטרטגיית הזנב הארוך (ביטויים בין שתי מלים לחמש) שיהיה לכם קל יותר להגיע אתם לדירוג גבוה. ככל שמלת המפתח ארוכה יותר, כך תהיה לכם פחות תחרות על אותו הביטוי במנועי החיפוש. אמנם יהיה צורך לקדם מספר של ביטויי זנב ארוך כדי להגיע לאותה רמת חשיפה שיש לביטוי המפתח המרכזיים, אבל לפחות ניתן יהיה להשיג תוצאות בטווח זמן סביר.

2. תגיות מטא. תגיות מטא עדיין ממלאות תפקיד חשוב בקידום אתרים. גוגל רואה בכותרת העמוד שישנם באתר  סיגנל של רלוונטיות לביטויי המפתח שרוצים לקדם. הדבר נכון גם להגדרות meta keywords ו meta description של אותו העמוד. 

3. תוכן. מנועי החיפוש הצהירו שיצירת תוכן איכותי היא הדרך הטובה ביותר לא רק להגיע לדירוגים גבוהים עם מלות מפתח, אלא גם ליצירת חוויית משתמש חיובית. לכן תוכן איכותי ימשיך להיות חלק מהותי מהצלחת תהליכי קידום אתרים.  

4. קישורים נכנסים. אם התוכן הוא המלך, הרי שקישורים נכנסים הם המלכה. חשוב לזכור, העניין הוא לא לאיזה אתר יש הכי הרבה קישורים, אלא למי יש קישורים באיכות הגבוהה ביותר. מומלץ לבנות קישורים נכנסים באמצעות הפצה של תכנים באתרי חדשות ופורטלים מקצועיים וכן ע"י שיתוף תכנים בבלוגים פופולריים בנישה שלכם. שווה להשקיע בתוכן ויז'ואלי ו/או אייקונוגרפי כדי שיעניין לבעלי אתרים לשתף אותו באתר שלהם. 

5. מדיה חברתית. האלגוריתמים אכן השתנו מאז שפרצה המדיה החברתית. גולשים רבים מבלים חלק ניכר מהזמן שלעם באתרים בעלי אוריינטציה של רשת חברתית. לכן חנויות מסחר אלקטרוני חייבות לייסד נוכחות חזקה במדיה החברתית באתרים כמו פייסבוק, פינטרסט, טוויטר וכו'.  

6. תמונות מוצר. במסגרת אחד מעדכוני האלגוריתם שבוצע ע"י גוגל, אחת מתוצאות החיפוש שיש בביטויי חיפוש רבים הם תמונות. כלומר מי שלא הצליח להתברג לתוצאות החיפוש הרגילות יכול להגיע לחשיפה באמצעות הופעה בתוצאת החיפוש ששמורה לתמונות. כשצרכנים רבים מחפשים מוצרים במנועי החיפוש, לא רק שהם מסתכלים בתוצאות "הרשת", הם גם מסתכלים בתוצאות "התמונות". כדאי לשנות את שמות התמונות לשמות הכוללים את ביטויי המפתח שרוצים לקדם.  מסלול זה יביא תנועה רבה לאתר שלכם, כשצרכנים פוטנציאליים ילחצו על התמונה הזו כדי למצוא את החנות שלכם.