כלי מדידה חכמים ושיפור חווית המשתמש, הם הכלים המרכזיים לקדם את פעילות השיווק הדיגיטאלי. להלן מדריך מקוצר לשיפור אפשרי של תהלי השיווק באינטרנט שניתן לשיישם בכל ארגון.

1. ליישם כלי מדידה מתקדמים. עולם השיווק הדיגיטאלי מאפשר איסוף מדידה של פרטים רבים אודות כל גולש ובאופן תיאורטי מאפשר ליישם את הרעיון של שיווק אחד על אחד. איסוף פרטים לגבי פעילות הגולשים באתר : קניות קודמות, מילות מפתח דרכם הם נכנסו לאתר, מספר עמודים נצפים, הוא כבר אינו נחלתם רק של חברות ענק כמו  אמזון או גוגל. כל ארגון יכול להשקיע במערכות סטטיסטיקה וניהול לידים מתקדמות ולהפיק יותר מכל גולש שנכנס לאתר.

2. להחליט מהם המדדים החשובים שצריך למדוד : חשיפה, אינטראקציה, עניין , המרה, המלצה. כל אלו הינם מדדים שדורשים התחייסות רצינית והצטיידות בכלי ניטור וניתוח על מנת להבין את התנהגות הגולשים לפני,תוך כדי ואחרי שהם מבקרים באתר. 

3. להתעמק בכלים הטכנולוגיים. לא חייבים להפוך למתכנתי Java כלי לשווק באינטרנט, אבל כן מומלץ להתעמק באיך ובמה שהטכנולוגיה יכולה לעשות ולאן היא יכולה להתפתח. לא צריך לדעת להפעיל את כלי הניטור והמעקב אחרי הפעילות במדיה החברתית, אבל כן צריך את האדם שידע לספק את הנתונים ולהפיק מהם דוחות שמאפשרים קבלת החלטות. לא צריך לדעת תיאוריות מתקדמות בקידום אתרים, אבל כן צריך להבין כמה לידים הפעילות הזו מייצרת ומהן מילות המפתח התורמות ביותר לקידום המכירות של הארגון.  

4. לסמוך על תחושת הבטן. ברגע שאתם יודעים מהו המידע שנדרש לקבלת החלטות וקיימים בארגון גורמים שאוספים אותו ומנתחים אותו - הרי ככל שתאסף כמות בריאה של מידע בנוגע לאינדיקטורים המרכזיים של פעילות השיווק וככל שקיימת הבנה של התלות ההדדית בין התקציב הנדרש, והשגת מטרות העסקיות, אז זה הזמן לעשות בדיקה לתחושת הבטן. 

5. לבחון את המודלים מידי תקופה - כדאי לשנות מידי פעם את המינון בין פעילויות השיווק השונות ולראות את ההשפעה על התוצאות. בנוסף כדאי לבחון גם את הקריאטיב של עמודי הנחיתה נעת לעת. גולשים שהגיבו באדישות לקריאטיב מסויים עשויים להגיב אחרת לקריאטיב אחר, מה גם שחדשנות בעולם הפרסום באינטרנט היא שם המשחק - גולשים משתמממים מהר מבאנרים ועמודי נחיתה שהם נחשפו אליהם יותר מפעם אחר.