אופטימיזציה של אתרי אינטרנט למנועי החיפוש היא משימה שדורשת התמדה והשקעה לאורך זמן. מדובר בתחום מקצועי שדורש כמות גדולה של ידע, מסירות , והתמכרות חסרת פשרות לניתוח נתונים.
 
• מנועי חיפוש משתנים כל הזמן
מנועי החיפוש מנסים כל הזמן לשפר את הפרמטרים שלהם , כדי לספק לגולשים מידע רלוונטי ומדויק ולמנוע מבעלי אתרים לקידום אתרים אגרסיבי למרות שהתוכן בהם הוא באיכות ירודה .

מחקר מילות מפתח
כולם כמובן רוצה לבצע לקדם את האתר שלהם בביטויי המפתח המרכזיים והתחרותיים ביותר. זו משימה שניתן להשיג אותה אם מתאמצים מספיק זמן, אבל השאלה היא אם המאמץ מוצדק? ישנם בכל תחום חיפוש עשרות צורות חיפוש בדרגות תחרות נמוכות יותר שמייצגות נישת חיפוש שמאפיינים חלק מהלקוחות של אותו התחום. לצורך המטפאורה, אלו "פירות בשלים מאד שתלויים בחלק הנמוך של העץ". הסיבה שהם בשלים מאד, היא שהם מייצגים רלוונטיות גבוהה ומיקוד לעומת ביטויים גנריים , והגולשים שמשתמשים בהם הם בבחינת קונים שיודעים מה הם מחפשים , ובעלי מוטיבציה מיידית לקנות. • מקורות התנועה מתעוררים
Digg, Reddit ,Facebook, Twitter הפכו בשנתיים האחרונות למקורות תנועה איכותיים מאד , שלא ניתן להתעלם מהם. גם קידום האתרים מושפע מהנוכחות של האתר באתרים אלו , שכן הקישורים שנובעים מהם נתפסים כבעלי איכות גבוהה מאד. ולכן לא ניתן להתעלם יותר מהנוכחות בפלטפורמות שיתוף שכאלו.

• השפעת עיצוב אתר האינטרנט על הקידום בגוגל
אמנם עיצוב הוא ענין סובייקטיבי , אבל בשל העובדה שמנועי החיפוש החלו לתת חשיבות למשך הזמן שגולש נשאר באתר , עיצוב האתר ישנה כיום השפעה גם על מיקום האתר בתוצאות החיפוש. בעלי אתרים חייבים לשים לב למבנה האתר, נוחות הניווט בו, תצוגת הנתונים בדפדפנים ורזולוציות שונות, ארגון המסרים בעמוד ועוד. אי שימת לב למראה החזותי של האתר גורם לסיכון באובדן מבקרים, ובפגיעה בדירוג.

• קידום אתרים בחו"ל
מנועי החיפוש מקשים מעט על קידום אתרים במדינות שאינן מדינת המוצא של החברה, בכך שהם נותנים עדיפות לאתרים שמאוכסנים באותה מדינה לפני אתרים ממדינות אחרות. הבעיה מחמירה כאשר הקוד של האתר מנסה לתמוך בריבוי , או כאשר מנסים לאחסן את אותו אתר בדומיינים שונים במדינות שונות ומסתכנים ביצירת תוכן משוכפל. המצב כיום הוא שלצורך קידום בכל מדינה צריך להיות דומיין נפרד עם אחסון מקומי , קופטירייטינט לטקסט שנעשה ע"י דובר השפה המקומית והתאמה של גרפיקה ומסרים ויזואלים שנדרשים על פי התרבות המקומית.

יצירת תוכן
יצירת תוכן עדכני היא חובה. מנועי החיפוש יוצאים מנקודת ההנחה שאתרים שאינם מתחדשים, מכילים תוכן שהרלוונטיות שלו הולכת ופוחתת. חשוב לשים דגש על יצירת תוכן מקורי בעל ערך גבוה עבור הקוראים שמבקרים באתר.

• Web Analytics
מעקב אחר מדדים של שינוי במיקום מילות המפתח והיקף התנועה לאתר אינו מספיק. יש צורך במדידה מתמדת של שיעורי הbounce rate שנובעים מכל מילה ומכל עמוד. ולוודא שמגמת הנטישה יורדת. בחרת Dreamview פיתחנו כלי חדש שמסייע להקטין את שיעורי הנטישה של הגולשים על ידי הצגת מסר ממוקד שמפנה אותם לדף הנחיתה הנכון בהתאם למילות חיפוש שמהם הם הגיעו. 

לסיכום
חשוב תמיד לזכור כי בכל תהליך של קידום אתרים ישנם לא מעט אתגים. ישנן וריאציות רבות של ביטויי חיפוש ומקורות רבים של יצירת קישורים. בכל מקרה מדובר בתהליך ארוך ומתמשך ולא בפעולה חד פעמית.