מוטרדים בשאלה אילו מלות מפתח להכניס לתגיות המטא כדי שחברה שלכם תדורג במקום הטוב ביותר בתוצאות החיפוש של גוגל? אל תטרחו, לפי הפרסומים האחרונים - מנוע החיפוש של גוגל פשוט מתעלם מהן.

גוגל פרסמה ביום שלישי סרטון שמספק טיפים והצעות לסטרטאפים, שבעזרתו תוכלו להתמקצע באופטימיזציה של מנוע החיפוש ב-10 דקות בלבד.

 

 

בסרטון, ייעוץ המוגש לעסקים קטנים עם, המעוניינים לקדם מספר קטן יחסית של מונחי חיפוש רלוונטי לתחום פעילותם : איך להוסיף את מלות המפתח הטובות ביותר, איך להכניס קוד אנליטיקס לאתר, איך לגשת לשיווק באופן כללי - מטרתה של גוגל היא להקל על העסקים הקטנים לקדם את המותגים שלהם לדירוג גבוה יותר בעמודי תוצאות החיפוש.

"אתר יפה זה מעולה, אבל נסו לא להתמקד כל כך ביופי של האתר אם אין לכם טקסט שאפשר לאנדקס ולחפש," אמרה בסרטון מיילי אויה, מפתחת בצוות הוובמאסטר המרכזי של גוגל. "כדאי להשתמש במלות מפתח רלוונטיות באופן טבעי בטקסט שלכם. מלות המפתח האלו הן כמו מונחי חיפוש שאנשים רגילים היו מקלידים כדי למצוא את המוצר או את העסק שלכם."

לדוגמה, חברות שמוכרות נעלי ספורט צריכות לכלול מונחים שיש סבירות שיוקלדו בחיפוש, כמו "נעלי ריצה."

בנוסף לכך, כל עמוד צריך לכלול נושא ייחודי, כותרת ותיאור-מטא לקטע שמופיע מתחת לקישור שנמנה עם עמוד תוצאות החיפוש של גוגל, אבל תגיות מטא שהן מלות מפתח אינן דרושות. מלות המפתח צריכות להיות בשם הקובץ, באותיות קטנות.

טקסט העוגן לכל קישור צריך גם כן להיות ברור ולכלול מלות מפתח, בין אם אתם מקשרים לאתר שלכם או לאתר אחר. המשמעות היא ש"לחץ כאן" אינו ביטוי תיאורי מספיק כדי להדגישו בקישור. במקום זה, הוא צריך להיות "פירוט המוצר" או משהו שמתאים יותר לתוכן הקישור.

אויה גם מציינת כמה דברים עיקריים שיש להימנע מהם: "אל תשכרו ספק קידום אתרים מפוקפק – אם הוא מציע דירוגים גבוהים, זה יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי," היא אומרת. "אל תשתתפו ביצירת קישורים מניפולטיביות או ברכישת קישורים כדי להשתפר בדירוג ."

שאלה נוספת שסטרטאפים חושבים עליה הרבה היא האם הם צריכים להשקיע זמן ומשאבים בשיווק במדיה חברתית.

"פעלו על פי החוזקות האמתיות שלכם," היא הוסיפה. "סביר להניח שלחברה שלכם יש משאבים מוגבלים, אז אם המנכ"ל שלכם אוהב להשתמש בטוויטר, תנו לו. אם יש לכם איש מכירות שמאד נהנה מפייסבוק, זה יכול להביא תנועה... תנו להם להיות באינטראקציה עם הקהילות האלו."

גוגל הייתה בזמן האחרון כנה יחסית בנוגע לאופן שבו החיפוש עובד. באפריל פירט ראש מהנדסי התוכנה של גוגל בסרטון YouTube איך החברה סורקת את הרשת על בסיס יומיומי כדי לספק את התוצאות המעודכנות ביותר למשתמשים, ובחודש שעבר היא פרסמה אינפוגרפיקה על האופן שבו חיפוש גוגל יוצא למסעות בכל העולם כדי להביא את התוצאות העדכניות ביותר.