אופטימיזציה למנועי חיפוש הפכה להיות מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שיווק לעסק. באופן כוללני, חברות כבר לא יכולות להתעלם מההשפעה והערך שיש לקידום בגוגל על תוצאות השיווק שלהן. בעבר קידום אתרים היה נחלתם של סטארט-אפים העוסקים בפיתוח ומכירה של מוצרים אינטרנטיים. כיום, כל עסק המונה מחברת ייעוץ בת אדם אחד ועד לחברות המדורגות ב  500 החברות הגדולות של כתב העת Fortune, משקיעות סכומי עתק בקידום האתרים שלהם כחלק מתוכניות השיווק שלהן.

אם אין לכם בארגון נושא משרה שזה תחום מומחיותו, סביר להניח שתחפשו שירותי  מיקור חוץ של פעילות האופטימיזציה למנועי חיפוש או בשמה המוכר יותר - קידום אתרים בגוגל.

אין מחלוקת שדירוג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל יש השפעה רבה הן על מונטין החברה והן כל היכולת להמריץ מכירות חדשות. 

הלן 5 דברים חשובים כדאי להביא בחשבון בתהליך בחרית חברת קידום אתרים:

1. חנך את עצמך. כל מוכר העוסק בשיווק במנועי חיפוש הולך להבטיח לך שהם יכולים לדרג אותך בראש מנועי החיפוש. הם ירקו החוצה שפה מהודרת וחבילות מסובכות שהולכות לדחוף אותך לעמוד הראשון בכלום זמן. עשה קצת מחקר משל עצמך כדי לדעת על מה בדיוק אתה משלם. מקום מצוין להתחיל ממנו הוא "המדריך למתחילים לשיווק במנועי חיפוש של "SEOmoz.

2. ברר מה נכון עבור החברה שלך. אין שום אסטרטגיית שיווק במנועי חיפוש בדמות אפקט ה"חותך עוגיות" (cookie cutter). לכל חברה ישנם צרכים שונים וטקטיקות שיש לזהות אותם לפני שמשקיעים במאמץ הזה. האם תצטרך להשתמש במדיה חברתית? מה עם שירותים מבוססי מיקום כמו Yelp או FourSquare? האם עליך להריץ קמפיינים של תשלום לפי קליק? בדוק מה הכי טוב עבורך ועבור התעשייה שלך, והשתמש בהעדפות הללו ככלי למשא ומתן כשתסתכל על חבילות.

3. התחייב לתקציב שניתן לניהול לטווח ארוך- אם זה נעשה נכון ובלי רמאות (כמו טכניקות "כובע שחור" לשיווק במנועי חיפוש), שיווק במנועי חיפוש צריך להיות צעד קטן ויציב בהתחלה. יכול לקחת בין 3-6 חודשים לפני שתוכל לראות התקדמות אמתית, תלוי כמה תחרותיות הן מילות המפתח שלך. ידיעת התקציב שלך לטווח הארוך מראש הוא חיוני למערכת היחסים החדשה שלך עם חברת השיווק שלך במנועי חיפוש. זה יבטיח שכשיראה לך כאילו ה"חידוש" החדש הזה לא עובד, תוכל להירגע, לחכות ולא לפגוע בביצוע שלך.

4. מצא את ההתאמה הנכונה אליך. זה חשוב להכיר בעובדה שמערכת יחסים עם חברת שיווק במנועי חיפוש היא יותר ממערכת היחסים שבין צרכן ולקוח. מנקודת המבט של הלקוחות שלך, החברה שאתה מעסיק היא הרחבה של החברה שלך. וודא שאתה מכיר את אלה שידברו עבורך ברשת- מי יצייץ מהחברה, מי יגיב על הערות מתוך בלוגים, ומי ישחק את הקול המקוון של הסטארט-אפ שלך. וחשוב מכך, וודא שהאדם הזה יכיר אותך ואת האישיות שאתה מעוניין שהסטארט-אפ שלך תקרין החוצה.

5. דרוש יושרה ותמיד תבדוק אותה. ברגע שאתה מסכים לאסטרטגיה וחתמת שאתה הלקוח, וודא שאתה בודק לפחות פעם בחודש שמה שאתה הסכמת בחבילה אכן הושלם. וודא שהמטרות ואבני הדרך שהצבת אכן קלעו, והתנהג בהתאם אם זה לא קרה. בצע חיפוש עיוור למילות המפתח שאתה עושה להן אופטימיזציה כדי לראות כיצד הן תפקדו מאז ההתחלה. העסק חברות עם עבר מוכח: בצע מחקר כדי לברר אם הן עשו אי פעם שיווק במנועי חיפוש בשיטת "כובע שחור" בעבר, מה שגוגל הכה עם העדכונים שלו במאי האחרון. בנית את החברה שלך בעזרת עבודה קשה וזיעה, אל תרשה לאף אחד לקחת את זה ממך באמצעות רמאות. בשורה התחתונה, אל תרשה לעצמך להיכוות!