מרבית העוסקים בתחום קידום אתרים חלוקים בנוגע לפעילות שתורמת ביותר בפרויקט קידום אתרים. האם בחירת מילות המפתח? האם פיתוח לינקים רלוונטיים?

כל מומחה קידום אתרים  ייתן לך תשובה שונה. פיתוח תוכנית קידום אתרים מוצלחת  תלוויה במספר גורמים מרכזיים:
 

טקסט עשיר במילות מפתח:
רבים  מעמודי האתר צריכים לכלול מילים וביטויי מפתח, על מנת להבליט את המשקל היחסי של ביטויים האלו מתוך יתרת התוכן בעמוד. לפעילות זו נלווית פעילות מחקר על מילות מפתח, רצוי רחבה ככל האפשר, על מנת לתת לכל ביטוי עמוד תוכן נפרד משלו , ולהבליטו בתגיות HTML , שנדרשות לצורך קידום האתר. חשוב לזכור שהעמודים שכוללים תמונות גרפיות או חלונות מולטימדיה  אינם תורמים כמעט לקידום האתר, שכן מנועי החיפוש הם מבוססי טקסט.

בנה העמוד ועריכת התוכן בתוך האתר:
מנועי חיפוש צריכים לקרוא בקלות את עמודי התוכן באתר. לכן הדרך בה בנוי האתר והאופן בו מאורגנים עמודי הטקסט, הינה בעלת משמעותה רבה במיקוד תשומת הלב  של מנוע החיפוש בהקשר של אתר מסויים לביטויי מפתח נבחרים.
 

פיתוח לינקים:
נושא בניית הקישורים הוא אחד ללא ספק החלק המורכב ביותר והקשה ביותר בכל תהליך קידום האתר. פעילות זו כולל יצירה של לינקים איכותים של אתרים שונים אשר מצביעים על ה-URL של האתר. הנחת היסוד של מנועי החיפוש המובילים כגון גוגל היא שרשת האינטרנט מבוססת על קישורים. המטרה של הקישורים היא לסייע לגולש לנווט בתוך הרשת מדף לדף, וחושפים אותו למידע נוסף. הנחה נוספת היא שככל שיותר אתרים מפנים לאותו העמוד כך גדלה ההסתברות שיש באותו עמוד מידע חשוב. הפילוסופיה של גוגל היא שלכל קישור יש לתת משקל מסוים בקביעת הרלוונטיות והאמינות של עמודים באינטרנט.

ככל שהתפתח האלגוריתם של גוגל הוא החל ללמוד כיצד לסנן אתרים "אמיתיים" וכיצד לסנן אתרי ספאם, שאינם יוצרים תוכן חדש בעל משמעות ושכל תכליתם הוא ליצור מצד שאו של אתרים שמהם יש קישורים לאתרים שבעל האתר רוצה לקדם. שימוש בטכניקות כאלו לא רק שיכול לפגום בקידום האתר, הוא לעיתים יכול גם למחוק את האתר כליל מגוגל.

אחת הדרכים הטובות ביותר כדי ליצור  תנועה וקישורים לאתר היא על ידי כתיבת מגוון רחב של מאמרים איכותיים הקשורים לנישה של התוכן בו האתר עוסק. מאמרים אלו בליווי קישורים פנימיים ניתן להפיץ בחינם ב"אתרי מאמרים חופשיים" שמאגדים מאמרים קצרים בנושאים שונים, או להציעם כתוכן חינם לאתרים ופורטלים אחרים בתחום במסגרת שיתוף פעולה שבו צד אחד מרוויח תוכן נוסף שעשוי לעניין גולשים וצד אחר מרוויח קישורים שמסייעים לו להתקדם בגוגל. ככל שהתוכן המופץ יהיה יותר איכותי ובעל ערך כך יהיה יותר קל למצוא עבורו שותפים וכן הערך של הקישורים שבתוכו יהיה רב יותר.