לכל מקדם אתרים ישנן אסטרטגיות לקידום בגוגל בהן הוא פועל על מנת לשפר את תוצאות האתר בדירוג של גוגל. חלק מהחברות הפועלות בתחום קידום אתרים מתרכזות באסטרגיה המובוססת על קידום האתר במספר רב של צירופי מילים מורכבים. חלק מהחברות מתרכזות בקידום בגוגל במספר מצומצם של ביטויי מפתח תחרותיים במיוחד על ידי בניה עקבית של קישורים ויצירת שיתופי פעולה עם אתרים שונים.

הבסיס של אסטרטגיה מוצלחת לקידום בגוגל מורכבת מאבני הדרך הבאות:

מחקר מילים - הניתוח הראשוני הוא החשוב ביותר כיוון שמטרתו הוא לזהות את הדרכים להגיע לקהל המטרה ולהבין את התחרות בשוק.

תוכן עשיר - רוב הדפים של האתר צריכים לכלול את המילים וביטויי המפתח שמתאימים לשאילתות החיפוש של קהל המטרה. חלק עיקרי של אופטימיזציה מתמקד בהתאמת האתר לחיפושים של שאילתות במנועי החיפוש שהאתר אמור לתת להם תשובה. לכן לא מעט אנשי קידום אתרים טוענים שהליבה שלאסטרטגית קידום האתר היא טקסט.

מבנה ארכיטקטורת אתר ופריסת העמודים - מנועי חיפוש צריכים להיות מסוגלים לגשת בקלות ובמהירות לכל קבצי הטקסט, תמונות, גרפיקה, מולטימדיה על פי ההיררכיה הנכונה מבחינת חשיבות המילים שרוצים לקדם. מניסיוננו בDreamview ראינו שבאמצעות שיפורים קטנים בארכיטקטורת האתר , ניתן להשיג שיפורים משמעותיים בדירוג האתר ובעקבות כך בתנועה שמתקבלת ממנועי החיפוש.

בניית קישורים איכותיים - מספר ואיכות הקישורים מצביעים על אובייקטיביות ההמלצות שיש לאתר מאתרים לכאורה נייטרליים שמציעים לגולשים שלהם לבקר באתר מסויים. כמובן, לא כל הקישורים המפנים לאתר הם אובייקטיביים, ו/או תורמים לקידום האתר, אולם ככל שיש יותר קישורים איכותיים גדלה הפופולריות שלו במנועי החיפוש.

• השלב האחרון מורכב מדידה וניתוח של תוצאות - את התוצאות של האסטרטגיה שנבחרה ניתן לראות בטווח של שבועות, ונדרש ניתוח ומעקב מתמיד על מנת לבצע התאמות נוספות כדי להמשיך בטיפוס בתוצאות החיפוש.

ביצוע עקבי של אסטרטגיית קידום אתרים כמתואר לעיל מבטיח תהליך קידום עקבי שיוביל ליותר מבקרים באתר האינטרנט של החברה.