טיפים לקידום אתרים

בחירת יועץ קידום אתרים היא גורם קריטי בהצלחת תהליך השיוווק באינטרנט. ישמן הרבה שאלות שצריך לשאול כדי להבטיח כי החברה שתבחר, תדע לספק תוצאות טובות ולהגדיל את כמות המבקרים האיכותיים לאתר.

להלן מספר שאלות בסיסיות שכדאי לשאול:

1. כמה זמן חברת הייעוץ מספקת שירותי קידום אתרים?
2. כמה אנשים נמצאים בצוות של החברה.
3. כמה שנים פעילה חברת הייעוץ?
4. האם במסגרת תהליך הייעוץ וקידום האתר נעשית עבודה של הקמה וניהול פורומים עבור אתר החברה? אם כן מי אחרי לנהל ולעדכן את הפורום?


שם המשחק הוא שיווק באינטרנט, אבל מה עם כללי המשחק? 

תחשוב חינם
אם העסק שלך קצת לחוץ במזומנים, כדאי להיות קצת יותר בררן בקשר לפעילות הפרסום באינטרנט. כדאי להתחיל במהלכים של שיתופי פעולה עם בעלי עסקים אחרים במהלכים של חילופי לינקים/חילופי באנרים, שהם בעצם התרגום הדיגיטאלי של הפניית לקוחות הדדית. זה דורש קצת סבלנות, אמון הדדי וכיתות רגלים לבניה של רשתות פרסום הדדיות שבאמת עובדות, אבל קבוצת אתרים שעובדים אחד בשביל השני בהחלט יכולה להיות טובה לשיווק באינטרנט. חשוב לזכור שכדי לתחזק קשר כזה הנתינה והתרומה צריכה לפעול בשני כיוונים.  

לחסוך שקל אבל לבזבז שעה
הדרך השניה להשיג חשיפה עם השקעה לא גבוהה היא יחסי ציבור. במקום לרכוש את שטח הפרסום, אפשר ליזום מאר ענייני בתחום המקצועי האלוונטי ולהפיץ אותו בין בלוגים ואתרי חדשות רלוונטים. יתרון נוסף בייזום של מאמרים הוא אריכות ימיהן. בעוד שתוחלת חייו של של באנר או קישור ממומן בגוגל היא כתוחלת חיי ההוצאה הכספית החודשית שאתם מוכנים להשקיע בפרסום, מאמר מערכת זוכה לחשיפות ללא קשר להשקעה יומית בקליקים או בחשיפות של המפרסם. במובן זה אתר אינטרנט טוב יותר מאשר עיתון מודפס, שכן תוחלת חייו של המאמר ארוכה הרבה יותר גם לאחר שנייר העיתון נזרק לפח. גולשים יכולים להחשף למאמר גם חודשים רבים אחרי פרסומו וכותב המאמר יזכה לקרדיט ולקישור המשך לאתר או לבלוג שלו. 

אין כמעט בעל עסק, שלא קיבל שיחת טלפון או מייל , מחברת קידום אתרים כלשהי אשר הבטיחה כי היא יכולים להבטיח שהעסק שלו יופיע בדף הראשון של גוגל, או שיש לה יחסים מיוחדים עם חברת גוגל או אף שיש לה תוכנות ושיטות עבודה סודיות שיכולות להשפיע על תוצאות הדירוג.


בבלוג של Google Webmaster נאמר במפורש :
"הישמר מחברות SEO הטוענות שהן מתחייבות לספק לך דירוג גבוה, מצהירות שיש להן 'מערכת יחסים מיוחדת' עם Google או מפרסמות 'שליחה מועדפת' ל-Google. אין שליחה מועדפת ל-Google. למעשה, הדרך היחידה לשלוח אתר ל-Google באופן ישיר היא דרך הדף הוספת כתובת אתר או באמצעות שליחת Sitemap, ואתה יכול לעשות זאת בעצמך ללא כל תשלום."

תחום קידום האתרים, נתפס שלא בצדק כנושא טכנולוגי מורכב , שדורש ידע מעמיק בטכנולוגיה. האמת היא, שקיים תוכן רב בחינם שיכול לשפוך אור על הנושא. ההמלצה הראשונה שלנו כדי להתחיל לשפר את תוצאות הדירוג של אתר האינטרנט , כדאי לנסות ולהסתכל על האתר מנקודת הראות של מנועי החיפוש.

מנועי החיפוש מביאים בחשבון שני גורמים בסיסיים: האם התוכן באתר רלוונטי לביטוי חיפוש מסויים, האם אתרים אחרים שעוסקים בתחום ממליצים לגולשים שלהם לבקר באתר באמצעות קישורים.

המינוח המקצועי של התאמת התוכן באתר לביטוי ספציפי נקרא אופטימיזציה למנועי חיפוש. השם המקצועי של יצירת המלצות מאתרים אחרים נקרא בניית קישורים. ככלל, כל פעילות קידום אתרים חייבת לשלב צירוף של שתי הפעילויות בתוך האתר ומחוץ לאתר.

האם לבלוגים יש השפעה מיוחדת על נושא קידום אתרים?

מבחינה טכנולוגית, בלוגים אינם שונים מכל עמוד תוכן אחר באינטרנט. מה שכן הם נוטים למשוך תגובות מגולשים , דבר שיוצר שרשרת של עדכוני תוכן באותו עמוד, ואת העובדה הזו מנועי חיפוש אוהבים מאד.
כל אתר או מנגנון שיש בו עדכוני תוכן תכופים כגון פורום, עדכוני ניוזלטרס יכול לקבל הערכה דומה על ידי מנועי החיפוש.

תכונה נוספת שמיוחסת לבלוגים, היא הפצתם באמצעות כלים של Social Bookmarking. בלוגים מגיעים עם פיצ'רים מוכנים של שיתוף העמוד ברשתות חברתיות שונות לרבות Facebook, Twitet ואחרים, דבר שעוזר להם להתפשט ולהתמפתח במהירות רבה, ולצבור קישורים נכנסים. לסיכום לא עצם המנגנון של הבלוג יוצר את הקידום, אלה השימוש המושכל בכלי יצירת תוכן שהוא קל יחסית לעדכון ופיצ'רים מובנים של שיתוף תכנים הם שהופכים את הבלוג לכלי מצויין לקידום אתרים.

קידום אתרים הפכה להיות המילה החמה ביותר בתחום השיווק באינטרנט והתחרות על כל מילה הופכת להיות קשה מיום ליום. להלן מספר המלצות לשיפורים באתר שניתן ליישם באתר בתוך זמן קצר יחסית.

1. כותרות ייחודיות לכל עמוד - כותרת הדף היא הטקסט שמופיע בחלק העליון של הדפדפנים, על גבי המסגרת של חלון הדפדפן. תג זה המכונה בשפת האיטרנט title tag , הוא החשוב ביותר על מנת לקדם את האתר בתוצאות של מנועי החיפוש. חשוב מאד לתת לכל דף שם ייחודי שמכיל את מילת המפתח שמאפיינת את העמוד.

2. בחירת מילות המפתח - בחירת מילות המפתח הנכונות היא משימה שדורשת שיקול דעת רב. קיים דיון רחב בענף קידום האתרים לגבי סוגיית בחירת המילים לקידום. עיקרי הדיון הוא על המיקום בציר : כללי - ממוקד. ככל שהמילה היא כללית יותר גדל מספר החיפושים שלה. ככל שמילת החיפוש ספציפית וממוקדת יותר יש בה פחות חיפושים אבל היא מייצגת גולשים מגובשים בדעתם שנמצאים בשלב מתקדם של החלטת קניה. הפיתוי ללכת דווקא על קידום הביטויים הכלליים הוא גדול מאד בשל פוטנציאל התנועה שלכאורה יש בו. יחד עם זאת ככל הנראה התחרות על ביטוי זה היא גדולה מאד. מצד שני כאמור הביטוי הכללי לא משקף בדיוק את המוצר או השירות של העסק. ל Google יש כלי מצוין שיכול לספק אינדיקציה לגבי התחרותיות של מילות מפתח לעומת מידת החיפושים שיש בהם.

3. גוף הטקסט - התוכן של האתר אמור לגרום למבקר באתר להבין כי הוא הגיע למקום הנכון. כל אתר אינטרנט צריך למקסם את תועלת הביקור בו ללקוח הפוטנציאלי. בין אם מדובר בהצעה של מאמרים מקצועיים , טיפים שימושיים, מחשבונים שימושיים, וכו., ככל שנצליח לגרום לגולש להשאר באתר יותר זמן ולצפות ביותר תכנים, כן ייטב לקידום האתר.

קשה לדבר על אסטרטגיית שיווק באינטרנט ללא טיפול יסודי במרכיב קידום אתרים בתוצאות מנועי החיפוש.
מנועי חיפוש מניבים מעל ל - 85% מסך התנועה הממוצעת לאתרי אינטרנט. מדוברת בתנועה של אנשים שמחפשים מידע רלוונטי למוצרים והשירותים שהאתר שלכם מציע.  זו הסיבה שכל עסק צריך לפעול כדי לא להניח לתנועה הזו ליפול לידים של המתחרים.

SEO- קידום אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות

קידום אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות או ה"טבעיות" של מנועי החיפוש מחייב ביצוע תהליך של אופטימיזציה של אתרי אינטרנט והתאמתו לאופן שבו אלגוריתם הדירוג של מנועי החיפוש פועל. יועצי קידום אתרים משתמשים במגוון של כלים לקידום אתרים על מנת לעקוב בצורה עקבית אחר הפרמטרים המשתנים שמנועי החיפוש משתמשים בהם .

תהליך קידום האתר כולל את השלבים הבאים :

ניתוח האתר והשרת
השלב הראשון בתהליך קידום אתרים הוא ניתוח יסודי של האתר והשרת עליו הוא פועל.

בין הבדיקות שיש לבצע הם : האם יש מספר דומיינים שמפנים אל אותו האתר? (עובדה שיכולה לבעיות של שכפול תוכן), האם ישנם קישורים שבורים בעמודי התוכן?, האם מהירות טעינת דפים איטית? האם האתר נמצא ברשימה השחורה של מנועי החיפוש כאתר שמייצר "ספאם" ו/או נגוע בוירוסים? וכיוב.

השאלה איזה ספק שירותים לשכור לביצוע עבודת קידום אתר של חברה מסחרית, תלויה במידה רבה בגודל העסק , בכמות התנועה הנדרשת לאתר כדי לקיים את הפעילות המסחרית הנדרשת, וכמובן במגבלות התקציב.

למען האמת, מיומנות בסיסית של קידום אתרים, היא מסוג הפעילויות שכל בעל שכל ישר יכול להבין וליישם באתר שלו. הצורך בחברה מקצועית הוא בעיקר על מנת לבצע את התהליך בצורה מסודרת, ליישם טכניקות בדוקות שעובדות שחוסכות את זמן הניסוי והטעיה. החשיבות הגדולה של חברת קידום אתרים היא בעיקר לנהל נכון את התהליך ולנתח את התוצאות שלו בכלים מקצועיים יותר על מנת ליצור אפקט שיפור מתמשך.

אם ברשותך עסק קטן, הרי שמומלץ להתחיל לנסות לקדם את האתר באופן עצמאי, כך שרק לאחר מיצוי המאמץ האישי, תדע להעריך טוב יותר את התמורה לעלויות של חברה מקצועית. גם לצורך קידום אתר באופן עצמאי יש צורך בסיוע של שני גורמים : חברת בניית האתרים שבנתה את האתר וקופירייטר טוב שמבין בכתיבת טקסט למטרות קידום אתרים.

מה צריך לבקש מחברת קידום האתרים? חברת קידום האתרים, צריכה לוודא את האתר עומד בסטנדרטים של W3C וכי אין שגיאות בקוד האתר. בנוסף, עליה לוודא כי בכל העמודים מנהל התוכן יכול לשלוט בתגי המטא, כותרת העמוד, וכמובן בהזנת תכנים חדשים.

מה לצריך לבקש מהקופירייטר? קופירייטר טוב צריך להבין בתחום הפעילות העסקית, ולהיות מסוגל לפתח טקסטים מקצועיים על המוצרים והשירותים של החברה, טיפים עבור המשתמשים במוצרים/שירותים וכן מגמות עתידיות של התחום. בנוסף הוא צריך להבין בתחום קידום אתרים, ולהבין את החשיבות של אזכור מילות המפתח במינון הנכון בתוך הטקסט.

התקשרות עם חברת קידום אתרים
בעסק גדול, ככל הנראה יש צורך בעבודה על כמויות תוכן גדולות יותר, וכן באופן טבעי הוא צריך לשרת תנועת גדולה יותר של גולשים בעלת צרכים מגוונים של תוכן . זו הסיבה שנדרשות מתודולוגיות ושיטות עבודה מעט יותר מורכבות.

לא ניתן להדגיש יתר על המידה את חשיבותו של שירות קידום אתרים. ללא התאמה של האתר למנועי חיפוש, האתר משול לקטלוג מוצרים שהודפס במאות אלפי עותקים ויושב במחסנים של החברה, ללא שחולק לאף לקוח פוטנציאלי. אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך חשוב שמיועד לסייע לאתרים להשיג חשיפה מקסימאלית במנועי החיפוש, וחשיפה מקסימאלית פירושה יותר תנועה איכותית של לקוחות פוטנציאלים שמבקרים באתר.

בחירת חברת קידום אתרים , היא משימה חשובה ביותר לאסטרטגיית השיווק באינטרנט. על מנת שאתר אינטרנט ידורג במקומות גבוהים על ידי מנועי החיפוש, הוא צריך לעבור אופטימיזציה ולהיות מתוחזק ומשופר על בסיס קבוע. בחירת ספק לשירות קידום אתרים שייקח אחריות על תוצאות השיווק של החברה באינטרנט היא משימה מעט מרתיעה, בייחוד לאלו שאינם מכירים את עולם המושגים המקצועי.

מה צריך לדרוש בחבילת השירותים של חברת קידום אתרים?

- ניתוח מבנה האתר ובדיקת איכות קוד המקור
חברת קידום אתרים מקצועית צריכה להתחיל את תהליך ההתקשרות עם כל לקוח בסקירת האתר ובחינת התאמתו לסטנדרטיים מקובלים של כתיבת קוד לאינטרנט. בתום תהליך הניתוח על חברת קידום האתרים להגיש דוח מפורט של ניתוח אתר. מטרת הדוח היא לציין בנקודות את כל הנקודות הבעיתיות שמפריעות לתוכנות הסריקה של מנועי החיפוש לקרוא ולאנדקס כראוי את הדפים של האתר.

בנוסף על הדו"ח להכיל מיפוי ראשוני של התנועה הקיימת לאתר , משך הזמן שהגולשים נשארים באתר, איכות הקישורים שמפנים אל האתר, וניתוח השיעור ההמרה של הגולשים באתר.

http://www.seochat.com/seo-tools/link-popularity/
 יש להזין URL חוקי, ואת הכלי הזה כל שאילתת חיפוש במנועי הגדולים (גוגל, יאהו, MSN, ו Teoma) יהיה ולאחר מכן לחזור לספור קישור הכולל של כתובת האתר עבור כל אחד.

http://www.seochat.com/seo-tools/meta-analyzer/
 כלי זה תנתח תגי ה-meta של האתר. ניתוח מילות מפתח של מתחרה ועל ערכי meta תיאור הוא דרך טובה כדי למצוא רעיונות עבור מונחי מפתח להעתיק יעיל יותר עבור האתר שלך

http://www.seochat.com/seo-tools/keyword-density/

פעילות קידום האתרים נתפסת פעמים רבות למתבונן מהצד כקופסה שחורה : מכניסים כסף מצד אחד ומקבלים אתר מקודם במספר ביטויי חיפוש בצד השני. כדי להקל על תהליך בחירת ספקים בנושא, להלן מספר נקודות וטיפים לתמחור קידום אתרים :

ניתוח האתר
ניתוח האתר כולל התייחסות להיבטים שונים של האתר על מנת להעריך את הפעולות שצריך לבצע כדי לשפר אותו בעיני מנועי החיפוש. הניתוח כולל גם שורה של הצעות אופרטיביות שצריך לבצע, בינהן : שינויים בהיררכיית העמודים , שיפור תפריטי ניווט, ניהול הקישורים פנימיים , שימוש בתגיות מטא, שינויים בקופירייטינג של הטקסט , תאימות HTML לסטנדרטים מקובלים של W3C , התאמת הרזולוציה למסכים שונים, יצירת דפי שגיאה 404 במקומות בהם יש כתובות URL שגויות, בחינת מערכת הסטטיסטיקה שבאתר, בחינת המיקומיים הקיימים של האתר במילות מפתח נבחרות.

מחקר מילות מפתח
אחד הצעדים הבסיסיים של תמחור קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח נעשה על מנת לנסות ולמקסם את היכולת למשוך תנועה מצורות ביטוי שונות שקשורות לפעילויות השונות של החברה. ככל שהאתר יופע בוריאציות חיפוש שונות יותר, כך ייגדל הפוטנציאל שלו להתאים לצורות החיפוש של לקוחות פוטנציאלים נוספים.

אם בבעלותכם אתר בעל רמת עדכוניים נמוכה יחסית ייתכן והבחנתם לכמה שינויים לרעה בחלק מהמיקומים של האתר שלכם בדירוג תוצאות החיפוש בחודשים האחרונים של שנת 2012. להלן תיאור של כמה מהעדכונים המרכזיים שהאלגוריתם של גוגל עבר במהלך השנה האחרונה אשר סביר שיהיו בעלי השפעה מתמשכת עלתחום קידום האתרים בעתיד הנראה לעין.

פברואר 2011: גוגל משיקה את אלגוריתם פנדה
מאז פברואר 2011 כשגוגל הציגה לראשונה את אלגוריתם דירוג תוצאות החיפוש החדש שלה - פנדה, התרחשו כמה תנודות מאוד דרמטיות. לדוגמא, הרבה אתרי חדשות ורשתות חברתיות ראו גידול בהיקף התנועה ובעליה במיקומים מעל אתרים יותר סטטיים הכוללים הרבה פרסום. עם העדכון הראשוני של פנדה בשנה שעברה, השינוי השפיע על בערך 12% מכל תוצאות החיפוש.

נובמבר 2011: תוכן רענן משפר את הדירוג
בעקבות שינויי הראשוני של גוגל פנדה, הוסיפה גוגל במהלך השנה הוסיפה עדכונים משניים לצורך שיפור נוסף של איכות תוצאות החיפוש. העדכון המשמעותי ביותר הוכרז בחודש נובמבר 2011. גוגל הכריזה כי האלגוריתם החדש אשר יתגמל רעננות ישפיע על עד כ 35% מכל שאילתות החיפוש. שינוי זה הביא לכך שאתרים רבים החלו לפתוח בלוגים , על מנת ליצור תכנים חדשים ולהגביר את האינטראקטיביות עם המבקרים באתר.
ינואר 2012: העדכון מתמקד בקישורים הנכנסים (backlinks)
קישורים נכנסים לאתר היו בעבר מהסממנים החזקים לרלוונטיות ולפופולאריות של האתר, האלגוריתם כרגע יודע טוב יותר להבחין בין קישורים אמיתיים ואוטנטיים לבין קישורים מלאכותיים.

בעלי אתרים רבים עושים ימים כלילות כדי לפענח את סודות קידום האתרים (SEO). זהו תהליך מתמשך של ביצוע שינויים באתר , על מנת להשיג תוצאות גבוהות בתוצאות של מנועי החיפוש. הנה מספר עובדות שכדאי לדעת :

קידום אתרים הוא תהליך ארוך
קידום אתר בגוגל הוא עניין מתמשך, הדורש תשומת לב קבועה ואינו פרויקט חד פעמי. לאחר התחלת התהליך השינויים הראשונים בדירוג בגוגל מתרחשים בין 3 שבועות ל 6 שבועות, ולאחר מכן ההתקדמות היא איטית יותר ויכולה לקחת מספר שבועות בין שיפור לשיפור.

כל התורה על רגל אחת היא בביצוע מחקר מילות מפתח טוב
קידום אתרים משמעותו מתן דגש מיוחד למילות המפתח הנבחרות ברחבי האתר על מנת להפוך את האתר לבעל קשר סמנטי לביטויים שגולשים מחפשים בהם תוכן שרלוונטי לתחום הפעילות של החברה. לכן, החשיבות של מחקר מילים היא להבין את מירב צורות החיפוש בהן קהל המטרה עשוי להשתמש בהן. מחקר מילות מפתח מתחיל בסיעור מוחות ורישום של כל המילים והביטויים הקשורים לפעילות של האתר והחברה. לאחר מכן ניתן להעשיר את הרשימה על ידי כלי מחקר אינטרנטיים שיודעים להציע צורות ביטוי נפוצות שקשורות לאותם תחומים של המילים הראשוניות בהתאם למידע שנאגר ב Data Center של מנועי החיפוש. דוגמא לכלי כזה, היא כלי המחקר של Wordstream.

אחת המשימות החשובות שצריך לטפל בהן בנושא השיווק באינטרנט היא בחירת חברה שתרכז את נושא קידום האתר בתוצאות של מנועי החיפוש. קידום אתרים נחשבת כטכניקה המשתלמת ביותר למשוך גולשים רלוונטים לאתר, אולם יחד עם זאת זהו תהליך שלוקח לא מעט זמן עד שרואים בו תוצאות וכדאי לעשות את הבדיקות הנכונות מראש כדי לא לגלות בסוף התהליך שהספק שבחרתם לא מסוגל לספק את מה שהבטיח.


האם אתה זקוק לקידום אתרים עבור האתר שלך?

מרבית האתרים אינם נבנים מראש עם ההתאמה הנדרשת לקידום במנועי חיפוש. התאמה (אופטימיזציה) למנועי חיפוש מתייחסת לאופן שבו האתר מעוצב ובנוי (מבחינת איכות הקוד) וכתוב (קופירייטינג של התוכן).

חברות עיצוב אתרים רבות מציעות אתרי אינטרנט יפים עם הרבה אנימציית ופונטים מיוחדים אולם אתרים אלו נוטים להיות מאוד לא ידידותיים למנועי חיפוש.
תכנון מראש שתואם את ההגדרות הנדרשות למנועי חיפוש, יאפשר לשלב  בין תוצאות גרפיות מרשימות מאד לבין התכונות הנדרשות למנועי החיפוש.

איך לקדם את האתר בגוגל הופכת להיות שאלה מרכזית שמונחת על שולחנו של כל מנהל שיווק.  ברור לכל אחד כי מרבית החיפושים באינטרנט מתבצעים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל. המשמעות היא שכל ביטוי חיפוש שניתן להתקדם בוא לתוצאות גבוהות, מתורגם להכנסות ישירות לעסק. ולהיפך. בכל פעם שלקוח פוטנציאלי מחפש של שם מוצר או שירות ולא מוצא את ההאתר של העסק שלך - זהו אובדן פוטנציאלי של הכנסות.

קידום אורגני
שיפור האופטימיזציה של האתר והתאמתו לדרך שבה מנועי החיפוש סורקים אתרים, היא הדרך הטובה ביותר להתקדם בתוצאות האורגניות של גוגל. 
אופטימזציה טובה מתחילה בבחירת כותרות ותגי meta ייחודיים לכל עמוד. בנוסף מומלץ להשקיע בתוכן איכותי ולהמנע מכפיליות בתוכן בתוך האתר, שכן מנועי החיפוש מאד מחמירים בניסיונות הונאה של יצירת תכנים יש מאין. ענין נוסף שמשפיע על הקידום האורגני הוא העיצוב של האתר. עיצוב אלגנטי מגדיל את שהות הגולשים באתר ולכן מזכה אותו בנקודות זכות בחישובי האלגוריתם של גוגל, בנוסף הימנעות מתמונות כבדות משקל והקטנת מהירות הטעינה של העמוד גם הן משפיעות על הדירוג.

האסטרטגיה הנכונה לשיפור הדירוג בגוגל מחייבת לשלב גורמים שונים על מנת למטב את תוצאות הדירוג לאורך זמן. בחירה נכונה של מילות מפתח, נתפסת בדרך כלל כאבן הפינה של אופטימיזציה למנועי החיפוש. לכן נדרש תהליך עקבי ומתמשך של בחינת האפקטיביות של כל מילה על תנועת הגולשים שמגיעה אל האתר ובהתאם להמשיך ולנסות ולבחון צורות חיפוש נוספות שיכולות למשוך גולשים חדשים.

אלגוריתם דירוג הדפים של גוגל
גוגל מדרגת עמוד בתוצאות החיפוש בדרך כלל על פי איכות התוכן ואיכות הקישורים המובילים אל אותו עמוד. למי שמתעניין יותר גוגל פרסמה בהרחבה מידע על אלגוריתם הדירוג שלה באתר האינטרנט שלה: http://www.google.com/technology/.

להלן מספר טיפים לשיפור דירוג האתר הגוגל :

1. בחירת את מילות המפתח הנכונות
נהוג לחלק את מילות המפתח לארבעה סוגים עיקריים:

- מילות מפתח מותגיות - מילות המפתח שכולות את שם העסק , תיאור העסק, או מותגים בולטים שיש בעסק כגון : נייק , קוקל קולה, מקדולנדס וכו.

 

קידום אתרים שנעשה על ידי בעלי מקצוע שאינם מיומנים , עלול לסבך את האתר בטעויות משמעותיות שמסתכמות באובדן תנועה יקר ובתסכול לא קטן.

להלן הטעויות הנפוצות ביותר:
 

1) בחירת שגויה של מילות המפתח

השלב הראשון בכל קמפיין קידום אתרים הוא לבחור את מילות המפתח שעבורן תתבצע אופטימיזציה במטרה לשפר את דרוג האתר בהן.
 

בחירה של מילות מפתח כלליות מידי ו/או תחרותיות מידי , עלול להוריד לטמיון את כל הזמן והמאמץ שמושקע בקידומן. 
 

א) בחירת מילות מפתח כלליות מידי

מרבית בעלי האתרים מעדיפים להיות מקודמים במילה בעלת נפח תנועה גבוה, על פני מילים ממוקדות שיניבו תנועה נמוכה יותר, אך גם ממוקדת ואיכותית יותר. זה מסתכם לעתים קרובות בניסיונות לקדם מילות מפתח אשר אינן ישימות עבור האתרים שלהם. לדוגמה, אתר צימר קטן שמנסה לקדם את עצמו במילה "תיירות" , ככל הנראה מבזבז זמן ומשאבים יקרים, שכן גם אם תיאורטית יתקדם האתר לתוצאה טובה,הרי מי שמחפש מילה זו מחפש דברים רבים אחרים מלבד צימרים. כך שעבור מרבית הגולשים שיגיעו לאתר המידע אינו רלוונטי ולכן הם ינטשו אותו בתוך זמן קצר, דבר שיתורגם בהמשך לירידה בדירוג האתר במנועי החיפוש בשל חוסר עניין לגולשים.

רוב מקדמי האתרים יסכימו כי רכיב הכותרת הוא אחד האזורים החשובים ביותר לאופטימיזציה של עמוד אינטרנט.
לא פעם אנחנו נשאלים מה צריך לעשות כאשר לביטוי המפתח יש גם צורת יחיד וגם צורת רבים ? שכן לא תמיד קל לבצע אופטימיזציה עבור שניהם.

התיאוריה הבסיסית בתחום קידום אתרים היא לנסות ליצור דף נפרד עבור גירסת היחיד ודף אחר עבור גרסת הרבים. מקדמי אתרים מנוסים יותר ידעו לשחק עם התוכן ולקדם באותו העמוד אחד את שתי צורות החיפוש.

להלן דוגמא כיצד ניתן לקדם את הביטויים : צימרים מפנקים בצפון + צימר מפנק בצפון. ככל הנראה עבור 2 צורות ביטוי אלו יש נפח חיפושים ראוי. יחד עם זאת מיותר ליצור עמודי תוכן נפרדים שכל אחד יקדם את אחת מצורות הביטוי, מה גם שיהיה צריך ליצור תוכן חדש עבור צורת הביטוי השניה, שכן שינוי באותו התוכן, יתפרש כתוכן כפול שאסור על פי הכללים של גוגל.

טיפים לכתיבת תוכן למטרת קידום אתרים

כאשר מדברים על קופירייטינג למטרות קידום אתרים, נהוג לחשוב כי מדובר על שכפול של  2-3 מילות מפתח X 30 פעמים בתוך דף באורך 400- 350 מילים.
 

הגדלת מספר החזרות של כל מילת מפתח אמנם נדרשת עבור פעילות קידום אתרים אבל חזרה מוגזמת לא תיקח את האתר  רחוק מאוד. מנועי החיפוש למדו להעריך את איכות התוכן שיש בעמוד עפ"י מדד ה Bounce rate (שיעור נטישת הגולשים), כך שגם אם חזרה מוגזמת הצליחה לקדם את האתר לתקופה מסויימת, הגולשים שיכנסו לעמוד ויקראו טקסט שמנוסח בצורה "ילדותית" ולא מקצועית , ייטו לנטוש את העמוד, ובתוך זמן קצר דירוג העמוד ירד חזרה לתהום.

קופירייטינג איכותי לקידום אתרים, מתחיל ביצירת תוכן איכותי ומעניין עבור הגולשים. רק לאחר מכן מתחילה עבודת החישובים המדוייקת של מספר החזרות בטקסט עבור מנועי החיפוש.
 

אחת האסטרטגיות הטובות ביותר לקידום אתר, היא יצירת תוכן על בסיס יומי. זה אומנם דורש מסירות ונחישות, אבל עדכון האתר/בלוג בפוסט בן 300-400 מילים בכל יום יכפילו את מספר הכניסות לאתר מידי מספר שבועות.
 

ככל שמגדילים את התוכן לאתר, יותר ויותר צורות ביטוי וחיפוש נכנסות תחת הסינון של גוגל והאתר מתחיל להתאים לכמויות הולכות וגדלות של וריאציות הכוללות את מילת המפתח בה משתמשים הגולשים השונים.

dreamview-seo.co.il

צרו קשר

משכית 22, הרצליה פיתוח

09-9514276

09-9514025

info@dreamview.co.il

אודות

Dreamview הינה בעלת ניסיון של מעל 5 שנים בתחום בנייה וקידום אתרים.
בראיה שלנו קידום אתרים הוא מכלול של שירותים שראשיתו בהבנה טובה יותר של החברה ,יתרונותיה וקהל לקוחותיה.
מטרתו העיקרית של תהליך קידום אתרים היא הגדלה מתמדת של כניסת גולשים שמחפשים מידע ושירותים אודות מוצרים ושירותים שהחברה שלך מספקת.