תהליך קידום אתרים, משלב עשרות מרכיבים אשר יחד משפיעים על המיקום היחסי של האתר בתוצאות החיפוש. קשה לאמד בדיוק את ההשפעה היחסית של כל רכיב, אולם יחד עם זאת, ברור כי שיפור רק בחלק מהרכיבים, אינו מספיק בדר"כ להשגת התוצאות המקוות.


להלן פירוט השלבים החשובים:
 

1. מיפוי התחרות

מודיעין תחרותי הוא חלק חשוב מאד מכל מהלך שיווקי. באינטרנט יחסית הרבה יותר קל לדעת מה המתחרים שלך עושים , מאחר ומאמצי השיווק באינטרנט נעשים בעיקר ע"ג עמודי אינטרנט שכולם ניתנים לצפיה.

לדוגמה, ישנם כלים שמאפשרים שערוך של הוצאות הפרסום ב PPC של המתחרים, חשיפת המילים בהם הם מפרסמים, היקף התנועה שמגיעה לאתר שלהם וכו.

מידע זה נגיש ברמות שונות של דיוק ואין צורך בריגול תעשייתי כדי להשיגו. כשמדובר בתחרות על דירוגים בתוצאות חיפוש, המתחרים של האתר, הם לא תמיד אותם מתחרים עסקיים שפועלים באותו ענף. המתחרים באינטרנט הן כל אותם האתרים שמנסים לתפוס את המקומות הגבוהים שבהם היינו רואים שהאתר שלנו יופיע בהם.
 

2. מציאת מילות המפתח הנכונות

בחירת מילות המפתח הנכונות דומה לעשיית הצעד הראשון במשחק השחמט. זיהוי המילים שדרכם יגיעו לקוחות פוטנציאלים שמעוניינים לרכוש את המוצרים והשירותים שלכם הוא השלב החשוב באמת בתהליך קידום אתרים. זיהוי מילות המפתח הרווחיות , תסייע למקסם את האפקטיביות של תהליך השיווק באינטרנט. כלים כגון google keyword או WordStream יכולים לסייע בחינם להעשיר את רשימת המילים ולדרג אותם על פי פופולריות ומידת התחרות הקיימת בהן.
 

3. אופטימיזציה של עמודי התוכן

כדי לשפר את האופטימיזציה של אתר והתאמתו לדרישות מנועי החיפוש ישנם מספר נקודות שחשוב להקפיד עליהם בכל עמוד.
 

תגי no follow, no index - כאשר ישנם עמודי תוכן באתר שנמצאים בשלבי בניה ו/או אינם קשורים במישרין לתוכן ה"רישמי של האתר", לדוגמא עמודי נחיתה של קמפיינים ממומונים, חשוב לוודא שעמודים אלו לא יסרקו על ידי מנועי החיפוש , שכן בהיותם בדר"כ בעלי תוכן שמיכל מעט טקסט או תוכן שאינו מושלם, הם עלולים לשנות את השכלול הכולל של אתר מבחינת הרלוונטיות לביטוי המפתח הרצויים, ומאחר ובדר,כ אין בהם הפניות לעמודים נוספים, הם עלולים להגדיל את שיעור הנטישה של האתר.
 

תגיות H1 ו H2/H3 - באמצעות הדגשת מילת המפתח בתוך בתוכן של העמוד , בתגי H , ניתן לתת דגש רב יותר לכותרות של התוכן ולהבליט באופן זה את מילות המפתח עבור מנועי החיפוש. מומלץ להשתמש בגדלים שונים של כותרות H2, H1 ו H3 בתוך הטקסט , הגדלים השונים מצביעים על חשיבות יורדת של הכותרות. וריאציה של שימוש בתגים אלה תאפשר להפיק תועלת גדולה יותר, שכן סימון רק בתג H1 משמעותו שכל הכותרות זהות ואין בהם היררכייה.
 

תגיות META - תג התיאור , ותג מילות המפתח , הם תגים חשובים שחשוב למלא עבור כל עמוד. למרות שישנן דעות שגורסות כי תגי Meta איבדו מחשיבותם ב-Google, מניסיוננו ב Dreamview זה לא נכון, ושימוש בתגיות אלו מספק מאד את הדירוג של כל עמוד, וגם אם המשקל של תגיות אלו נשחק עם הזמן, הרי שמנועי חיפוש אחרים עדין נותנים להם חשיבות, ולכן לא כדאי להתעלם מהצורך בהגדרת תגים אלו.
 

תגיות alt על גבי תמונות - טקסט מתאר על גבי תמונה הוא דרך מצויינת לשלב את מילת המפתח בתוך קוד האתר בצורה אלגנטית. בנוסף, הוספת טקסט מתאר, יכול לסייע מאד גם בהצגת האתר באזור התמונות של תוצאות החיפוש, ולאור העובדה שהשינוי האוניברסלי שהונהג בגוגל, לפיו בעמוד התוצאות הראשון משולבות גם תוצאות וידאו ותמונות , הרי שזו דרך מצויינת להשתלב בעמוד הראשון, בדרך האחורית.
 

מפת האתר ב XML - לכל מערכת ניהול תוכן יש דרך משלה ליצור Sitemap . מערכת שאינה כוללת אפשרות כזו, או באתר סטטי, ניתן לייצר Sitemap אוטומטי , באמצעות סקריפט חיצוני. אתר מצויין שנותן שירות כזה בחינם הוא : http://www.xml-sitemaps.com/ בחינם. מידי מספר שבועות /חודשים לאחר הוספה ועדכון של דפים באתר, מומלץ לעדכן את מפת האתר שלך, על מנת לעודד את מנועי החיפוש לסרוק שוב את כל האתר.
 

Robots.txt - המטרה של קובץ robots.txt באתר היא להורות למנועי החיפוש , אילו אזורים לסרוק ולאנדקס ואילו אזורים הם מחוץ לתחום. הגדרו אלו חשובות, בעיקר עם על השרת בו נמצא האתר, ישנם תיקיות עבודה שאינן מוכנות להצגה, או שהן למטרות שימוש פנימי ומוגבל של הארגון. מעבר לעניין שמירת האבטחה של מידע בחברה, סריקה של מידע שלא עבר אופטימיצזיה , תפגע בקידום האתר ולכן יש חשיבות בשמירה על התיקיות שלמנועי החיפוש מותר לסרוק.
 

תדירות עדכון התוכן - הוספת תוכן חדש באופן קבוע באתר , תגרום ללמנועי החיפוש לסרוק את האתר באופן , ולבחון את המיקומים שלו בתוצאות החיפוש מידי סריקה. אחת הדרכים לגרום לתוכן חדש להתווסף לאתר, היא לגרום לחלק מהאתר להיות פתוח לתגובות הגולשים, למשל כחלק מפורום ציבורי באתר, או בבלוג של החברה.
 

צפיפות מילות מפתח - שימוש מוגזם באזכור מילות מפתח , נתפס בקלות על ידי מנועי החיפוש, כניסיון להונאה. אין חוק כתוב בקשר לכמות המילים המותרת, אבל מומחי התחום , קבעו כי אזכור של 3% - 5% של מילת המפתח בטקסט נתון, הם די והותר כדי למשוך את תשומת ליבם של מנועי החיפוש, מבלי שהדבר ייחשב כניסיון הונאה.
 

בדיקת קוד האתר - שני כלי מצויינים שאנחנו ב Dreamview משתמשים בהם לצורך ניתוח ושיפור קוד האתרים שאנחנו מקדמים הם : http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/ , http://validator.w3.org/ , מדובר בכלי ניתוח שבודקים את טיב קוד האתר , ונותנים המלצות לשיפור . חשיבות בדיקות הקוד היא, הן לצורך הסרת חלקים בקוד שאינם נגישים או קריאים למנועי החיפוש, בגלל חוסר התאמה לכללים מוסכים של כתיבת קוד, והן לצורך שיפור מהירות טעינת האתר שנחשבת כיום למדד חשוב בקביעת הדירוג של אתרים.
 

בניית קישורים

כלל ידוע הוא כי קישורים הם אבני היסוד בבניית האמינות שיש לכל עמוד אינטרנט. הפטנט שרשום על שמם של מפתחי גוגל, המכונה Page rank, מבוסס על כל שככל שיש יותר עמודים בעלי איכות גבוהה שמצביעים על עמוד אינטרנט , כך גדל ערך האמינות של העמוד בעצמו.
 

אתרים חדשים צריכים קישורים כדי לפתח ניראות במנועי חיפוש. להלן מספר טיפים להגדלת הקישורים שמפנים את האתר.
 

1.רישום האתר לאינדקסים אינטרנטי. זהו תהליך די מונוטוני של חיפוש אינדקסים של אתרים ורישום האתר לסיפריות שונות ו/או אינדקסים מקצועיים. חלק מהאינדקסים דורשים תשלום מסויים, וכדאי לבחון את התרומה שלהם לחישפת העסק לקהל הרלוונטי מלבד התועל שביצירת קישורים חדשים לאתר.
 

2.פרסום ידיעות באתרים המפיצים הודעות לעיתונות . ישנם אתרים המפיצים הודעות לעיתונות לכל סוכנויות הידיעות. הפצת הודעה לעיתונות הכוללת קישור לאתר היא דרך מצויינת להגדלת הקישורים של האתר , מאתרים שהם בדר,כ בעלי איכות נתפסת גבוהה.
 

3.החלפת קישורים עם אתרים דומים. חשוב מאד לקבל קישורים מאתרים שפועלים בתחום הרלוונטי לנושא שבו רוצים להתקדם. קישורים אלו נחשבים איכותיים יותר , שכן אם אתרים "מתחרים" ממליצים על האתר , מנועי החיפוש מפרשים זאת כהמלצה מקצועית ואמינה מאד. אמנם קשה מאד לשתף פעולה עם מתחרים, אולם מעולם שבו כל כך הרבה חברות ואינדקסים מתחרים על מיקום בכל ביטוי, אין דרך אלה לשנות את מודל התחרות למודל של שיתוף פעולה לתועלת שני הצדדים.
 

4.פרסום באתרי מאמרים חופשיים . יצירת מאמרים קצר בנושא הפעילות של העסק, ופרסומים בספריות מאמרים חופשיים כגון ף author.co.il, reader.co.il , יכולה לסייע בהפצת המאמר והקישורים שבתוכו, על ידי בעלי אתרים שיבחרו להעתיק את האתר (בהתאם לתקנון אתר המאמרים החופשיים) תוך אזכור הקרדיט והקישורים שפורסמו במאמר המקורי.

5. פעילות ברשתות חברתיות . מדובר בדובדבן שבקצפת בתחום בניית קישורים. רשתות חברתיות מאפשרים להפיץ תכנים לחברים שקשורים לפרופיל שלך ומהם לחברים של החברים וכו. כל מי שיבחר להציע "LIKE" לתוכן שפרסמת, למעשה יוצר קישור לאותו תוכן מעמוד הפרופיל שלו. מאחר ותוכן שמופיע בפרופילים של הרשתות החבריות, נתפס הן על ידי הגולשים ולאחר מכן על ידי מנועי החיפוש כאמין ביותר, לקישורים אלו נודעת חשיבות הולכת וגדלה, גם על תחום קידום האתרים.
 

6.פעילות בפורומים ובלוגים. פעילות בפורומים שקשורים בתחום הנישה שלך , ותרומה לדיונים שמתקיימים בהם, תאפשר לכם להוסיף עם הזמן קישורים אל האתר שלכם , ללא שבעל הפורום ימחק אותם, שכן הוא חפץ בכותבי טורים ותגובות, גם אם המחיר הוא יצירת קישורים יוצאים . כלל זה חל גם על שיתוף פעולה עם אתרי חדשות ופורטלים, אשר להם ניתן להציע לפרסם טור קבוע בנושא הנישה הרלוונטי, בתמורה לקבלת קרדיט לאתר של הכותב. בעלי אתרים שצמאים לתוכן מקצועי ואיכותי ללא עלות, יישמחו לתת לכם במה. אין מה לעשות - כולם צריכים להתפרנס.....
 

סיכום

רשימה זו היא אינה מקיפה את כל השיטות לקידום אתרים. מדובר בתחום דינמי שדורש הרבה ניסוי וטעיה, וככל שמנועי החיפוש משתכללים, נדרשות התאמות בטכניקות ובשיטות הקידום.

נשמח לעמוד לרשותכם ולתת ייעוץ ראשוני חינם ללא התחייבות.