ישנן מספר טעויות נפוצות בקידום אתרים שאנחנו נתקלים בהם בעבודה שוטפת עם לקוחות חדשים. ברוב המקרים מדובר בטעויות של חוסר תשומת לב או רשלנות לא מודעת, רק שמהמחיר שהיא גובה מתבטא בפגיעה משמעותית בדירוג האתר במנועי החיפוש המובילים.


חשוב לציין כי פעילות קידום אתרים אינה מדע מדויק. מדובר בתהליך ניסוי וטעיה מורכב שמנסה להתאים את עצמו לקריטריונים שמנועי החיפוש קובעים מידי פעם על מנת לתת לגולשים תוצאות רלוונטיות לחיפושים שלהם, וכל יישום של האמור כאן דורש עין פקוחה של איש מקצוע לפני שינויים מרחיקי לכת בקוד האתר.
 

להלן טעויות קידום אתרים נפוצות ביותר: שימוש שגוי בתג הכותרת

תוכנות הסריקה של רוב מנועי החיפוש סורקת תחילה את תג הכותרת של העמוד (תג title). הוספת מילות המפתח העיקריות לכותרת , היא תנאי ראשון והכרחי , לאופטימיזציה נכונה של העמוד. לכל עמוד צריכה להיות כותרת ייחודית, אחרת מנועי החיפוש עלולים לטעות שמדובר בעמודים זהים בעלי אותו שם. לפעמים כתובת האינטרנט של העמודים באתר הינה ארוכה מידי ויוצרת בעיה עבור מנועי החיפוש.

שם דף האינטרנט

כאשר משתמשים באתרים דינמיים כמו ג 'ומלה , דרופל או מערכות ניהול תוכן אחרות, חשוב להתקין רכיב שיוצר URL ידידותי למנועי החיפוש. כתובת כגון : index.php?option=com_spa&view=spa_product&Itemid=6&cid=18 , הינה כתובת טיפוסית של מערכת ניהול תוכן אשר אינה מתקבלת היטב במנועי החיפוש. התקנת רכיב ידידותי למנוע חיפוש ישנה את הכתובת ל : spa/jacuzzi.html/ .

כתובת ה URL היא גם מקום מצויין לשבץ בו ביטויי מפתח. ישנם היום מערכות שיודעות לייצר גם URL בעברית , שהם בשורה גדולה למקדמי אתרים מקומיים.
 

שכפול תוכן
תוכן משוכפל הוא המחלה הקטלנית ביותר של קידום אתר אינטרנט, ולעיתים היא עשויה לגרום למחיקת האתר מהאינדקס של מנוע החיפוש. קידום אתרים מקצועי מחייב בדיקה קפדנית של כל התכנים באתר, ומחיקה של כל העמודים הריקים ו/או בעלי תוכן זהה שרשומים בכתובות שונות ו/או מחיקה של עמודים שהתוכן שלהם הועתק בטעות או שלא בטעות מאתרים אחרים.

מנועי החיפוש בונים את "שמם הטוב" על ידי מסירת מידע רלוונטי ומדויק ככל האפשר לגולשים. כאשר הם נתקלים במצב בו שני אתרים מוסרים את אותו המידע, יש בכך משום ניסיון להטעות את הגולש באשר למקור התוכן ולכן ככל הנראה הם יפסלו את האתר שפרסם את התוכן במועד מאוחר יותר. מעבר לבעיית זכויות יוצרים שיכולה להווצר משכפול תכנים, כאשר ישנה כמות גדולה של עמודים משוכפלים מנועי החיפוש הופכים להיות פחות סלחניים ומורידים את מדדי האמינות של האתר עד כדי מחיקתו מהאינדקס לתקופה בלי מוגבלת.
 

קישורים פנימיים שגויים

חשוב להקפיד על קישורים רבים ככל האפשר (רק לא להגזים) בתוך הדפים של התוכן לעמודי תוכן אחרים באתר. חשוב להקפיד שהקישורים אכן נכונים, ולא מובילים לעמוד שגוי, או לעמוד שלא קיים.

חשוב לוודא שטקסט שמופיע על גבי הקישור יהיה בעל משמעות דומה לתוכן שיש בעמוד היעד. זוהי דרך נפלאה וזולה לקידום האתר במגוון מילות מפתח.
 

זהירות - החלפת קישורים אסורה לפניך!
חלק משמעותי מעבודת קידום האתרים היא יצירת קישורים חיצונים שמקושרים אל האתר. קישור הוא סוג של הצבעה דימוקרטית של אתרים אחרים ברשת "בעד" האתר המקודם. למעשה מדד האמינות של גוגל המכונה PageRank מבוסס על נוסחה מתימטית מורכבת שנותנת ציון איכות לאתר, לפי איכויות העמודים באתרים אחרים ברשת שמקושרים אליו.
 

על מנת להבטיח הצלחה בקידום אתרים, צריך "לשכנע" כמה שיותר אתרים בעלי ותק ואמינות "להצביע" עבור האתר המקודם. זה החלק הקשה של ענף קידום האתרים וסביבו התפתחה תעשייה שלמה של החלפה / קניית קישורים. הבעיה בתחום בתעשייה הזו היא שגוגל מנסה כל הזמן לשכלל את השיטות שלה ולאתר "שוחד בחירות" וכאשר היא מוצאת אתרים שמוכרים קישורים (בעיקר בעקבות הלשנות), היא מענישה הן את מקור הקישורים ולעתים גם את היעד.
 

קידוד שגוי של תפריט ניווט

תפריט פלאש, או ב Javascript לא נסרקים על ידי מנועי החיפוש. לכן צריך להמנע משימוש של אלמנטים כאלו באזורי קישורים רגישים כגון תפריטי ניווט או אזורים של תיבות בחירה או חיפוש באתר.
 

חוסר סבלנות
קידום אתרים הוא לא משימה לטווח קצר. מדובר בתהליך מתמשך שכולל הפקת תוכן ייחודי, המתנה של סריקה שלו במנועי החיפוש, ובניית אמינות של קישורים שמפנים אליו . תהליכים אלו יכולים לקחת שבועות עד חודשים לפני שרואים תוצאות. בנוסף אף תוצאה שמושגת כתוצאה מקידום אתרים אינה מושגת לנצח וצריך להמשיך לעבוד , לעדכן תכנים ולהוסיף קישורים בהדרגה. לא מומלץ לבעלי קוצים בישבן....