קידום במנועי חיפוש: דירוג מנועי החיפוש משתנה בקרב המחפשים.
קידום אתרים באינדקס של גוגל הוא אחד המדדים להצלחה בשיווק באמצעות האינטרנט. לכאורה זהו מדד שקל למדוד ולפקח עליו, אולם יחד עם זאת מומלץ להפסיק להתנהג  באובססיה לגבי עליות ובעיקר ירידות בדירוגים שעשויות להתרחש מידי פעם. תוצאות החיפוש הופכות להיות למושג מאד שבריר, שכן מנועי החיפוש מציגים כיום תוצאות שונות לגבי כל גולש בהתאם לנתונים שנאספו לגבי העדפות הגלישה והחיפוש שלו.
  
מהם הגורמים המשפיעים על תצוגת תוצאות שונות לכל גולש ?   

•    העדפות אישיות -  מנוע החיפוש של גוגל שומר מידע בנוגע להיסטורית הגלישה של כל משתמש. כאשר אתה מחפש ביטוי מסויים ולאחר מכן בוחר באחת התוצאות , מידע זה נשמר. במידה ותחזור על פעולה זו פעמים נוספות, מנוע החיפוש , יציג את האתר הנבחר בתוצאה גבוה יותר, מתוך כוונה להקל עליך את מציאת התוצאה המועדפת עליך, כפי שהוא למד מפעולותיך בעבר.
מידע נוסף, נאסף גם באמצעות כלים אחרים של גוגל כגון :  GMAIL , IGOOGLE וסרגל הכלים של גוגל, כולן אוספים מידע על התנהגות החיפוש שלך וההרגלים המקוונים, שלא להזכיר את שאר המוצרים של גוגל ( כגון: Google  Adsense,  GOOGLE Analytics YouTube ). גוגל יודעת הרבה עליך והיא משתמשת במידע הזה, כדי להציג את תוצאות החיפוש שלך.
(גוגל מאפשרת לך להסיר באופן ידני את ההתאמות מהתוצאות ע"י הוספת &PWS=0 למחרוזת השאילתות. לדוגמא, HTTP://WWW.GOOGLE.COM/SEARCH?Q=SEO+RANKINGS&PWS=0 )
 
•    מרכזי המידע - Data centers - לגוגל יש מערכת של מרכזי מידע הממוקמים באופן אסטרטגי מסביב לעולם, כדי לת מענה מהיר לגולשים ברחבי הגלובוס. לכל מרכז מידע יש URL שונה עם אינדקס של אלוגריתים שונה, אשר חלקם הינם חדשים או בתקופת ניסיון. במקרים רבים התוצאות שונות בין מרכז מידע אחד לאחר. סטיות אלו אינן מהותיות בדר"כ. אולם יש בהם להסביר עליות ומורדות שמתרחשות בתוצאות במהלך שעות ספורות.

•    מיקום גיאוגרפי - למיקום הגאוגרפי שלך ( וליתר דיוק למיקום הכתובת של IP שלך) ישנה השפה גדולה על תוצאות החיפוש . ראשית המיקום הגאוגרפי משפיע על בחירת מרכז המידע של גוגל שאתה מתחבר אליו. המקרים המובהקים של שינוי הם כאשר מחפשים תוצאות ב google.co.il לעומת ב google.com. יחד עם זאת ניתן לראות את המיקומים השונים של כל מרכזי המידע, באמצעות כלי של גוגל שנקרא   GOOGLE DANCE TOOL

לסיכום : מיקום כזה או אחר בביטוי מפתח מסוים אינו חזות הכל להצלחה או כשלון של קמפיין קידום אתרים בגוגל ואין צורך למרוט שערות כאשר ישנה נפילה בדירוג אחד או יותר מהביטויים. מומלץ לקבוע מדדי הצלחה ארוכי טווח יותר למדדית הצלחת קידום האתר, כגון גידול במספר הכניסות לאורך זמן ובעיקר גידול בכמות הפניות/הזמנות שמתקבלות מהאתר לאורך זמן.