לאחרונה גוגל השיקה רשת חברתית חדשה - Google Buzz .Google Buzz תוכננה כדי לספק למשתמשים פלטפורמה שתרכז את כל תוכני הרשתות החברתיות בהם הם חברים למקום אחד מרכזי. Google Buzz היא מהלך שנועד להתחרות בהצלחה חסרת התקדים של Facebook ו Twitter. בעוד שזמן השהיה והשימוש בגוגל הוא לפרקי זמן קצרים, ממוצע השימוש בFacebook הוא כ - 10 שעות בחודש! מדובר בזמן חשיפה חסר תקדים במונחי אינטרנט. 

בגוגל הבינו את החשיבות ביצירת אלטרנטיבה מול הפלטפורמה שמאיימת היום יותר מכל טכנולוגיה בעבר על הגמוניית השליטה שלהם ברשת. Buzz כמו כל יתר הרשתות החברתיות מאפשרת למשתמשים לשתף מידע כגון: עדכוני סטטוס, סיפורים, תמונות, קטעי וידאו ועוד.

היתרון הגדול של Buzz הוא ההתאמה הטובה שלו למנוע החיפוש של גוגל, טוב יותר מאשר יתר הרשתות חברתיות אחרות, כך שהמידע שנוצר ברשת החברתית של Buzz משתלב ומקודם בקלות רבה יותר עם במנוע החיפוש הראשי שלהם. פירוש הדבר כי Google Buzz עשויה להשתלט על אין ספור ביטויים בדירוג של גוגל, ויש לכך השלכות גדולות עוד יותר מקיומה של עוד רשת חברתית.

 

מה החידושים ב Google Buzz?

כאמור, גוגל מאפשרת להפעיל את חשבון ה Buzz באמצעות חשבון ה-G-Mail הקיים, ולאסוף תכנים לא רק מהחברים הקיימים ברשת, אלא גם מאתרים כמו Twitter ו-Flickr. כמובן שניתן להגביל את תפוצת הפרסום רק לתפוצה פרטית של החברים. תכונה זו מאפשרת לכל גולש להגדיר את סוג התכנים שהוא רוצה לקבל ולספק לו תוכן ממוקד. אותו גולש יכול לפרסם את התגובה שלו (BUZZ) ובכך להעביר את המסר לחברים אחרים שמעונניים לקבל תגובות ממוקדות מאותו החבר. זה התכונה שמבדילה אותו משאר אתרי הרשתות החברתיות. בעוד שאתרים כמו טוויטר ופייסבוק מציגים את כל ה"ציוצים" ושינויי הסטטוס של חברים אחרים, Google Buzz יוצר את הדילול עבור הגולש וממליץ לו לצפות רק בהודעות שהוא חושב שהן חשובות עבורו.

 

איך תשפיע Google Buzz על קידום אתרים
אמנם, גוגל לא פרסמה הודעה רישמית כיצד Buzz ישפיע על קידום אתרים אולם, על פניו נראה שההשפעה שלה תהיה ברורה וחזקה יותר מזו שיש כבר היום לFacebook ו Twitter.
 
התוכן שנוצר בחלק הפתוח של הרשתות חברתיות (כמו למשל חלק מהעמודים שיש ב  Facebook ) ניתן לקריאה ואינדוקס ע"י גוגל. כמות התוכן שנוצרת בתוך המדיה החברתית היא עצומה ומאחר ומדובר בתוכן שרלוונטי לפחות לחברים במדיה החברתית הוא יאונדקס די מהר.

כיוון אחר שישפיע על תוצאות החיפוש, הוא מנגנון ההתאמה האישית (גוגל כמובן מכחישה שהיא אוספת מידע על גולשיה). כבר היום גוגל מדרגת גבוה יותר תוצאות חיפוש של אתרים שהגולש ביקר בהם מספר פעמים בעבר, מתוך כוונה לתת לו את התוצאות שרלוונטיות לגביו. סביר להניח שבעתיד הקרוב גוגל תתחיל להציג יותר מידע מותאם אישית מתוך המידע שנצבר ב BUZZ כגון תגובות, תוצאות ספציפיות מתוך כרטיסים של חברים ברשת החברתית ואולי גם תמונות של חברים .

אם גוגל באמת תיתן דגש רב יותר לחיפוש המותאם אישית, יהיה מדובר באתגר אמיתי למקדמי אתרים, שכן יהיה כמעט בלתי אפשרי להיות מסוגל להשפיע על ההעדפות של כל גולש בעולם. יחד עם זאת תוכן שיש לגביו "קונצנזוס" של איכות, יהיה רלוונטי ומשמעותי למרבית הגולשים.

 פילטר מעין זה הוא סוג של Page Rank עבור תכני הרשת החברתית , וסביר להניח שגוגל תדע להפוך את ההודעות ה"איכותיות" ב Buzz גם לתוצאות חיפוש שמדורגות גבוה בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש. המשימה ותפקיד שגוגל לקחה על עצמה היא לארגן את התוכן באינטרנט על בסיס רלוונטיות. אין שום סיבה שהם לא ידחוף את התוצאות של Buzz כתוצאות הטובות ביותר.
 
ההשפעה על Twitter ו Facebook:

אומנם ישנם כמיליארד משתמשי Gmail, אך יחד עם זאת לא צפויה השפעה מיידית על Facebook וTwitter. בהדרגה Buzz צפויה לנגוס נתח לא קטן בשוק הרשתות החברתיות בדיוק כפי ש Gmail עשתה לתיבות הדואר והצ'אט של Hotmail ו-Yahoo.