אופטימיזציה לגוגל

ישנן מספר טעויות נפוצות בקידום אתרים שאנחנו נתקלים בהם בעבודה שוטפת עם לקוחות חדשים. ברוב המקרים מדובר בטעויות של חוסר תשומת לב או רשלנות לא מודעת, רק שמהמחיר שהיא גובה מתבטא בפגיעה משמעותית בדירוג האתר במנועי החיפוש המובילים.


חשוב לציין כי פעילות קידום אתרים אינה מדע מדויק. מדובר בתהליך ניסוי וטעיה מורכב שמנסה להתאים את עצמו לקריטריונים שמנועי החיפוש קובעים מידי פעם על מנת לתת לגולשים תוצאות רלוונטיות לחיפושים שלהם, וכל יישום של האמור כאן דורש עין פקוחה של איש מקצוע לפני שינויים מרחיקי לכת בקוד האתר.
 

להלן טעויות קידום אתרים נפוצות ביותר: שימוש שגוי בתג הכותרת

תוכנות הסריקה של רוב מנועי החיפוש סורקת תחילה את תג הכותרת של העמוד (תג title). הוספת מילות המפתח העיקריות לכותרת , היא תנאי ראשון והכרחי , לאופטימיזציה נכונה של העמוד. לכל עמוד צריכה להיות כותרת ייחודית, אחרת מנועי החיפוש עלולים לטעות שמדובר בעמודים זהים בעלי אותו שם. לפעמים כתובת האינטרנט של העמודים באתר הינה ארוכה מידי ויוצרת בעיה עבור מנועי החיפוש.

קיימות בשוק הרבה מאד תוכנות ומוצרים לשיפור האופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש. חלק ניכר מאפליקציות אלו נוגע למציאת מילות המפתח הטובות ביותר לאתר שלך. כלים חדשים שפותחו לאחרונה מאפשר אפילו לסרוק את אתרי המתחרים על מנת לגלות באילו מילות מפתח הם משתמשים, ובדרך זו לקבל רעיונות לביטויים נוספים לצורך קידום האתר.

איך אפשר להניע את הגולשים באתר שלך להגדיל את האינטראקציה איתך?

הנעה לפעולה מוגדרת בפסיכולוגיה כאינטראקציה שגורמת למישהו לנקוט פעולה שאחרת יתכן והיה אדיש לגביה ונטול מוטיבציה מיוחדת לעשות אותה.

כדי להשפיע על אנשים, עלינו להבין את האינטרסים הפסיכולוגיים שמניעים אותם .
האתגר להבין את פסיכולוגיית הגולשים באינטרנט גדול עוד יותר, משום שהמפגש איתם קצר מידי ואינו ב-4 עיניים. הגולשים באתר מופיעים רק כמספר בסטטיסטיקה של האתר שלך. לעולם לא תוכל ללמוד על דפוסי ההתנהגות שלהם בעבר וכן לשאול שאלות על העדפותיהם העתידיות .

אם אינך מכיר את הגולשים שלך , איך תוכל להשפיע עליהם?
הפתרון הוא למצוא ולנתח דפוסים כלליים של ההתנהגות של קבוצות גולשים דומות ולהתאים להם את חווית הגלישה המתאימה. מדובר בניתוח מעמיק ומורכב ששונה מתחום פעילות אחד לאחר, אך שכרו בצידו.

קידום במנועי חיפוש: דירוג מנועי החיפוש משתנה בקרב המחפשים.
קידום אתרים באינדקס של גוגל הוא אחד המדדים להצלחה בשיווק באמצעות האינטרנט. לכאורה זהו מדד שקל למדוד ולפקח עליו, אולם יחד עם זאת מומלץ להפסיק להתנהג  באובססיה לגבי עליות ובעיקר ירידות בדירוגים שעשויות להתרחש מידי פעם. תוצאות החיפוש הופכות להיות למושג מאד שבריר, שכן מנועי החיפוש מציגים כיום תוצאות שונות לגבי כל גולש בהתאם לנתונים שנאספו לגבי העדפות הגלישה והחיפוש שלו.
  
מהם הגורמים המשפיעים על תצוגת תוצאות שונות לכל גולש ?   

לאחרונה גוגל השיקה רשת חברתית חדשה - Google Buzz .Google Buzz תוכננה כדי לספק למשתמשים פלטפורמה שתרכז את כל תוכני הרשתות החברתיות בהם הם חברים למקום אחד מרכזי. Google Buzz היא מהלך שנועד להתחרות בהצלחה חסרת התקדים של Facebook ו Twitter. בעוד שזמן השהיה והשימוש בגוגל הוא לפרקי זמן קצרים, ממוצע השימוש בFacebook הוא כ - 10 שעות בחודש! מדובר בזמן חשיפה חסר תקדים במונחי אינטרנט. 

בגוגל הבינו את החשיבות ביצירת אלטרנטיבה מול הפלטפורמה שמאיימת היום יותר מכל טכנולוגיה בעבר על הגמוניית השליטה שלהם ברשת. Buzz כמו כל יתר הרשתות החברתיות מאפשרת למשתמשים לשתף מידע כגון: עדכוני סטטוס, סיפורים, תמונות, קטעי וידאו ועוד.

היתרון הגדול של Buzz הוא ההתאמה הטובה שלו למנוע החיפוש של גוגל, טוב יותר מאשר יתר הרשתות חברתיות אחרות, כך שהמידע שנוצר ברשת החברתית של Buzz משתלב ומקודם בקלות רבה יותר עם במנוע החיפוש הראשי שלהם. פירוש הדבר כי Google Buzz עשויה להשתלט על אין ספור ביטויים בדירוג של גוגל, ויש לכך השלכות גדולות עוד יותר מקיומה של עוד רשת חברתית.

תהליך קידום אתרים, משלב עשרות מרכיבים אשר יחד משפיעים על המיקום היחסי של האתר בתוצאות החיפוש. קשה לאמד בדיוק את ההשפעה היחסית של כל רכיב, אולם יחד עם זאת, ברור כי שיפור רק בחלק מהרכיבים, אינו מספיק בדר"כ להשגת התוצאות המקוות.


להלן פירוט השלבים החשובים:
 

1. מיפוי התחרות

מודיעין תחרותי הוא חלק חשוב מאד מכל מהלך שיווקי. באינטרנט יחסית הרבה יותר קל לדעת מה המתחרים שלך עושים , מאחר ומאמצי השיווק באינטרנט נעשים בעיקר ע"ג עמודי אינטרנט שכולם ניתנים לצפיה.

לדוגמה, ישנם כלים שמאפשרים שערוך של הוצאות הפרסום ב PPC של המתחרים, חשיפת המילים בהם הם מפרסמים, היקף התנועה שמגיעה לאתר שלהם וכו.

ארבעת הגורמים העיקריים שמשפיעים על ההצלחה בפעילות קידום אתרים הם:

(1) יצירת תוכן איכותי ורלוונטי
(2) בניית קישורים פנימיים במילות מפתח , וקישורים מאתרים אחרים
(3) מחקר מילות מפתח רחב ומעמיק
(4) מבנה אתר ומהירות טעינת העמודים

תוכן איכותי ורלוונטי

תוכן רלוונטי הינו קריטי לשיפור הדירוג במנועי החיפוש. ככל שהתוכן של דף האינטרנט הוא ייחודי וממוקד יותר , כך קל יותר לקדם אותו בביטוי המפתח הרצוי.

dreamview-seo.co.il

צרו קשר

משכית 22, הרצליה פיתוח

09-9514276

09-9514025

info@dreamview.co.il

אודות

Dreamview הינה בעלת ניסיון של מעל 5 שנים בתחום בנייה וקידום אתרים.
בראיה שלנו קידום אתרים הוא מכלול של שירותים שראשיתו בהבנה טובה יותר של החברה ,יתרונותיה וקהל לקוחותיה.
מטרתו העיקרית של תהליך קידום אתרים היא הגדלה מתמדת של כניסת גולשים שמחפשים מידע ושירותים אודות מוצרים ושירותים שהחברה שלך מספקת.